خرید خانه در عسلک لواسان

اگر پایتخت‌نشین باشید یا پیگیر اخبار خانه‌های مسکونی و سبک زندگی تجملاتی یا به قول اصطلاح شناخته‌شده امروز«لاکچری» هستید، احتمالا نام منطقه عسلک لواسان برایتان آشنا است و تعریفش را شنیده‌اید. امکانات ویلاهای لوکس با معماری‌ و طراحی‌های منحصر به فرد، آب‌ و هوا و طبیعت زیبای منطقه و قیمت‌های نجومی غیرقابل باور، بخشی از حواشی اخبار مربوط به عسلک هستند که در سال‌های اخیر به گوش ما رسیده‌اند. محله‌ای که اگر آخر هفته‌ها یا در تعطیلی‌ها سری به آن بزنید، احتمالا با چهره‌های آشنای سلبریتی‌ها و افراد معروف رو‌به‌رو خواهید شد، در حالی که اگر در روزهای وسط هفته آنجا باشید، اکثر خانه‌ها خالی هستند و جز ساکنین دائمی، رفت و آمد کسی را نخواهید دید. ساکنانی که این محله را به دلیل امنیت، آرامش، رفاه، مناظر زیبا و آب و هوای خوب انتخاب کرده‌اند. با خواندن این متن بیشتر با عسلک لواسان معروف به سوئیس تهران آشنا شوید.

عسلک لواسان

موقعیت جغرافیایی عسلک

منطقه اصطلک که امروزه در گویش عامیانه به نام عسلک خوانده می‌شود، یکی از محله‌های شهر لواسان است. لواسان در ۱۱ کیلومتری شمال شرق تهران و در ۷ کیلومتری اتوبان بابایی قرار دارد و هنگام ورود به آن از سمت تهران، اولین محله در سمت چپ عسلک نام دارد. لواسان منطقه‌ای کوهپایه‌ای در دامنه رشته کوه البرز است و عسلک و منطقه مجاور آن توک مزرعه مرتفع‌ترین محله‌های آن، بالای دو هزار متر از سطح دریا و در امتدات دامنه کوه ورجین، هستند. خانه‌های مسکونی و ویلاهای ساخته شده در ارتفاعات، منظره زیبایی مشرف به کل شهر لواسان و سد لتیان دارند و هر چقدر ارتفاع بیشتر می‌شود، قیمتشان نیز افزایش پیدا می‌کند.

موقعیت جغرافیایی عسلک لواسان

پیشینه عسلک لواسان

منطقه عسلک لواسان قبل از انقلاب، در دوران پهلوی، جزو مایملک فردی از اقوام تیمسار اویسی بوده و پسر او توانسته است این زمین‌ها را به عنوان ملک شخصی باز پس گیرد و سپس اقدام به ساختمان‌سازی در آن کند. با سرمایه‌گذاری و همکاری معماران و سازندگان مطرح و گرد آمدن ایده‌های خاص و منابع مالی، قیمت سازه‌های این منطقه به تدریج رشد کرد و جز گران‌ترین مناطق لواسان شد. همه ساکنین منطقه آقای اویسی را که در کشورهای دیگر هم کار ساختمان‌سازی انجام می‌دهد، می‌شناسند.

ویژگی‌های منطقه عسلک

قدیمی‌ترهای محله به یاد دارند که از زمان نسل‌های پیشینشان، این منطقه اقامت‌گاه سفرا و وزرای خارجی و دیپلمات‌ها بوده است. به همین دلیل قرار بوده است نامش محله دیپلمات‌ها گذاشته شود. دوربین‌های مداربسته‌ای که سر هر چهارراه اصلی شهر در فرآیند هوشمندسازی شهر قرار داده شده، ساکنین منطقه که اغلب شناخته‌شده هستند و نگهبان‌های دائمی ویلاها، حتی در روزهای سوت و کور امنیت خوبی برای منطقه ایجاد کرده‌اند. این امنیت سال‌های زیادی است که مشخصه این منطقه بوده است به گونه‌ای که در دی ماه سال ۱۳۸۵ فرماندار وقت شهرستان شمیران خبر از انتخاب لواسان به عنوان نخستین شهر امن ایران در جامعه جهانی ایمن داد.

قنات‌ها، پارک‌های جنگلی، آبشارها و رودخانه‌ها، سد لتیان و امام‌زاده‌ها از جاذبه‌های گردشگری لواسان هستند از ویژگی‌های معروف دیگر این منطقه آرامش و سکوت و هوای پاکی است که تهرانی‌های عاصی از غوغا و آلودگی را مجذوب خود می‌کند و آخر هفته‌های پرهیاهوتری را می‌سازد. با معروف‌تر شدن عسلک لواسان و جذب ساکنین متمول، نسبت‌ به گذشته مراکز خرید و فروشگاه‌های بیشتری افتتاح شده‌ یا در حال احداث هستند. دانشگاه پیام نور واحد لواسانات نیز در عسلک قرار دارد.

ویژگی های منطقه عسلک

معماری و طراحی داخلی سازه‌های خانه‌های عسلک

معماری و طراحی داخلی منحصر به فرد عسلک لواسان را به ندرت در مناطق دیگر ایران می‌توان دید. معماری‌های برگرفته از هنر شرق و غرب،‌ هر دو در این منطقه پیدا می‌شوند. فضای داخلی واحدها می‌تواند برحسب سلیقه شما با متریال برندهای مطرح جهان، در سبک‌های مختلف مدرن و کلاسیک طراحی شوند.

اغلب این ویلاها مجهز به امکاناتی مانند: تراس‌ها و حیاط‌های وسیع که برای کاربری‌های گوناگون از جمله زمین تنیس، پارکینگ ماشین، استخر، میز بیلیارد و… طراحی شده‌اند، فضاهای سبز بی‌نظیر و درختانی که مانع اشراف به مناظر در ارتفاعات پایین‌تر نیستند، سیستم امنیتی مجهز به نگهبانی ۲۴ ساعته، دیوارهای عایق صوتی و حرارتی، مبله بودن همراه با تجهیزات کامل آشپزخانه،‌ استخر و سونا، اتاق بیلیارد، باربیکیو، سوییت کامل سرایداری،‌ تراس با اشراف به دریاچه یا رودخانه، آب‌نما و غیره هستند.

معماری عسلک لواسان

قیمت خرید و فروش املاک در عسلک لواسان

سال ۹۸ قیمت متوسط یک واحد مسکونی هزارمتری در این منطقه حدود پنجاه میلیارد تومان برآورد شده بود، که امسال این مقدار بیش از دوبرابر شده است. اکنون این ویلاها با حداقل قیمت متری ۱۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند. ویژگی‌های منحصر به فرد ویلاهای عسلک می‌تواند قیمت آن‌ها را تا حدود شصت درصد نسبت به قیمت پایه افزایش دهد. اگر می‌خواهید از قیمت دقیق واحدها اطلاع پیدا کنید یا دنبال خاص‌ترین ویلاها هستید، باید حتما به صورت حضوری به املاکی‌های منطقه مراجعه کنید. البته باید گفت قیمت خانه‌های مسکونی مناطق اطراف عسلک در لواسان، مانند گندولک، توک مزرعه، چنارین و… با این منطقه قابل قیاس نیست و بسیار کمتر است.برای  خرید خانه و یا  اجاره آپارتمان در عسلک لواسان به وبسایت زومیلا مراجعه کنید.

همچنین شما می‌تونید ویلاهای سوئیس تهران را برای چند روز کرایه کنید. هزینه هر شب کرایه ویلا بستگی به امکانات و شرایط ویلا و موقعیت مکانی آن دارد. ظرفیت آن‌ها معمولا شش نفر می‌باشد و به ازای هر نفر اضافه، مبلغ اضافی دریافت می‌شود. حداقل قیمتی که می‌توانید برای رزرو یک شب این ویلاها بیابید، برای هر شب کرایه ۱۵۰۰۰۰۰ تومان برای روزهای عادی وسط هفته و ۳۵۰۰۰۰۰ در تعطیلات خاص و آخر هفته‌ها است. ویلاها معمولا با تمام امکانات و وسایل کامل مثل ظروف آشپزخانه، تلویزیون، سیستم صوتی و… کرایه داده می‌شوند.

حواشی و معایب منطقه عسلک

در سال‌های اخیر پرونده‌های قضایی خبرساز بسیاری درباره ساخت و ساز در این منطقه مرکز توجه خبرگزاری‌ها بوده است. ماجراهایی مانند زمین‌خواری،‌ تخلفات ساخت و ساز، جنون اشرافی‌گری، اختلافات بین مالکان، نابودی باغ‌ها و کوچه‌باغ‌های قدیمی و تخریب بافت بومی. انتقادات بسیاری نسبت به این سبک زندگی اشرافی در انحصار آقازاده‌ها و چهره‌های معروف وجود دارد. سبک زندگی ناشی از اختلافات طبقاتی و تبعیض‌های اقتصادی و اجتماعی‌، که در این مجموعه تجملاتی خارج از تهران جلوه پیدا کرده است.

خرید ویلا در عسلک لواسان

با وجود این حواشی، اگر قصد خرید ویلا در عسلک لواسان را دارید باید مراقب باشید که از نظر قانونی، قرارداد شما مشکلی نداشته باشد، مالکان ممکن است مشکلات حقوقی و فنی مرتبط را از شما پنهان کنند. مسائل مهمی که هنگام خرید ملک باید به آن توجه کنید سنددار بودن، راه‌های دسترسی مناسب و کامل بودن امکانات آب، برق و گاز است. بنابراین قبل از معامله حتما با مراجع ثبتی و افراد آگاه مشورت کنید. کارشناسان ما در زومیلا، می‌توانند تمام اطلاعات لازم درباره خانه‌ و ویلا در منطقه عسلک را در اختیار شما قرار بدهند.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید