مزایای استفاده از هالوژن سقفی در نور مخفی سقف

نورمخفی-سقف-اتاق-خواب

نور در دکوراسیون محیط یکی از معیارهای مهمی است که باعث ایجاد تغییری چشمگیر می‌شود. امروزه با ارائه شدن انواع مختلفی از محصولات روشنایی از جمله لامپ‌ها و چراغ‌های ال ای دی، اهل فن نورپردازی و متخصصان این زمینه،‌ فضا و امکانات بیشتری برای به تماشا گذاشتن هنر خود دارند.

از این روی موضوع مورد بررسی ما در این متن موضوعی بسیار کاربردی و جالب در راستای مزایای استفاده از هالوژن‌های سقفی و انواع آن و کاربرد هالوژن سقفی است.

پیشنهاد می‌کنیم حتما این متن را تا انتها مطالعه کنید و از اطلاعات کاربردی موجود در آن نهایت استفاده را ببرید.

هالوژن سقفی از گذشته تا به امروز

اولین نوع چراغ هالوژن، از نوعی لامپ رشته‌ای در خود تشکیل شده بودند که در آن گازهای فشرده و خنثی و مقدار اندکی عناصر هالوژن مانند ید و برم وجود داشت.

چرخه موجود در لامپ‌های هالوژن که موجب ته نشین شدن مجدد تنگستن بخار شده بر روی رشته می‌شد نقش موثری در افزایش عمر این نوع لامپ‌ها داشت.

اما با این حال مصرف انرژی این هالوژن‌ها به قدری بالا بود که از لحاظ اقتصادی توجیهی برای روشن نگه داشتن آن‌ها وجود نداشت.

پس با این حساب تولید کنندگان محصولات روشنایی با تلاش‌های بسیار موفق به تولید هالوژن سقفی ال ای دی شدند که همان مقدار نور را با کیفیت بهتر و بیشتری در ازای مصرف انرژی کمتر ارائه می‌کرد.

انواع چراغ‌های هالوژن سقفی قابل استفاده در نور مخفی سقف

  • هالوژن سقفی روکار

هالوژن سقفی روکار برای نصب نیازی به ایجاد حفره ندارد و به همین منظور به راحتی برای نورپردازی سقف‌های آجری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • لامپ هالوژن سقفی توکار

هالوژن‌ سقفی توکار دارای شکل‌های متنوعی است که  از جمله آن‌ها می‌توان به مربعی، دایره‌ای، ذوزنقه‌ای و غیره اشاره کرد.

  • لامپ هالوژن سقفی توکار استوانه ای

در خانه‌ها یا محیط‌هایی با فضای مدرن، امروزه استفاده از چراغ‌های استوانه‌ای توسط نورپردازان پیشنهاد داده می‌شود.

حالت استوانه‌ای و متمایز ایجاد شده با ساختار فیزیکی این هالوژن سقفی، فضایی جدید برای شما به ارمغان می آورد و به خوبی به شما این امکان را می‌دهد که بدون استفاده از لوستر‌های گران قیمت، فضایی با نور کافی داشته باشد و نورپردازی سقف خود را به بهترین شکل انجام دهید.

لامپ-هالوژن-سقفی-توکار-استوانه-ای

مزایای استفاده از هالوژن سقفی در نور مخفی سقف

  1. یکی از مهم ترین ویژگی‌های استفاده از هالوژن سقفی در نورپردازی سقف با تکنیک نورمخفی، این است که نور ساطع شده از آن کاملا یکنواخت بوده و به عنوان مثال زمانی که در داخل کناف قرار می‌گیرد تا به صورت غیر مستقیم نور را به محیط بتاباند، نوسان و ناهماهنگی نداشته باشد.
  2. به طور کلی نور مخفی سقف مانع تابش مستقیم و خیرگی چشم است و نور و روشنایی تولید شده چراغ هالوژنی فاقد تابش نور خیره کننده و متمرکز است. از این روی، سبب خیرگی چشم و سایر آسیب‌های بینایی نمی‌گردد.
  3. زاویه انتشار نور چراغ‌ هالوژن سقفی را به راحتی می‌توان تغییر داد.

این ویژگی زمانی ارزشمند می‌شود که شما نیاز داشته باشید به نقطه‌ای خاص و یا به محدوده‌ای خاص در کناف یا دیوار نور بتابانید و در این صورت هالوژن‌های سقفی که قابلیت تغییر دهی جهت نور را دارند، به کمک شما خواهند آمد.

لامپ-هالوژن-سقفی

  1. کاهش مقدار گرمای تولید شده از چراغ هالوژن سقفی ال ای دی به نسبت چراغ‌های هالوژن سقفی پرمصرف و متال هالید از نکاتی است که سبب می‌شود هم عمر محصول چندین برابر شود و هم این که اتلاف انرژی مصرفی کمتر می‌شود. این نکته‌ هم در نور مخفی سقف بسیار مهم است، زیرا دسترسی به محصولات استفاده شده در نورمخفی سقف پس از نصب آسان نیست و تا حدی مشکل هم هست باید از محصولاتی استفاده شود که حداکثر میزان بازدهی و طول عمر مفید بی دردسر را داشته باشند.
  2. در نورپردازی سقف عمر محصولات استفاده شده بسیار پر اهمیت است. از این روی باید مجصولاتی در این بخش مورد استفاده قرار گیرد که، تعداد دفعات روشن یا خاموش شدن آن باعث کاهش عمر و آسیب دیدنش نشود. یکی دیگر از ویژگی‌های هالوژن سقفی در نور مخفی سقف این است که حتی با میلیون‌ها بار خاموش و روشن کردن آن، اتفاقی برایش نخواهد افتاد و تنها نکته تعیین کننده طول عمر،‌ مدت زمان روشن نگهداشتن آن است.

پس با این حساب محصولی بسیار بهینه برای نور مخفی سقف به حساب می‌آید.

  1. در نورپردازی با نورمخفی سقف، همانطور که پیشتر هم اشاره شد، نور ساطع شده از منابع نوری نصب شده بر روی سقف و کناف،‌ به طور مستقیم قابل مشاهده نیست. از این روی اهمیت دارد که این امکان وجود داشته باشد که میزان شدت نور را تنظیم کرد.

در قسمت‌های قبلی اشاره شد که می‌توان جهت تابش نور را در هالوژن‌های سقفی استفاده شده برای نور مخفی سقف با توجه به نیاز، تغییر داد، حال آن که در بسیاری از هالوژن‌های سقفی با ساختار ال ای دی این امکان وجود دارد که نور خروجی را نیز کنترل کرد و میزان تابش آن را با توجه به نیاز، کم و زیاد نمود.

7.یکی از معضلات اصلی که در سایر محصولات روشنایی به غیر از ال ای دی‌ها وجود داشت، این بود که چیزی حدود 5 دقیقه پس از این که روشن می‌شدند به حداکثر میزان نور دهی می‌رسیدند و پس از رسیدن به این حداکثر میزان روشنایی نیز، نور خروجی دارای نوسان بود و به خصوص در لامپ‌های فلورسنتی یا هالوژن‌های متال هالید، موج نور بسیار بی کیفیت بود.

این مسئله اگر بنا بود در نور مخفی سقف اتفاق بیوفتد، سبب بی کیفیت جلوه کردن نورپردازی و همچنین آشفتگی نمود کردن خانه یا محلی که در آن نور مخفی سقف اجرا می‌شد، می‌گشت.

از این روی تولید کنندگان محصولات ال ای دی بر این آمدند که محصولی با کیفیت هم از لحاظ سرعت روشن شدن و رسیدن به اوج روشنایی و هم از لحاظ کیفیت موج نور ارائه کنند تا به خوبی نیاز کاربران را برآورده سازند.

  1. یکی دیگر از ویژگی‌های بارز موجود در هالوژن سقفی ال ای دی که در استفاده آن برای محصول کلیدی در نور مخفی سقف تاثیر گذار است، سالم بودن پرتو‌های روشنایی آن است.

به طور کلی محصولات ال ای دی از جمله هالوژن سقفی ال ای دی، مهتابی‌های ال ای دی، لامپ‌های ال ای دی و غیره، فاقد اشعه‌های مادون قرمز و فرابنفش هستند. از این روی می‌توان با خیالی آسوده در محیط‌های بسته که بناست ساعت‌های طولانی افراد در آن مشغول گذراندن وقت باشند، از آن‌ها استفاده کرد.

ایده‌های استفاده از نورمخفی سقف

نورمخفی سقف اتاق خواب

نور مخفی سقف در اتاق خواب می‌بایست با توجه به رنگ مبلمان موجود در اتاق انتخاب شود. این نور مخفی می‌تواند بر روی کنافی که با فاصله ای در حدود 30 سانتی متر از سقف قرار دارد، نصب شود فضایی دلنشین و زیبا برای شما ایجاد کند.

 

نورمخفی سقف ساختمان اداری

در ساختمان‌های اداری، نور مخفی نقشی بسیار مهم و کاربردی برای افراد حاضر دارد، زیرا در این دست فضا‌ها بیشتر کارکنان مشغول استفاده از کامپیوتر هستند که این مسئله امکان استفاده از نور مستقیم با شدت زیاد را کاهش می‌دهد.

برای از بین بردن نیاز افراد به نور کافی می‌توان از نور مکی مثل نور مخفی استفاده کرد که هم مقدار کافی از شار نوری در دسترس باشد و هم دیزاین محیط دستخوش تغیری اساسی شود.

 

نورمخفی سقف ساختمان تجاری

نور مخفی سقف در ساختمان‌های تجاری به خصوص تجاری فروشگاهی نقش موثری حتی در مقدار فروش و جذب مشتری هر مغازه دارد. این موضوع به علت عدم توجه بسیاری از فروشندگان به ظاهر فروشگاه، قدرت می‌گیرد و شما تنها با استفاده از چند هالوژن سقفی و نورپردازی دقیق سقف، به نوعی به بدرقه مشتریان بیشتر می‌روید.

 

آریاترانور تولید کننده برتر هالوژن سقفی ال ای دی

امروزه تولید کنندگان متعددی دست به تولید انواع محصولات ال ای دی زده‌اند و بازار را پر از برند‌های مختلف و متفرقه کرده‌اند. در این میان یکی از برترین تولید کنندگان لامپ و چراغ ال ای دی آریاترانور است که با تکیه بر دانش بومی و نیروی کار جوان حاضر در کارخانه موفق به دسترسی به تکنولوژی روز دنیا برای تولید محصولات ال ای دی با کیفیت بالا شده‌است.

محصولات تولید شده در کارخانه آریاترانور دارای تمامی ویژگی‌های لازم برای یک محصول استاندارد را داراست و به جد می‌توان گفت زمانی که نورپردازی با کیفیت بالا مدنظر باشد، تنها این برند بر آورده کننده نیازهای شماست.

یکی از محصولات شاخص آریاترانور چراغ هالوژن سقفی است که در نورمخفی سقف کاربرد چشم گیری دارد. این محصول در ابعاد و توان‌های مختلف برای استفاده در مکان‌هایی از جمله راهرو‌ها، مکان‌های تجاری،‌ اداری و مسکونی پیشنهاد می‌شود.

لازم به ذکر است که هالوژن سقفی با تکنولوژی اس ام دی که امروزه پیشرفته ترین تکنولوژی تولید محصولات ال ای دی به شمار می‌رود، به تولید رسیده‌ است و همچنین تمامی ویژگی‌های ذکر شده برای یک چراغ هالوژن سقفی استاندارد در نور مخفی سقف را داراست.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید