۹ ایده کاربردی برای فضاسازی و چیدمان آشپزخانه کوچک

چیدمان آشپزخانه کوچک

آیا آشپزخانه شما کوچک است و به اندازه کافی فضایی برای ذخیره سازی وسایل آشپزخانه تان ندارید؟ ایده های بروز و آسان در فضای آشپزخانه به شما نشان می دهد که چگونه از هر سانتی متر این فضا به طور موثر استفاده کنید و چیدمان آشپزخانه کوچک خود را بهبود بخشید. ایده های این مقاله به شما نشان می دهند که چگونه آشپزخانه کوچک و غیر منعطف خود را به یک فضای زیبا و کاربردی تبدیل کنید که از آن لذت می برید.

طراحی آشپزخانه کوچک

نحوه چیدمان آشپزخانه کوچک

طیف تنوعی پلان برای طراحی آشپزخانه های کوچک٬ محدود است. اما این یک نکته خوب است زیرا فضای مرده به حداقل می رسد. شما می توانید ابتدا آیتم های اصلی (سینک٬ یخچال٬ گاز٬ ماشین لباس شویی و ظرف شویی) در آشپزخانه را جای گذاری کنید سپس با استفاده از ایده های مختلف برای چیدمان وسایل در فضای آشپزخانه بهره ببرید.

پلان اشپزخانه کوچک

استفاده از شلف دیواری

آیا به اندازه کافی کابینت ندارید؟ مشکلی نیست. شما می توانید از شلف های دیواری استفاده کنید تا فضای مورد نیاز برای قرار دادن اشیاء روی دیوار خالی ایجاد کنید. قفسه بندی باز یک راه حل ذخیره سازی هوشمند برای آشپزخانه های کوچک است که فضای لازم برای آویزان کردن کابینت های استاندارد ندارند.

شلف آشپزخانه

شما می دانید که چگونه مواد غذایی مختلف مانند آرد، ماکارونی و حتی ادویه ها را در بسته های مختلف نگه داری می کنند؟ با ریختن هر نوع در ظرف دردار کاسه ای شکل به نام بانکه ادویه و حبوبات مشکل جا گیری مواد غذایی خشک را حل کنید. هر یك از شیشه ها را در شلف های قفسه ای كه در تصویر نشان داده شده است قرار می گیرند. تقریبا هر قفسه می تواند 25 مخزن کاسه ای را جای دهد و مشکل کمبود کابینت در آشپزخانه برطرف شود.

شلف دیواری آشپزخانه

این مدل شلف دیواری که در تصویر می بینید بهترین راه کار استفاده از فضای غیر قابل استفاده برای نگه داری انواع ظرف و تخته ها در سایزهای مختلف می باشد. این راه حل جذاب چیدمان ظروف را جدا جدا در دسترس قرار می دهد. از این مدل شلف برای قرار دادن درهای قابلمه ها که معظلی برای چیدمان قابلمه در کابینت می باشند٬ می توانید استفاده کنید.

شلف کابینتی

چیدمان صحیح کابینت ها و استفاده از درب کابینت

داخل کابینت ها جای مناسبی برای لوازمی است که دائما مورد استفاده قرار نمی گیرند. اگر چه چیدمان داخل کابینت آشپزخانه تاثیر مستقیمی در نمای ظاهر دکوراسیون آشپزخانه ندارد اما باید بدانیم که نظم و انضباط و عدم شلوغی آشپزخانه با وسایل مختلف٬ زیبایی آشپزخانه شما را تضمین می نماید.

شما حتی می توانید از فضای پشت درب کابینت هم استفاده کنید. در اینجا یک ایده جالب دیگر برای بهره برداری از فضای اضافی ارائه شده است٬ استفاده از یک قفسه مغناطیسی ادویه در پشت درب کابینت آشپزخانه٬ که هم دیده نمی شود و هم ادویه ها مرتب در کنار هم قرار گرفته اند. یا مثلا چیدن درب های قابلمه یا بقیه ی وسایل نظافتی در پشت در کابینت مطابق تصویر امکان پذیر است.

مدل درب کابینت

برای مشاهده ی جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه به این مقاله مراجعه کنید : ۱۹ نمونه جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه +عکس

استفاده از کابینت کشویی و کابینت سوپرمارکت دار

اگر فضای اضافی میان یخچال و دیوار آشپزخانه کوچک خود دارید یا هر فضای میانی اضافی دیگر، در نظر گرفتن یک کابینت کشویی ریلی بهترین راه حل برای استفاده از این فضاهای پرت است. کابینت کشویی یا اصطلاحا کابینت سوپرمارکت دار٬ روش مناسبی برای ذخیره کردن کالاهای کنسرو شده و سایر موادغذایی و وسایل کوچک و بزرگ مورد نیاز در آشپزخانه است.

کابینت کشویی

استفاده از گوشه ها در آشپزخانه

هیچ وقت گوشه ها را در چیدمان دکوراسیون داخلی آشپزخانه رها نکنید و وسایل بلااستفاده را در آن جا انبار نکنید. شما می توانید با استفاده از یک میز کوچک و قسمت های عمودی دیوار آشپزخانه٬ چیدمان مناسبی برای وسایل ایجاد کنید و فضای ذخیره سازی بیشتری در آشپرخانه کوچک خانه فراهم آورید.

دیوار آشپزخانه

چیدمان صحیح داخل کشوها

کشوها می توانند ابزار ذخیره سازی قدرتمندی باشند. از کشو و دراورهای مختلف در بخش های مختلف خانه استفاده می شود٬ بخصوص در آشپزخانه های کوچک طراحی کشوها در سایزهای مختلف می تواند بسیار کارساز باشد.

می خواهید آشپزی کنید؟ تبدیل یک کشوی کوچک بدون استفاده٬ به یک کشوی ادویه ممکن است راهی بهتر برای افزایش فضا در آشپزخانه کوچک باشد. این ایده نه تنها می تواند فضای کابینت و کشوها را آزاد کند، بلکه استفاده از ادویه جات در یک مکان سازمان یافته٬ هنگام آشپزی آسان می شود.

جا ادویه ای

می دانید چطور کابینت ام دی اف آشپزخانه رو باید تمیز کنید٬ برای انجام صحیح این کار از خواندن این مقاله غافل نشوید : نحوه تمیز کردن کابینت ام دی اف

تبدیل کابینت به میز و قفسه های تاشو

آیا برای یک میز آشپزخانه کوچک فضایی ندارید؟ از طراحی کابینت آشپزخانه خود استفاده کنید و کاربری ها را بهم تبدیل کنید. این کار به شما کمک می کند تا هر اینچ فضای آشپزخانه خود استفاده کنید. مثال های خوب مطابق تصویر شامل این میز است که از کابینت قفسه خارج می شود و میز کوچکی که از جزیره آشپزخانه خارج می شود.

میز آشپزخانه کوچک مدل جزیره آشپزخانه

آشپزخانه کوچک را روشن نگه دارید

آشپزخانه تاریک خود را روشن کنید: فضاهای محروم از نور خورشید جذاب نیستند. اما شما می توانید همه جا را با اضافه کردن روشنایی مصنوعی در قسمت های آماده سازی و طبخ غذا روشن کنید. همچنین از سطوح بازتابنده مثل کاشی های براق برای افزایش روشنایی و نور در فضاهای سایه دار استفاده کنید.

نور اشپزخانه

نصب ریل های دیواری برای آویزان کردن

یک دیوار خالی را تغییر دهید: اگر شما به دنبال یک راه حل ذخیره سازی انعطاف پذیر برای طیف وسیعی از ابزارهای مختلف آشپزخانه هستید، نمی توانید با سیستم های قدیمی کابینتی در آشپزخانه های کوچک پیش بروید. شما می توانید از ریل های دیواری استفاده کنید و اقلام مختلف مورد نیاز آشپزخانه را آویزان کنید این چیزی است که سرآشپزهای حرفه ای برای سازماندهی فضاهای آشپزی خود استفاده می کنند. این روش همه ی وسایل را به راحتی در دسترس قرار می دهد و برای آشپزخانه های کوچک بسیار کاربردی است.

ریل دیواری

آشپزخانه کوچک خود را شخصی سازی کنید

بعد از چیدمان صحیح وسایل بزرگ و کوچک و مواد غذایی مورد نیاز در فضای آشپزخانه٬ جنبه ی عملکردی و کاربری آشپزخانه امکان پذیر می شود. برای ایجاد حال و هوای خوب در آشپزخانه منزل خود٬ با توجه به سلیقه و وسایل مورد علایقه تان آشپزخانه را تزیین کنید البته به گونه ای باشد که باعث شلوغی نشود. فضایی به وجود آوردید که در ساعاتی که در آشپزخانه کوچک هستید احساس راحتی کنید و از آشپزی لذت ببرید.

دکور آشپزخانه

نویسنده : الناز اسدی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا
برگرفته از : thespruce.com

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید