قیمت ساندویچ پانل؛ از شایعه تا واقعیت در هر متر مربع

ساندویچ پانل Sandwich Panel مصالح پیش ساخته ای هستند که به کمک آن ها می توان یک سازه را در کمترین زمان، با بیشترین بازدهی، نصب آسان و قیمتی مناسب طراحی و تولید کرد. این قطعات پیش ساخته از سه لایه متریال مختلف ساخته شده اند که دو لایه آن را ورق های فولادی و در میان آن با فوم عایق پوشانده شده است.

امروزه کارخانجات تولیدی بسیاری اقدام به تولید این محصول با قیمت های مختلف می کنند. در این خصوص قصد داریم در این مقاله راجع به قیمت هر متر مربع ساندویچ پنل و عوامل موثر بر آن صحبت کنیم.

نحوه محاسبه قیمت ساندویچ پانل

عوامل موثر بر قیمت انواع ساندویچ پانل

در طراحی و تولید انواع ساندویچ پنل ساختمانی، عوامل متعددی نظیر نوع کاربری پانل، فوم عایق میانی، جنس ورق فولادی، ابعاد و اندازه قطعه، برند سازنده، قیمت بازار آهن و … تاثیر گذار هستند. در ادامه در خصوص تمامی عوامل تاثیر گذار بر قیمت ساندویچ پانل ها به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

نوع کاربری ساندویچ پانل تاثیر گذار بر قیمت آن

ساندویچ پنل ها در کارخانجات به منظور چهار کاربری دیواری، سقفی، کلین روم و سردخانه، طراحی و تولید می شوند و به همین جهت این عامل سبب وجود نوساناتی در خصوص قیمت انواع ساندویچ پانل می شود. این نوع ساندویچ پانل ها در ساختار و ابعاد مشابه یکدیگر هستند با این تفاوت که هر کدام از آنها برای کاربری مشخص خود و با جنس فوم و ورق مدنظر طراحی و تولید می شود.

ساندویچ پانل دیواری

نوعی از پانل های ساندویچی که به منظور پوشش دیواره های سازه پیش ساخته کاربرد دارد، متخصصان و مهندسان ساختمانی در خصوص طراحی این مصالح نوین ساختمانی، بیشتر بر روی عایق حرارتی و آتش سوزی آنها و تحمل بالای قطعه در برابر فشار و ضربه تمرکز می کنند.

به همین جهت در طراحی ساندویچ پانل های دیواری در اکثر مواقع از ضخامت های بیشتر و همچنین متریال بهتری استفاده می شود.

پانل های ساندویچی دیوار در چهار نوع دو رو ورق، یک رو ورق دیواری، پیچ پنهان و ساندویچ پانل دیواری خاص طراحی می شوند.

ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل های سقفی ساختاری به شکل پانل های دیواری داشته با این تفاوت که در این قطعات بیشتر بر استحکام سازه در برابر بار های استاتیکی و دینامیکی مختلف است. همچنین در ورق رویه آن از ورق های فولادی با طرح و شکل های مواج، سفالی، آردواز فلزی و … استفاده می شود.

طرح و اندازه های مختلفی از این قطعه وجود دارد که می توان همین عامل را اصلی ترین تاثیر گذاری ساندویچ پنل سقفی بر روی سازه های مختلف دانست.

ساندویچ پانل کلین روم

این سبک از ساندویچ پانل ها با نام اتاق تمیز هم معروف هستند. ساندویچ پانل های اتاق تمیز یا کلین روم یکی از خاص ترین نوع مصالح نوین ساختمانی هستند که به جهت استفاده در پوشش انواع سازه های بیمارستانی، درمانگاهی، کلینیک، کارخانجات و … مورد استفاده قرار می گیرند.

شکل ظاهری و متریال خاص این سازه های پیش ساخته به صورت ایزوله شده و بر اساس مجوزهای سازمان بهداشت و مراجع ذیربط طراحی و تولید می شوند.

ساندویچ پانل سردخانه

همانطور که از نام این پانل ها مشخص است به منظور پوشش دیواره ها و سقف انواع سردخانه های صنعتی، خانگی، کانتینر ها، انباری و … طراحی و تولید می شود. پانل های سردخانه ای در اغلب موارد به جهت رفع نیاز و ساخت چهار سبک از سردخانه ها طراحی و تولید می شود. این چهار کاربری شامل سردخانه های زیر صفر، سردخانه های بالای صفر، سردخانه های متحرک و سردخانه های دو مداره طراحی و تولید می شود. که هر کدام دارای قیمت مشخص با متراژ مشخص است.

سایر موارد تاثیرگذار بر قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل

فوم عایق میانی تاثیر گذار در قیمت انواع ساندویچ پانل

در طراحی و تولید ساندویچ پانل ها از فوم های عایق میانی مختلفی نظیر پلی اورتان، پشم سنگ، پشم شیشه، پلی استایرن و … استفاده شده است که هر کدام با توجه به نوع کاربری اختصاصی خود دارای مزایا و ویژگی های خود بوده و از طرفی قیمت های مختلفی دارند.

ساندویچ پانل پلی یورتان

فوم پلی یورتان Polyurethane، نوعی عایق حرارتی است که از اتلاف انرژی جلوگیری می کند. وزن عایق های پلی اورتان بسیار سبک بوده و ضریب حرارتی آن پایین است. به دلیل وجود این ویژگی ها، قیمت عایق پلی یورتان به نسبت سایر پانل ها بیشتر است.

ساندویچ پانل پلی استایرن

عایق فوم پلی استایرن Polystyrene، نوعی عایق صوتی و حرارتی است که از ورود سرو و صدا به داخل ساختمان جلوگیری می کند. این عایق در مقایسه با عایق پلی یورتان قیمت کمتری دارد.

ساندویچ پنل پشم سنگ

فوم عایق پشم سنگ در برابر آتش مقاومت بالایی دارد، مقاومت پشم سنگ در برابر آتش از پلی اورتان بیشتر بوده و تنها عیبی که عایق پشم سنگ دارد، نفوذ آب به داخل آن است.

پانل ساندویچی پشم شیشه

پشم شیشه، نوعی عایق حرارتی و صوتی برای پوشش سقف ها محسوب می شود. این عایق در برابر آتش کندسوز است و از انتقال حرارت به قسمت های دیگر ساختمان جلوگیری می کند.به همین خاطر برای ساختمان هایی که احتمال آتش سوزی در آن ها بالاست مناسب می باشد.

جنس ورق های فولادی ساندویچ پانل

در خصوص قیمت ساندویچ پانل های ساختمانی، جنس ورق های فولادی در دو جهت آن بسیار تاثیر گذار بر آن است و می تواند بر روی قیمت آن بسیار تاثیر بگذارد. در ساندویچ پانل های مختلف انواع ورق های فولادی آلوزینک، گالوانیزه، آلومینیوم و استیل می توان به کار برد که غالبا ساندویچ پانل هایی با ورق آلومینیوم دارای قیمت کمتری نسبت به سایر ورق ها هستند.

اندازه و ابعاد پانل تاثیر گذار بر قیمت

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل بر اساس متریال و جنس به کار رفته در ساخت متفاوت است به همین جهت می توان گفت ابعاد و اندازه میتواند بسیار تاثیر گذار در قیمت ساندویچ پانل ها باشد و باعث نوسانات ارزی در آن ها می شود.

برند سازنده تاثیر گذار بر قیمت ساندویچ پانل

کارخانجات مختلفی در خصوص ساخت انواع ساندویچ پانل اقدام به فعالیت می کنند که از این بین کارخانه ای در این میان معتبر است که دارای سابقه کاری بالا در جهت تولید، افتخارات متعدد، گواهینامه های معتبر و … باشد.

خب به طبع هر چه کارخانه های تولیدی معتبر تر و پر مشتری تر باشد، بر قیمت ساندویچ پانل می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل چقدر است؟

در این خصوص همانطور که در بخش های قبلی هم توضیح دادیم قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل بر اساس نوع کاربری، ابعاد، متریال به کار رفته و … تعیین می شود و نمی توان برای آن قیمت ثابتی را تعیین کرد. اما حداقل ساندویچ پانل تولیدی در سازه های مختلف بر اساس متراژ حدود 300 هزار تومان قیمت دارد. در این خصوص می توانید با راه های ارتباطی زیر در تماس باشید و قیمت و نحوه خرید انواع ساندویچ پانل را متوجه شوید.

راه ارتباطی خرید ساندویچ پانل

051-36228800 و 36228814-051 تنها راه های ارتباطی با متخصصان ما جهت استعلام قیمت انواع ساندویچ پانل (دیواری، سقفی، کلین روم و سردخانه ای) است.

راه های ارتباطی برای استعلام قیمت ساندویچ پانلجمع بندی

در این مقاله در خصوص قیمت انواع ساندویچ پانل با همدیگر صحبت کردیم و عوامل موثر بر آن را شناختیم. در پایان اگر در خصوص مقاله سوالی دارید با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید