برای شفاف و تمیز نگه‌داشتن آب استخر چه کنیم؟

اگر استخری در باغ یا ویلا دارید، باید دائماً از آن مراقبت کنید تا اطمینان حاصل شود که آبی شفاف و تمیز برای شنا و لذت‌بردن از آن دارید. با این حال، اهمیت تمیز نگه‌داشتن استخر و آب آن دست کم گرفته می‌شود، و در حفظ وضعیت عالی استخر چیزهای زیادی دخیل است.

به همین دلیل برای حل این مشکل چند راهکار را برای شما عزیزان جمع آوری کرده‌ایم. از مقدار pH آب گرفته تا بهترین روش برای نگهداری آب استخر خانگی. با ما همراه باشید…

نکاتی برای تمیز نگه‌داشتن آب استخر

1- اندازه‌گیری مقدار pH استخر

معمولا مقدار pH اسیدیته ایده آل آب برای شنا بین 7.2 تا 7.6 است. در مقدار 7.0 آب خنثی است.

مقدار pH استخر را می‌توانید با کمک نوارهای تست که کاری نسبتاً آسان است، اندازه‌گیری کنید. اگر می‌بینید که مقدار pH خیلی زیاد است، به این معنی است که تشکیل جلبک و رسوب آهک ممکن است رخ داده باشد. همچنین برای چشم و پوست ناسالم است. PH بسیار پایین هم برای سلامتی و پوست شما مضر است.

بنابراین مقدار صحیح pH بسیار مهم است و می تواند از مشکلات مختلف جلوگیری کند. شما باید استخر خود را به‌طور منظم با کمک نوارهای تست بررسی کنید و دستورالعمل های ارائه شده با افزایش و کاهش pH را مطالعه کنید و انجام دهید.

2- فیلتر کردن آب

آب استخر خود را فیلتر کنید زیرا این کار باعث می‌شود از 80 درصد مشکلات آب جلوگیری شود. سیستم فیلتراسیون به‌عنوان ریه استخر شما عمل می‌کند. این اساس نگهداری خوب آب است! بدون فیلتر کردن، آب راکد می‌شود و اجازه می‌دهد ناخالصی‌ها و باکتری‌ها جمع شوند.

پس سیستم فیلتر خود را حداقل 8 ساعت در روز اجرا کنید و اگر بسیار گرم است، زمان فیلتراسیون خود را افزایش دهید. برای محاسبه زمان ایده‌آل تصفیه، دمای آب خود را بر دو تقسیم کنید. این به شما تعداد ساعات اجرای سیستم را می‌دهد. به عنوان مثال، اگر دمای آب استخر شما 26 درجه سانتیگراد است، باید سیستم فیلتر خود را حداقل 13 ساعت روشن کنید!

همچنین تمیز کردن فیلتر به‌طور منظم ضروری است. با ایجاد ناخالصی‌ها و رسوبات آهک فیلتر شما را مسدود می‌کند و کارایی آن را بسیار کم می‌کند.

3- ضدعفونی کردن آب استخر

ضدعفونی غیراصولی راه را برای رشد باکتری‌ها و ویروس‌ها هموار می‌کند. پس از سطح مواد ضدعفونی‌کننده مطمئن شوید و هر هفته چک کنید که آب استخر شما تمیز و بهداشتی است. این گزینه‌های درمانی کلر، برم، الکترولیز نمک، UV و… در دسترس است.

4- به جنگ با جلبک‌ها بروید

از قدیم گفته‌اند پیشگیری بهتر از درمان است! جلوگیری از رشد جلبک‌ها کاری راحت‌تر و ارزان‌تر از تلاش برای خلاص شدن از شر آنها در استخر است. درمان پیشگیرانه ضروری است. با استفاده هفتگی از یک محصول ضدجلبک، می‌توانید از رشد جلبک در استخر خود جلوگیری کنید. قبل از استفاده از محصول ضدجلبک، مطمئن شوید که PH آب شما متعادل است و فیلتر شما به خوبی کار می‌کند.

به‌طور خلاصه مراحل ضروری تمیزکردن استخر شامل موارد زیر می‌شود:

  • استفاده از کفگیر برای از گرفتن برگها و سایر زباله‌های موجود در آب
  • برس زدن دیواره‌های استخر، پله‌ها و نردبان برای از بین بردن زباله‌های چسبیده و سخت شده
  • جاروبرقی استخر برای حذف زباله‌های نشسته در کف استخر
  • بررسی و تمیزکردن فیلتر
  • نگه‌داشتن آب در گردش برای کمک به فیلتر کردن و جلوگیری از رشد باکتری‌ها و جلبک‌ها
  • بررسی تعادل شیمیایی و سطوح pH استخر
  • شوک دادن به استخر برای افزایش سطح کلر آزاد و از بین بردن باکتری‌ها و جلبک‌ها

با آب کدر و کثیف استخر خداحافظی کنید

استخر مکانی محبوب و دوست‌داشتنی در تمام تابستان است. پس برای لذت بردن هرروزه از این مکان باید به‌فکر مراقبت و نگهداری منظم از آن باشید. برای این امر می‌توانید یک روال هفتگی و منظم داشته باشید. مراحل ذکر شده بالا را دنبال کنید تا استخر خود را در بهترین حالت برای فصل شنا داشته باشید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید