مناطق بالاشهر تهران کجا هستند؟

مناطق بالاشهر تهران

آیا به دنبال یافتن لاکچری‌ترین مناطق تهران برای خرید خانه هستید؟ آیا می خواهید بدانید کدام نقاط جزو مناطق بالاشهر تهران محسوب می شوند؟ ابتدا باید بدانید تهران از پرجمعیت‌ ترین شهرهای کشورمان بوده و به خاطر امکانات رفاهی و به خصوص وجود شغل های مختلف در تهران، عده زیادی از مردم خواهان زندگی در این شهر هستند. برخی از مهاجران به پایتخت در جست و جوی بهترین مناطق تهران برای زندگی بوده ، زیرا در این مناطق رفاه و امکانات بیشتری موجود می باشد. اگر به دنبال خرید خانه در بالاشهر پایتخت هستید، با زومیلا همراه باشید تا این مناطق را به شما معرفی کنیم.

مناطق بالاشهر تهران برای زندگی

تهران یکی از کلانشهرهای ایران است که دارای 22 منطقه می باشد. مناطق بیست و دو گانه تهران از سطوح متفاوتی از امکانات برخوردار هستند. نمی توان در سمت شمالی این شهر یک خط فرضی کشید و صرفا آن منطقه را بالاشهر تهران نامید. برای بالاشهر دانستن هر منطقه یک سری شاخص ها معیار ارزیابی قرار می گیرند.

  •  بر اساس شاخص اشتغال و تراکم نسبی جمعیت، مناطق ۱،۳، ۶ و ۷ بهترین مناطق پایتخت هستند.
  • از لحاظ بررسی سواد، میزان طلاق و میزان جرم و جنایت، منطقه ۶ در بهترین حالت قرار دارد.
  • طبق شاخص هایی مانند تعداد مراکز درمانی در منطقه، ایستگاه‌های امداد آتش‌نشانی، مراکز آموزشی، پارک ها، مراکز تفریحی و میدان‌های میوه و تره‌بار فقط منطقه ۶ تهران بهترین وضعیت را دارد.
  • از نظر بررسی تعداد مراکز فرهنگی و تفریحی مانند کتابخانه، مراکز ورزشی و … مناطق ۱ تا ۶ تهران از بهترین مناطق پایتخت هستند.

در ادامه این مقاله به بررسی سه منطقه از تهران که جزو مناطق بالاشهر محسوب می شوند، می پردازیم.

منطقه یک از مناطق لاکچری تهران

منطقه ۱ تهران در قسمت شمالی و شمال شرقی این شهر قرار گرفته و به عنوان باکلاس ترین منطقه تهران نیز شناخته می‌شود. در زمان های قدیم وجود باغ ها و خانه‌های ویلایی بزرگ باعث شده بود بافت این منطقه شبیه به روستا باشد اما امروزه لوکس‌ترین آپارتمان ها و خانه های ویلایی را می توان در این منطقه مشاهده کرد. علاوه بر بناهای لاکچری می توان به وجود 29 سفارتخانه در این منطقه اشاره کرد.

منطقه ۱ پایتخت از سمت شمال به ارتفاعات رشته‌ کوه البرز، از جنوب به بزرگراه شهید چمران، از شرق به بزرگراه ارتش و از غرب به درکه محدود می شود.

محله‌های ازگل، تجریش، اقدسیه، الهیه، باغ فردوس، سوهانک، دارآباد، درکه، دربند، زعفرانیه، فرمانیه، فرشته، قیطریه، کامرانیه، ولنجک، نیاوران و… از محله های معروف و جاهای باکلاس تهران در منطقه یک به شمار می‌آیند.

وجود مراکز تجاری لوکس، دانشگاه های مختلف، مراکز تفریحی گسترده و دیگر امکانات رفاهی در منطقه یک، سبب شده این منطقه بالاترین قیمت ملک را در تهران داشته باشد.

فرهنگسرا و کاخ نیاوران، کاخ سعد آباد، پارک جمشیدیه، فرهنگسرای ملل، امامزاده صالح و امامزاده قاسم از مراکز مهم و دیدنی منطقه یک هستند.

مناطق بالاشهر تهران

منطقه ۶ از مناطق بالاشهر تهران

قلب تجاری، حکومتی و اداری تهران منطقه 6 بوده و فقط 29 درصد از این منطقه به کاربری مسکونی اختصاص یافته است.

منطقه ۶ تهران از سمت شمال به بزرگراه همت، از غرب به بزرگراه چمران، از شرق به بزرگراه مدرس و از جنوب به خیابان انقلاب محدود می شود. با توجه به محدوده ذکر شده می توان گفت منطقه 6 در مرکز شهر قرار گرفته است.

محله‌های نصرت، بلوار کشاورز، امیرآباد، یوسف‌ آباد، کریم‌ خان، ساعی، آرژانتین و… از محله های معروف منطقه 6 محسوب می شوند که قیمت خرید خانه در این محله ها بسیار بالا می باشد.

دانشگاه‌ تهران و دانشگاه صنعتی امیرکبیر از مکان های آموزشی برجسته در منطقه 6 هستند.

امکانات موجود در منطقه 6

امکانات گسترده و خوبی که در منطقه 6 تهران وجود دارد سبب شده این منطقه از مناطق بالاشهر تهران به شمار بیاید. از جمله امکانات این منطقه به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  1. وجود پارک‌ها و بوستان‌های بزرگی مانند بوستان ساعی، بوستان لاله و پارک شفق
  2. وجود دو فرهنگسرای سرو و شفق، خانه فرهنگ گل ها و دو کتابخانه در این منطقه
  3. موجود بودن تعداد زیادی سینما در منطقه 6
  4. وجود تعداد زیادی ایستگاه مترو و اتوبوس برای تسریع و سهولت در رفت و آمد
  5. قرار گرفتن ادارات و سازمان های متعدد در این منطقه

مناطق بالاشهر تهران

منطقه ۳ سرسبزترین منطقه تهران

منطقه ۳ تهران به خاطر داشتن 73 پارک، منطقه سرسبز تهران شناخته شده و از این لحاظ با استانداردهای جهانی برابری می کند.

این منطقه از سمت شمال به بزرگراه مدرس، از شرق به خیابان پاسداران، از غرب به اتوبان چمران و از جنوب به اتوبان همت و رسالت محدود می شود. مهمترین خیابان این منطقه خیابان ولیعصر می باشد.

خیابان های شریعتی، میرداماد، اختیاریه، پاسداران، دروس، سیدخندان، ظفر، قلهک، ونک و … از محله‌های مشهور این منطقه هستند.

بسیاری از محله‌های موجود در منطقه 3، از محله‌های قدیمی و اصیل شهر تهران محسوب می شوند.

از مراکز فرهنگی منطقه سه می توان به فرهنگسرای ارسباران، پارک موزه آب و سینمای پردیس ملت اشاره کرد.

مجموعه ورزشی انقلاب که بزرگ‌ترین و مجهزترین مرکز ورزشی تهران می باشد در این منطقه قرار گرفته است.

میدان ونک که از بزرگترین مراکز تجاری تهران محسوب می شود در منطقه 3 واقع است.

نتیجه گیری

مناطق یک، شش و سه از محله های بالاشهر تهران محسوب می شوند. لازم است بدانید برای خرید خانه در مناطق بالاشهر تهران لازم است پول زیادی را هزینه کنید. وجود آپارتمان ها و خانه هایی ویلایی لاکچری و شیک، آب و هوای خوب، دسترسی راحت به سایر نقاط شهر، وجود مجتمع های تجاری لوکس و وجود بیمارستان ها و مراکز درمانی با کیفیت سبب شده این مناطق از نقاط بالاشهر تهران به حساب بیایند و افرادی که از سطح درآمد خوبی برخوردار هستند در این محله ها ساکن باشند.

 

عکس کوچه‌های بالاشهر تهران

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید