با مهمترین نکات سفر به گرجستان و تفلیس آشنا شوید!

گرجستان کشوری توریستی و نزدیک به مرز ایران است و مسافران زیادی سالانه به این منطقه سرسبز و تاریخی سفر می‌کنند. اگر شما نیز قصد دارید به گرجستان به ویژه تفلیس سفر کنید باید به برخی نکات توجه نمایید. به عنوان مثال در سفر به گرجستان از چه اماکنی دیدن کنیم؟ بهترین مراکز خرید را چگونه بشناسیم؟ چه زمانی برای خرید تورهای این کشور بهتر است؟ برای پاسخ به این پرسش‌های مهم با ما در ادامه همراه شوید.

آشنایی کلی با کشور گرجستان

کشور گرجستان یکی از کشورهای اروپای شرقی است و در نزدیکی دریای سیاه و منطقه مرزی اوراسیا قرار دارد. وسعت آن نیز تنها به ۶۹٬۷۰۰ کیلومتر مربع محدود می‌شود اما راجع‌به آن اشتباه فکر نکنید! چرا که با وجود این مساحت نچندان زیاد، شما را با تنوع آب و هوایی و جاذبه های طبیعی چشمگیر خود حیرت‌زده خواهد کرد.

این کشور به صورت یک جمهوری متمرکز و نیمه ریاستی اداره می‌شود و سال‌ها در تلاش است تا به عضویت اتحادیه اروپا و ناتو درآید. همین امر نیز سبب شده تا همکاری های زیادی با این دو سازمان داشته باشد و تمامی قوانین خود را مطابق با قوانین اتحادیه اروپا وضع کند. لذا تعجبی ندارد که تور گرجستان مانند سایر تورهای اروپایی بسیار مفرح و باکیفیت باشد. البته باید دقت کنید که این تور به دو صورت تور زمینی و تور هوایی به فروش می‌رسد. پایتخت گرجستان و بزرگترین شهر آن تفلیس نام دارد که در جنوب شرقی اروپا واقع شده است. این شهر موقعیت جغرافیایی خاصی دارد که آن را به نقطه اتصالی برای دو قاره اروپا و آسیا بدل می کند از این رو سالانه میزبان نشست ها و همایش های متعددی است که آن را در دنیا زبانزد کرده است.

برای خرید در گرجستان به کجا برویم؟

خوب است بدانید کشور گرجستان به ویژه شهر تفلیس یکی از قطب های تجاری اروپا به شمار می رود. از این رو در اغلب بازارها و مراکز تجاری آن می توانید خرید از برندهای معروف دنیا را تجربه کنید. در زیر بهترین مراکز خرید و معروف ترین بازارهای گرجستان را مشاهده می کنید که برای یک خرید دلچسب انتخاب مناسبی هستند:

  • مرکز خرید اوراسیا گرجستان
  • مرکز خرید مگالین
  • بازار واگزال تفلیس
  • مرکز خرید تبلیسی مال
  • بازار دست فروشی درای بریج
  • مرکز خرید ایست پوینت
  • مرکز خرید جی تی سی

بهترین اماکن گردشگری برای بازدید

گرجستان یکی از توریستی ترین کشورهای جهان است بنابراین دور انتظار نیست که جاذبه های گردشگری آن بسیار متنوع باشند. در راس تمامی این موارد نیز شهر تفلیس قرار دارد که دیدنی های آن را نمی توان به آثار تاریخی یا باستانی خلاصه کرد؛ بلکه این شهر پر از مناظر طبیعی خیره کننده است. حال اگر بخواهیم به چند نمونه از معروفترین و پرطرفدارترین آن ها اشاره کنیم لیست زیر را خواهیم داشت که توصیه می کنیم حتما از آن ها دیدن کنید:

  • شهر غاری واردزیا
  • منطقه باستانی و سرسبز سوانتی
  • کلیسای جامع سوتیتسخولی گرجستان
  • میدان آزادی
  • خیابان روستاولی
  • دریاچه لیسی
  • آکوا پارک تفلیس
  • کلیسای صخره ای
  • پل صلح تفلیس
  • کلیسای جامع تثلیث

اویستای جنوبی

اگر قصد دارید سفر متفاوت و پرماجرایی داشته باشید حتما از یک مکان بسیار شگفت انگیز در گرجستان که اوستیای جنوبی نام دارد نیز دیدن کنید. اوستیای جنوبی؛ این دولت کوچک روس زبان که در جنوب کاکاسوس قرار گرفته، به قدری ناشناخته است که حتی در گوگل هم پیدا کردن اطلاعات در مورد آن کار راحتی نیست. در میان تمام کشورهای این لیست، اوستیای جنوبی احتمالا سخت ترین کشور برای سفر است. چرا که این کشور در واقع یک منطقه خودمختار گرجستان است که حتی برای یک کاوشگر سیاسی نیز داستان های جالبی را در پس خود نهفته است. بی شک این منطقه برای ماجراجویان و توریست هایی که به دنبال هیجان هستند بهترین انتخاب خواهد بود.

ارتفاعات کاکوس

یکی دیگر از جاهای دیدنی گرجستان ارتفاعات کوه های Caucasus است که تجربه بسیار شگفت انگیزی را برایتان به همراه دارد. مخصوصا اگر کوهنوردی یا پرواز با پاراگلایدر بر فراز کوه های کاکاسوس در گرجستان را امتحان کنید که برای مسافران ماجراجو گزینه خوبی خواهد بود. با راه اندازی مکان های مخصوص برای این فعالیت مهیج در سراسر کشور، پرواز با پاراگلایدر در ارتفاعات از 500 متر تا 2500 متری این کشور، یک تجربه فراموش نشدنی را رقم خواهد زد.

بهترین زمان تهیه بلیط هواپیما گرجستان چه زمانی است؟

گرجستان و به طور خاص شهر تفلیس، در منطقه ای کوهستانی واقع شده و زمستان هایی سخت، سرد و پر برف دارد اما در فصل بهار و تابستان، هوا مساعد و معتدل است. از این رو فصل تابستان شلوغ ترین فصل در گردشگری گرجستان است. با توجه به آنچه که گفته شد، بهترین زمان برای سفر با تور گرجستان می تواند، اواخر فصل بهار تا اواخر تابستان باشد چرا که در این زمان می توانید ضمن برخوردار شدن از تفریحات و هیجانات آبی سواحل این کشور، قیمت مناسبتری را نیز در رزرو اقامتگاه ها تجربه کنید. برای خرید ارزان ترین تور تفلیس اینجا را کلیک کنید.

همچنین این نکته را باید بدانید که مدت زمان پرواز از تهران به گرجستان بسته به شرکت هوایی متفاوت است. برای مثال پرواز با ایران ایر به مقصد گرجستان بدون توقف 1 ساعت و 50 دقیقه و پرواز با ترکیش به مقصد گرجستان با یک توقف بین 11 تا 29 ساعت به طول می انجامد.

حال که با مهمترین نکات در این سفر آشنا شدیم قصد داریم نحوه خرید تورهای گرجستان را شرح دهیم. اگر می خواهید قبل از خرید با قیمت‌ها آشنا شوید، هزینه‌ها را بررسی و مقایسه کنید؛ به صورت آنلاین یا تلفنی و در کمترین زمان تور خود را دریافت کنید؛ از سامانه خدمات سفر قاصدک24 کمک بگیرید. این سامانه به شما کمک می‌کند تور دلخواه خود را برای محبوب‌ترین مقاصد خارجی مانند ترکیه و استانبول، گرجستان و تفلیس، تایلند و بانکوک، امارات و دبی، روسیه و مسکو، ارمنستان و ایروان و… پیدا کنید. همچنین برای خرید بهترین تورهای داخلی مانند تور قشم و تور کیش نیز می‌توانید از قاصدک 24 استفاده نمایید. برای اطلاع از شرایط خرید و آگاهی از هزینه‌ها با پشتیبانی تیم قاصدک 24 (75269-021) که به صورت همه روزه در دسترس است تماس بگیرید.

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید