نحوه تمیز کردن کابینت ام دی اف

تمیز کردن کابینت ام دی اف

تمیز کردن کابینت ام دی اف و پیدا کردن بهترین روش برای آن، از دغدغه‌های اکثر خانم‌های خانه‌دار است. در مقاله زیر قصد داریم نحوه تمیز کردن کابینت ام دی اف آشپزخانه را برای شما شرح دهیم. با ما همراه شوید.

 مراحل تمیز کردن کابینت ام دی اف

ابتدا لازم است با استفاده از دستمالی خشک، گردوغبار روی کابینت‌ها را پاک‌کنید.

برای تمیز کردن کابینت ام دی اف بهتر است از دستمال مرطوبی که فاقد مواد شوینده‌ای مانند الکل و وایتکس می‌باشد، استفاده کنید؛ زیرا استفاده از این شوینده‌ها به کابینت و یراق‌آلات کابینت آسیب می‌رساند. در عوض می‌توانید مقداری شامپو فرش را در آب حل کنید و با دستمال یا اسفنج روی کابینت بکشید.

توجه داشته باشید که برای پاک کردن کابینت‌ها به هیچ عنوان از دستمال خیس استفاده نکنید.

در مرحله پایانی لازم است دستمال خشکی را روی کابینت‌ها بکشید تا رطوبت از بین برود.

تمیز کردن کابینت ام دی اف

روش‌هایی برای تمیز کردن کابینت ام دی اف

علاوه بر آنچه بالا گفته شد، برای تمیز کردن کابینت ام دی اف می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

تمیز کردن کابینت ام دی اف با جوش‌شیرین

مقداری جوش‌شیرین را روی پارچه مرطوبی بریزید و درب‌های کابینت را تمیز کنید. سپس با استفاده از دستمال مرطوب دیگری کابینت را پاک کرده و آن را خشک کنید.

تمیز کردن کابینت ام دی اف با سرکه سفید و مایع ظرف‌شویی

یک فنجان سرکه سفید و یک قاشق مایع ظرف‌شویی را در آب حل کنید و با استفاده از یک اسفنج روی سطح کابینت‌ها بکشید. سپس با استفاده از دستمال مرطوب دیگری کابینت را پاک کرده و آن را خشک کنید.

تمیز کردن کابینت ام دی اف با سرکه، آب گرم و جوش‌شیرین

یک فنجان آب گرم، نصف فنجان سرکه و یک قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین را مخلوط کنید و سپس، کابینت‌ها را با محلول به‌دست‌آمده تمیز کنید.

تمیز کردن لکه‌های چربی از روی کابینت‌های چوبی

با ترکیب آب، جوش‌شیرین و مقداری روغن گیاهی، خمیری یکدست درست کنید و با مسواکی نرم روی قسمت‌هایی که دارای لکه‌های چربی است، بکشید. سپس با استفاده از دستمالی مرطوب، کابینت mdf را پاک‌کنید و با دستمال خشک دیگری، آن را خشک کنید.

از خواندن این مقاله نیز غافل نشوید: ۱۹ نمونه جدیدترین مدل کابینت آشپزخانه +عکس

نحوه بازسازی کابینت‌های MDF

در زیر چند ایده کم هزینه را برای بازسازی کابینت‌های mdf پیشنهاد داده ایم:

روکش جدید

تعویض روکش کابینت، روشی کاربردی برای بازسازی دکوراسیون آشپزخانه است. می‌توانید دربهای کابینت را عوض کنید و از رنگ ها و ابزارهای جدید استفاده کنید. اگر نمیخواهید هزینه زیادی صرف کنید، کابینتها را رنگ کنید. تغییر رنگ کابینت، نمای کلی آشپزخانه را تغییر میدهد.

تمیز کردن کابینت ام دی اف

 

دستگیره جدید

از روشهای دیگر بازسازی آشپزخانه میتوان به تغییر دستگیره ها اشاره کرد. تغییر دستگیره ها ظاهر آشپزخانه را تغییر خواهد داد و روشی بسیار سریع و کم هزینه است.

تمیز کردن کابینت ام دی اف

حذف درب ها

جهت تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود، می‌توانید بعضی از درب‌ها را بردارید و کابینت‌ها را به قفسه تبدیل کنید. تغییر کابینت به قفسه، آشپزخانه قدیمی‌تان را به آشپزخانه‌ای مدرن تبدیل خواهد کرد و محیطی شاد و روشن را در آشپزخانه ایجاد می‌کند.

تمیز کردن کابینت ام دی اف

نویسنده: رویا سهرابی/تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

2 نظرات

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید