معرفی محله های خوب همدان برای اجاره

محله های خوب همدان برای اجاره

اگر به دنبال پیدا کردن خانه برای رهن و اجاره در همدان هستید پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید تا اطلاعات کافی در این زمینه را برای شما بازگو کنیم. همدان یکی از کلان شهرهای کشور می باشد که در سمت غرب ایران واقع شده است. در مورد این شهر خوش آب و هوا باید بدانید که قیمت خانه بالا بوده و از این رو عده زیادی از مردم به دنبال یافتن خانه و آپارتمان برای رهن و اجاره در این شهر هستند. نکته جالب در مورد همدان این است که هزینه تهیه خانه در مناطق شمالی شهر کمتر از مناطق جنوبی می باشد. با زومیلا همراه شوید تا در مورد محله های خوب همدان برای اجاره اطلاعات خوب و مفیدی کسب کنید.

اجاره خانه در همدان

برای رهن و اجاره خانه و آپارتمان در شهر همدان، ابتدا لازم است با محله های آن آشنا شوید و پس از بررسی میزان قیمت ها، محله مطابق با بودجه خود را انتخاب کنید. موارد زیر بر میزان مبلغ اجاره و رهن تاثیر گذار هستند:

  • نوع سازه مسکنی: مبلغ رهن و اجاره خانه های ویلایی با آپارتمانی تفاوت دارد.
  • نوع محله: مبلغ رهن و اجاره در مناطق شمالی، مرکزی و جنوبی شهر با یکدیگر متفاوت است.
  • امکانات: داشتن پارکینگ، آسانسور و … از جمله امکاناتی است که بر میزان مبلغ رهن و اجاره تاثیر دارد.
  • متراژ: کوچک یا بزرگ بودن خانه از مواردی است که بر مبلغ رهن و اجاره موثر می باشد.
  • سال ساخت: قدمت بنا از دیگر مواردی بوده که در میزان مبلغ رهن و اجاره نقش موثری دارد.

همدان از جمله شهرهایی است که محله های مسکونی شیک و گران قیمت در جنوب شهر و محله های ارزان تر برای سکونت، در شمال شهر واقع شده اند.

محله های خوب همدان برای اجاره کجا هستند؟

همان‌طور که پیش از این بیان شد محله های لاکچری و گران قیمت در جنوب همدان واقع شده اند و به نوعی بالا شهر همدان در قسمت جنوبی شهر قرار گرفته است. از مناطق لاکچری همدان می‌توان میدان بیمه، استادان، متخصصین، پردیس، سعیدیه و اعتمادیه را نام برد. قیمت رهن و اجاره در محله های بالا شهر همدان بالاست. بنابراین برای اجاره یا رهن خانه در قسمت‌ های جنوبی همدان باید بودجه زیادی را اختصاص دهید.

محله های خوب همدان برای اجاره

متوسط قیمت ودیعه برای یک واحد آپارتمان 100 متری در این مناطق، 120 میلیون تومان با اجاره ای در حدود یک میلیون تومان می باشد. البته این مبالغ را با قطعیت نمی توان گفت، چون قیمت ها با توجه به متراژ، محله، سال ساخت، امکانات و … متفاوت است.

لازم به ذکر است که میزان قیمت رهن و اجاره آپارتمان های لوکس و خانه های ویلایی شیک، از دیگر املاک در همین محله ها بالاتر است.

مناطق جنوبی همدان بسیار محبوب بوده و دارای امکانات رفاهی مناسبی برای ساکنین هستند. از جمله امکانات این مناطق می توان به دسترسی به مراکز خرید، وجود مراکز تجاری لوکس و بوستان‌های مختلف برای گذراندن اوقات فراغت اشاره کرد.

بافت شهری محله های لاکچری همدان به این صورت است که ترکیبی از آپارتمان های لوکس و خانه‌ های ویلایی شیک می باشد.

رهن و اجاره در نقاط مرکزی همدان چگونه است؟

قیمت رهن و اجاره در محله هایی از همدان که در مرکز شهر قرار گرفته اند،در حد متوسطی است. مناطق مرکزی دسترسی خوبی به سایر نقاط شهر دارند و امکانات شهری از جمله مراکز درمانی، تجاری و آموزشی خوبی در این محله ها موجود می باشد. از محله‌ های مرکزی همدان با قیمت متوسط می توان به خیابان های شریعتی، مدرس، تختی، بوعلی و فردوسی اشاره کرد. نکته مهم درباره این خیابان ها آن است که شلوغ بوده و رفت و آمد بالایی دارند.

محله هایی که در مناطق مرکزی شهر نام برده شد از مناطق قدیمی همدان بوده و اغلب خانواده های اصیل همدانی در آن ها سکونت دارند.

قیمت رهن و اجاره در مناطق مرکزی همدان متوسط بود و برای نمونه می توان آپارتمانی 90 متری در محدوده شریعتی را نام برد که میزان ودیعه 65 میلیون تومان با اجاره یک میلیون تومان برای آن گزارش شده است. لازم به ذکر است که این قیمت ها قطعی نبوده و قیمت ها با توجه به محل، سال ساخت، امکانات و… متغیر می باشد.

قیمت رهن و اجاره در محله های پایین شهر همدان

برای پیدا کردن گزینه مناسب از نظر قیمت برای اجاره و رهن بهتر است به مناطق شمالی همدان سر بزنید. محله های شمالی همدان از قیمت کمتری به نسبت سایر نقاط شهر برخوردار هستند.

از جمله محله های ارزان قیمت برای رهن و اجاره در همدان می توان شهرک مدنی، شهرک فرهنگیان، محله خضر و حصار امام را نام برد.

مناطق شمالی و شمال غربی شهر همدان به علت فاصله زیادی که با امکانات رفاهی و شهری دارند، قیمت کمتری برای رهن و اجاره خانه دارند. سرعت ساخت و سازها در این مناطق شهر بالا بوده و می توان انتظار داشت که به زودی این محله های همدان جمعیت بیشتری را در خود جای دهند.

محله های خوب همدان برای اجاره

بالا رفتن میزان مبلغ رهن و اجاره خانه و آپارتمان در شهر همدان باعث شده که عده زیادی از مردم برای پیدا کردن خانه متناسب با بودجه خود، این مناطق از شهر را برای زندگی انتخاب کنند.

قیمت رهن و اجاره املاک در پایین شهر همدان به نسبت سایر مناطق پایین تر است. در شهرک مدنی همدان به طور میانگین می توان گفت برای یک خانه صد متری ده میلیون تومان ودیعه با 600 هزار تومان اجاره در نظر گرفته شده است.

نتیجه گیری

همدان شهری است که مناطق لاکچری و بورژوایی در قسمت جنوبی شهر قرار گرفته و از قیمت بالایی برای رهن و اجاره برخوردارند. برعکس خانه های با قیمت ارزان تر در محله‌ های شمال شهر واقع شده اند. نقاط مرکزی شهر از محله های خوب همدان برای اجاره محسوب می شود چون هم قیمت مسکن در این مناطق در حد متوسط بوده و هم دسترسی به امکانات به سادگی برای ساکنان فراهم است.

قیمت خرید، رهن و اجاره آپارتمان های نوساز از بالاترین قیمت در همدان برخوردار است. به همین دلیل توصیه می کنیم پس از انتخاب محل مناسب برای زندگی، هم واحدهای آپارتمانی و هم خانه های ویلایی را از نظر قیمت بررسی کرده و با هم مقایسه کنید.

مقاله پیشنهادی:

از سری مقالات زومیلا در مورد آشنایی با شهرها می‌توانید مقاله بهترین محله های همدان برای زندگی را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، سپاسگزاریم.

نویسنده: فاطمه سرابی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

2 نظرات

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید