چرا خرید آپارتمان در محله شهرآرا تهران متقاضیان زیادی دارد؟

محله شهرآرا تهران

آیا دوست دارید شما را با یکی از محله‌های منطقه 2 تهران آشنا کنیم؟ محله شهرآرا تهران ازجمله این محله‌ها است که جمعیتی معادل 40000 نفر را دارا می‌باشد. مساحت این محله 287 هکتار محاسبه شده است و 2 بزرگراه جلال آل احمد و شهید چمران در مجاورت آن قرار دارند. اگر قصد شما سکونت در این محله است با زومیلا همراه شوید تا شما را با این محله آشنا کنیم.

تاریخچه محله شهرآرا و علت نام‌گذاری آن چیست؟

بیشتر خانه‌های شهرآرا در گذشته توسط یک شرکت ساختمان‌سازی که مؤسس آن مهندس ابراهیم دریایی نام داشت ساخته شدند. اکثر خانه‌هایی که در ابتدا در این محله بنا شدند نمایی ویلایی داشتند که بعدها با گذشت زمان از حالت ویلایی درآمدند.
کلمه شهرآرا به معنای آراینده شهر است. همچنین این کلمه از اسم یکی از شخصیت‌های مهم کتاب (طوطی نامه) گرفته شده است. شهرآرا یک محله مسکونی به حساب می‌آید و دارای مغازه، کافه و رستوران‌های بسیاری است. بستنی‌های شهرآرا بسیار معروف هستند. بیشتر افراد این محله درآمد خود را از فروش بستنی در کنار پارک‌ها به دست می‌آورند.

موقعیت جغرافیایی محله

موقعیت جغرافیایی شهرآرا به این شرح است: از شمال به گیشا، از جنوب به تهرانسر، از شرق به جمشیدیه و از غرب به تهران ویلا نزدیک است.

بافت محله شهرآرا چگونه است؟

امروزه شهرآرا پر از آپارتمان‌ها و ساختمان‌های بلند است. آثار کمی از خانه‌های قدیمی و متراژ بالا دیده می‌شود. خانه‌های قدیمی و ویلایی جای خود را به آپارتمان‌های مدرن خانه‌های با متراژ پایین داده‌اند. خانه‌های قدیمی شهرآرا قدمتی 200 ساله دارند. امروزه شهرآرا بافت کاملا شهری و تازه‌ای پیدا کرده است و از بافت قدیمی خود فاصله گرفته است.

محله شهرآرا تهران

خیابان‌های مهم محله شهرآرا

از مهم‌ترین خیابان‌های محله شهرآرا تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خیابان ستارخان

خیابانی که یکی از آموزشگاه‌های مهم زبان در آن واقع شده است.

خیابان پاتریس لومومبا

در گذشته یک خیابان بن‌بست بوده که امروزه با تأسیس بانک کشاورزی و باشگاه‌های ورزشی، این خیابان شهرت خاصی پیدا کرده است.

خیابان نیایش

محله شهرآرا تهران

مراکز خرید محله شهرآرا

مهم‌ترین مراکز خرید محله شهرآرا، مجتمع کوشک، مجتمع ارکیده، مجتمع زیتون و برج شهرآرا است که این برج در خیابان شهرآرا قرار دارد.

مکان‌های تفریحی شهرآرا تهران

از مهم‌ترین مکان‌های تفریحی شهرآرا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پارک شهرآرا

این پارک دارای امکاناتی نظیر استخر، زمین‌بازی و وسایل بدن‌سازی است. قدمت این پارک به 50 سال پیش برمی‌گردد. همچنین مجسمه باقر خان که چندی پیش به سرقت رسیده است، در این پارک قرار دارد.

باشگاه ورزشی گلایل سفید

یکی از بهترین و مجهزترین باشگاه‌های ورزشی غرب تهران است.

آموزشگاه موسیقی آوای زمین

برنامه‌های متنوعی برای آموزش موسیقی به خصوص برای کودکان دارد.

محله شهرآرا تهران

نرخ خرید خانه در محله شهرآرا تهران چگونه است؟

شهرآرا، محله‌ای نسبتا شلوغ و پررفت‌وآمد محسوب می‌شود. اگر قصد خرید ملک در این محله را دارید باید بگوییم که این محله برای افراد مسن و مریض که تحمل مکان‌های شلوغ را ندارند یا سروصدا آزارشان می‌دهد مناسب نیست.
از طرف دیگر خانه‌های این محله از مزایایی نیز برخوردار هستند. بیشتر ساختمان‌های این محله، حجم فضای سبز زیادی دارند و پنجره خانه‌ها رو به فضای سبز باز می‌شود. نرخ خرید خانه در محله شهرآرا بر اساس متراژ، موقعیت، امکانات ملک متفاوت است؛ برای اطلاع دقیق از قیمت ها به وب سایت زومیلا مراجعه کنید.

محله شهرآرا تهران

چرا خرید خانه در محله شهرآرا متقاضیان زیادی دارد؟

  • وجود آب‌وهوای مناسب محله
  • افزایش رشد مهاجرت به این محله به دلیل افزایش رشد توسعه اقتصادی
  • گسترش سرمایه‌گذاری و استقبال مردم برای سکونت در محله
  • همکاری در برنامه‌ریزی برای توسعه محله به سمت غرب و شمال غرب
  • موقعیت قرارگیری اداره گذرنامه در این محله

نتیجه‌گیری

اگر قصد شما سکونت و زندگی در محله شهرآرا تهران است بهتر است بدانید خرید خانه در این محله ریسکی را به دنبال نداشته و می‌توانید در این محله با خیالی آسوده سرمایه‌گذاری کنید. هم‌چنین، جهت یافتن منزل مورد علاقه خود در شهرآرا، می‌توانید به وب‌سایت زومیلا که موتور جستجوی آنلاین ملک در سراسر کشور است مراجعه کنید. از سری مقالات زومیلا در مورد آشنایی با محله‌ها می‌توانید مقاله محله مرزداران ؛ محله‌‌ ای مدرن و نوساز در منطقه ۲ را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

نویسنده: رویا سهرابی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

7 نظرات

    • سلام دوست عزیز. ممنون بخاطر وقتی که صرف مطالعه این مقاله کردید. بله انتقاد شما کاملا صحیح است. در اولین آپدیت به این موضوع رسیدگی خواهد شد. با تشکر

  1. باسلام ،
    بنده در منطقه شهرارادرسال۱۳۴۴ متولد شدم وازهمان سال تا کنون در شهرارا زندگی می کنم ضمنا خانواده بنده ازسال ۱۳۳۷ درشهرارا می باشندنه تابه حال شنیده بودم ونه دیده بودم که اهالی شهرارا به شغل بستنی فروشی مشغول باشند واموراتشان را ازاین راه ودر کنار پارک به دست بیاورندالبته این شغل کاملا قابل احترام می باشد ولی اطلاعات شما کامل نیست بهتر این است که اگر خواستید راجع به محله ای ابراز عقیده به فرمایید وقت بیشتری صرف نماییدودراخر قدمت این منطقه۲۰۰سال نیست

    • در ابتدا بسیار ممنونیم از نقطه نظر خوب شما و باعث افتخاره ماست که مقالات ما رو مطالعه می کنید. حتما اصلاحیات ذکر شده شما بررسی میشه و اعمال میشه امیدواریم بتونیم رضایت شما رو جلب کنیم

  2. مادر بزرگ من در يكي از واحدهاي اين بلوكهاي قديمي كه دو طرفش باغ داره زندگي ميكرد و من اولين باري كه در اين باغها بازي ميكردم هفت سالم بود، الآن چهل و هفت سالمه و متأسفانه بيست و يك سال پيش كه مادربزرگم به رحمت خدا رفت ديگه به اون محل نرفتيم.البته يكي دو بار به اونجا سر زدم كه متاسفانه درخت چنارهاي دور باغها را بريده بودن.فقط نگرانم كه خدايي ناكرده اهالي اونجا به سرشون نزنه اونجا رو بكوبن و تغيير بدن.خدا كنه اهالي اون بلوكها همتي كنن و دوباره دور تا دور اون باغها درخت چنار بكارن.دلم ميخواد در سن هفتاد سالگي هم مثل همون هفت سالگي تو كوچه پس كوچه ها و باغهاي خاطره انگيز اون محله گردش كنم و از لابه لاي نرده هاي قديمي بالكنها چهره بهت زده بچه گربه ها را در فصل زيباي ارديبهشت و خرداد ببينم.

    • درود
      شهرام عزیز و بزرگوار بی نهایت سپاس گزاریم که مقاله ما رو مطالعه فرمودید. ممنون از بیان و انرژی خوبتون. امیدوارم موفق و سلامت باشید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید