محله شمس آباد تهران را برای خرید آپارتمان بیش‌تر بشناسید

محله شمس آباد تهران

اگر قصد خرید یا اجاره خانه دارید باید دقت زیادی برای انتخاب محله به خرج دهید. این که خانه‌ای مناسب پیدا کنید کافی نیست. محل زندگی تاثیر مستقیمی بر کیفیت زندگی و رفاه شما دارد. اگر محله‌ای خدمات شهری و امکانات رفاهی مناسبی نداشته باشد زندگی در آن‌جا سخت می‌شود. از طرفی وقتی محله‌ای به لحاظ دسترسی به خیابان‌ها و مسیرهای اصلی، امکانات و سایر موارد موقعیت خوبی داشته باشد، رشد قیمت مسکن در آن‌جا بیش‌تر خواهد بود و سرمایه‌گذاری در این مناطق بهتر است. برای آشنایی شما با محله‌ها در محله های تهران را بررسی می‌کنیم. این بار قصد داریم شما را با محله شمس آباد تهران و امکانات آن آشنا کنیم.

محله شمس آباد تهران کجاست؟

شمس آباد یکی از محله‌های شمال شرقی پایتخت است که در منطقه ۴ شهرداری تهران و در همسایگی پاسداران قرار دارد. محله شمس آباد از شمال به بزرگراه شهید زین‌الدین، از شرق به بزرگراه امام علی، از جنوب به بزرگراه رسالت و از غرب به خیابان استاد حسن بنا و بزرگراه صیاد شیرازی می‌رسد. این محله با توجه به تقسیماتی که در سال ۸۷ از سوی شهرداری و شورای شهر تهران صورت گرفت، به نام شمس آباد-مجیدیه تغییر نام داده است. در واقع مجیدیه شمالی نیز در ناحیه ۲ منطقه ۴ شهرداری قرار دارد و با محله شمس‌آباد ادغام شده است.

شمس آباد تهران نقشه

تاریخچه شمس آباد | میراثی از نوه فتحعلی شاه

محله شمس آباد در ابتدا دهکده کوچکی متعلق به عین‌الدوله نوه فتحعلی شاه بود. وقتی عین‌الدوله تصمیم گرفت آن را بفروشد، رضا خان هروی بصیرالدوله قصد خرید داشت اما پول نقد نداشت. خلاصه این جناب بصیرالدوله با قرض و قوله شمس آباد و دو دهکده دیگر یعنی مبارک آباد و لویزان را می‌خرد تا بعدا قرضش را قسطی بپردازد. گویا بخت با بصیرالدوله یار بوده، کسی که پول قرض داده بود با عجله به دیار حق می‌شتابد و مفت و مجانی این سه دهکده به بصیرالدوله می‌رسد.

در نهایت بعد از انقلاب ساخت‌وساز در محله شمس آباد تهران آغاز شد و با مهاجرت روستاییان و مردم شهر یزد که ارامنه هم در میان آن‌ها بودند، زمین‌های کشاورزی به واحدهای مسکونی تبدیل شدند. هنوز هم تعدادی از ارمنی‌های عزیز در این محله ساکن هستند. شمس آباد امروزی محله‌ای نسبتا جدید با سابقه‌ای حدود ۳۰ ساله است.

دسترسی محله

همان‌طور که گفتیم شمس آباد از چهار طرف به بزرگراه منتهی می‌شود و به همین خاطر دسترسی خوبی به سایر نقاط شهر دارد. همچنین این محله خیابان‌های عریض و پهن دارد که مانع از ایجاد ترافیک سنگین می‌شوند. البته حواستان باشد شمس آباد در محدوده طرح زوج و فرد است.

محله شمس آباد تهران کجاست

حمل و نقل عمومی شمس آباد

اگر از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنید باید به عرضتان برسیم که دو ایستگاه متروی خواجه عبدالله انصاری و زین‌الدین در غرب شمس آباد قرار دارند. همچنین این محله به اتوبوس‌های تندرو (BRT) و اتوبوس‌های عادی دسترسی دارد. محله شمس آباد به سایر نقاط شهر نیز تاکسی دارد.

آپدیت در 30 فروردین 1403

مراکز خرید محله شمس آباد تهران

اگر اهل پاساژگردی هستید این محله مراکز خرید خوبی دارد که عبارت‌اند از:

  • مرکز خرید دنیای نوره واقع در بزرگراه رسالت،
  • مرکز خرید گلستان واقع در خیابان موسوی،
  • فروشگاه زنجیره ایی هفت واقع در خیابان مظفریان،
  • مجتمع تجاری مایسا واقع در خیابان ساقدوش،
  • پاساژ پارک واقع در میدان بین هاشم،
  • مرکز خرید رضوان واقع در میدان بنی هاشم،
  • مرکز خرید هدیش واقع در خیابان موسوی،
  • مرکز خرید البر واقع در خیابان کاووسی،
  • مرکز خرید نارین واقع در خیابان استاد بنا،

فروشگاه‌هایی مانند فروشگاه زنجیره‌ای هفت، بازار میوه و تره‌بار و سایر فروشگاه‌ها و مغازه‌های محله نیز دسترسی به اقلام و اجناس مختلف را آسان می‌کنند.

بوستان های شمس آباد

شمس‌آباد آب‌وهوای نسبتا خوبی دارد و آن هم به خاطر وجود بوستان‌های زیاد است. این پارک‌ها برای دورهمی‌های عصرگاهی بزرگ‌ترها و تفریح و بازی بچه‌ها محیط مناسبی هستند و نیاز اهالی به فضای سبز و مراکز تفریحی و ورزشی را برآورده می‌کنند. بوستان مجیدیه، بوستان ملل، پارک دهقان، پارک گلریز، بوستان امید و… تعدادی از پارک‌های محله شمس آباد هستند. همچنین محله شمس آباد فاصله کمی با پارک جنگلی لویزان دارد.

خرید آپارتمان در شرق تهران

سایر امکانات محله

مراکز درمانی شمس آباد و محدوده شمس آباد، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها نیز نیازهای بهداشتی و درمانی اهالی را تامین می‌کنند. از جمله مراکز فرهنگی و کتابفروشی‌های شمس آباد نیز می‌توان به شهر کتاب ملت، کتابخانه علامه طباطبایی و کتابفروشی نقطه اشاره کرد. این محله به لحاظ تعداد و کیفیت رستوران و کافی‌شاپ هم در سطح قابل‌قبولی قرار دارد.

بهترین منطقه شمس آباد

برای خرید خانه در هر محله‌ای باید بهترین مناطق آن را بشناسید. به طور کل خیابان‌های شمال و شمال شرقی شمس آباد از بهترین مناطق این محله هستند. این مناطق شامل میدان بهشتی، ریحانی، میدان ملت و قلیچ‌خانی می‌شوند. از شمال به جنوب محله شمس آباد تهران شاهد افت کیفیت محله خواهید بود.

از خیابان‌های مهم شمس آباد می‌توان خیابان استاد حسن بنا، امیرنیا، خیابان شهید کمالی، خیابان برادران شهید محمدی، غلامحسین کرد، کاووسی، خسروآبادی و بنی‌هاشم را نام برد.

بهترین محله های تهران برای خرید خانه

قیمت آپارتمان در محله شمس آباد تهران

ویژگی‌های محله شمس آباد از جمله دسترسی آسان و خوب به سایر مناطق تهران، امکانات رفاهی و بوستان‌های متعدد باعث شده تا افراد زیادی متقاضی خرید خانه در شمس آباد باشند. در نتیجه این عوامل باعث بالا رفتن قیمت ملک در این محله شده است. البته قیمت نسبتا مناسب ملک‌های شمس آباد نسبت به محله‌های مجاور و مثلا محله‌های شمال تهران، دلیل دیگری برای محبوبیت این محله است. شمس آباد نسبت به این محله‌ها قیمت مناسب‌تر و ارزان‌تری دارد؛ اما مسلما نسبت به مناطق متوسط تهران از قیمت بالاتری برخوردار است. در ضمن قسمت‌های شمال و شمال شرقی شمس آباد بهترین مناطق این محله محسوب می‌شوند و قیمت خانه در این مناطق بالاتر است؛ اما به سمت جنوب محله که بیایید با افت قیمت مسکن مواجه می‌شوید.

سخن پایانی

در این مطلب با یکی از باصفاترین محله‌های تهران و ویژگی‌ها و امکانات آن آشنا شدید. به خاطر تنوع قیمت ملک، شمس آباد می‌تواند گزینه خوبی برای خرید خانه باشد. قیمت ملک در این محله بسته به امکانات، نوساز یا کهنه‌ساز بودن، موقعیت قرارگیری خانه و… متفاوت است. برای این که قیمت و اطلاعات دقیق خرید آپارتمان در شمس آباد را بدانید می‌توانید به سایت زومیلا مراجعه کنید و بر اساس سلیقه و بودجه‌تان ملک مناسبی برای خود انتخاب کنید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید