خرید آپارتمان در محله فلاح تهران ؛ منطقه 17

محله فلاح تهران

محله فلاح تهران یکی از محله های منطقه 17 است که در جنوب شهر تهران واقع شده است. فلاح یکی از محله‌های قدیمی و مذهبی تهران است که ابتدا زمین کشاورزی بوده است. فردی به نام فلاح این زمین‌ها را می‌خرد و شروع به کاشت گندم در آنجا می‌کند. پس از مدتی با مهاجرت افراد ترک زبان به این منطقه، این زمین‌ها مسکونی شدند. به دلیل وجود مسجد ابوذر در این محله، فلاح به ابوذر تغییر نام داد و به دو بخش ابوذر شرقی و ابوذر غربی تقسیم شد.

بافت محله فلاح

خانه‌های این محله قدمت زیادی دارند و حدود 70 درصد از آن‌ها بافت قدیمی خود را حفظ کرده‌اند. علاوه بر این، در گذشته ساخت و سازها در محله‌ فلاح بر روی قنات‌های قدیمی متعدد و نیز در امتداد یکی از گسل‌های تهران صورت گرفته است. همه‌ این موارد سبب شده است که شهرداری ترمیم و بازسازی این محله را در دستور کار قرار بدهد؛ اما در نهایت خرید آپارتمان در فلاح تهران از رونق زیادی برخوردار است.

نقشه فلاح تهران

محله فلاح از سمت شمال با مناطق 9 و 10 همسایه است و در جنوب غربی تهران واقع شده است. این محله از شمال به خیابان قزوین و از جنوب به خیابان ابوذر منتهی می‌شود. در غرب محله فلاح، خیابان لقمان و در شرق آن خیابان شهید سوری قرار گرفته است.

قیمت آپارتمان در محله فلاح تهران

سطح قیمت آپارتمان در این محله متوسط و نسبت به سایر محله‌های تهران پایین‌تر است. قیمت ملک در فلاح نیز مانند سایر محله‌های تهران به عوامل مختلفی از جمله سن بنا، موقعیت قرارگیری، نوع مصالح ساختمانی بکار رفته و غیره بستگی دارد. با مراجعه به وب سایت زومیلا می‌توانید از جدیدترین قیمت خرید و فروش آپارتمان در محله فلاح یا رهن و اجاره آپارتمان در محله فلاح مطلع شوید.

خرید آپارتمان در محله فلاح

دسترسی محله فلاح به سایر نقاط تهران

با وجود جمعیت زیاد این محله، دسترسی مناسبی به سایر نقاط تهران ندارد. افرادی که از وسایل نقلیه عمومی برای رفت و آمد استفاده می‌کنند، بد نیست بدانند که ایستگاه زم زم، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به محله فلاح است. از طرف دیگر، خطوط اتوبوسرانی زیادی نیز در خیابان قزوین حضور دارند. اگر فردی با وسیله شخصی عبور و مرور می‌کند، می‌تواند از طریق خیابان قزوین به برخی از بزرگراه‌های اصلی شهر مانند سعیدی و نواب دسترسی داشته باشد.

امکانات محله فلاح

محله‌ فلاح تهران که از قدمت و جمعیت زیادی برخوردار است، نیازها و تقاضاهای زیادی را در خود جای داده است که به بخشی از آن‌ها توجه شده و به رفعشان پرداخته شده است؛ اما برخی از نیازهای ساکنین همچنان منتظر اجابت شدن هستند. با این حال محله‌ فلاح از سطح نسبی خوبی از امکانات عمومی برخوردار است. از امکانات درمانی این محله می‌توان به بیمارستان ضیاییان در فلاح اشاره داشت. مکان‌های تفریحی عمومی‌ هم در محله‌ فلاح وجود دارد که خانواده‌های ساکن در این محله به گذران اوقات فراغت خودشان در آن‌ها می‌پردازند. این مکان‌ها شامل پارک‌های شهدای گمنام، بهاران و گل سرخ و مراکز خریدی مانند مرکز خرید اطلس است. مغازه‌های تجاری و رستوران‌های مختلفی را در سطح این محله می‌توان دید که فعال و آماده خدمت‌رسانی هستند.

محله ابوذر (فلاح) تهران

این مطلب را از دست ندهید: ارزان ترین خانه های تهران در کدام محله ها هستند؟

مکان‌های دیدنی محله فلاح

به دلیل وجود بافت سنتی در این محله، تماشا و گذر از کوچه‌ها و خیابان‌هایش هنوز مشتاقان زیادی دارد. کوچه‌هایی با خانه‌های کلنگی در فلاح که یادآور قصه‌های کودکی و بوی خانه‌ مادربزرگ‌ها را دارند. با این حال، این محله مکان‌های تفریحی مختلفی را هم در خودش جای داده است. یک نمونه از آن‌ها پارک دکتر حسابی محله‌ فلاح، با کتابخانه‌ محلی است که مکان مورد علاقه‌ بسیاری از محلی‌های آنجا است. پارک‌ها و فضاهای سبز زیادی هم در این محله برای گذران روزهای تعطیل شهروندان به چشم می‌خورد. رستوران‌ها و فروشگاه‌های مختلف هم هر روزه، در این محله پرهیاهو فعال هستند.

آپدیت شده در تاریخ 1 اردیبهشت 1403

محدوده جغرافیایی محله فلاح در تهران

  • از سمت شمال با مناطق 9 و 10 همسایه است (خیابان قزوین)
  • از سمت جنوب به خیابان ابوذر
  • از سمت غرب به خیابان لقمان
  • از سمت شرق به خیابان شهید سوری

سخن پایانی

تجربیات شما درباره محله فلاح تهران به افرادی که دنبال آشنایی با این محله هستند کمک زیادی می‌کند. اگر در این محله زندگی کردید یا می‌کنید، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید