خرید آپارتمان در محله هفت تیر تهران ؛ محله پرشور و شوق پایتخت

محله هفت تیر تهران

محله هفت تیر تهران یکی از شلوغ ترین و پویاترین محله های تهران محسوب می شود که در منطقه ۷ واقع شده است. قبل از پیروزی انقلاب، میدان هفت تیر، بیست و پنج شهریور نام داشت. محله هفت تیر به چند خیابان مهم تهران دسترس داشته و این مسئله یک مزیت برای هفت تیر به شمار می آید. محله هفت تیر از سمت جنوب به خیابان‌ های شهید مفتح و کریم خان زند و از طرف شمال به خیابان بهار شیراز و بزرگراه مدرس محدود می شود. اگر قصد خرید خانه در محله هفت تیر را دارید با زومیلا همراه باشید تا اطلاعات تکمیلی از این محله را کسب کنید.

تاریخچه و علت نام گذاری محله هفت تیر

سال 1360 روز هفتم تیر ماه در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی دو بمب منفجر شد. بخش هایی از این ساختمان در اثر انفجار فروریخت و چندین نفر از نمایندگان مردم و وزرا در این انفجار جان خود را از دست دادند. علت نام گذاری این محل به خاطر ادای احترام به شهدای هفت تیر است.

بافت محله هفت تیر

بافت این محله قدیمی بوده و در کل ترکیبی از ساختمان های مسکونی و تجاری است. هتل مروارید از مشهورترین ساختمان های این محله واقع در ضلع غربی میدان هفت تیر است.
هفت تیر توانایی رفع نیاز ساکنین خود را دارد و کمبود کاربری ها را می توان به راحتی از محله های اطراف تامین کرد.

امکانات و دسترسی های محله هفت تیر

این محله از نظر دسترسی موقعیت بسیار خوبی دارد. ایستگاه مترو، تاکسی و اتوبوس به راحتی در هفت تیر برای مردم محیا می باشد. ترافیک سنگینی در این محله وجود نداشته و رفت و آمد به سادگی برای افراد ممکن است. وجود اتوبان مدرس در نزدیکی هفت تیر از نکات مثبت این محله است که به رفع مشکلات ترافیکی کمک می کند.

مهمترین خیابان های همجوار با هفت تیر:

  • خیابان دکتر مفتح
  • بهار
  • کریم خان زند

مراکز خرید هفت تیر

  • محله هفت تیر به مرکزی برای خرید لباس به خصوص مانتوی زنانه مشهور است. برای خرید کردن در این محله می توانید از راسته مانتو فروش ها، فرش فروش ها، خرده فروش ها و … دیدن کنید.
  • فروشگاه زنجیره ای یاس مرکز خرید معروفی در این محل است. این فروشگاه علاوه بر آن که نیاز های ساکنین محل را رفع می کند، پاسخگوی نیاز مرددم در محله های دیگر هم هست. تمامی محصولات این فروشگاه در طبقات دسته بندی شده و خریداران به راحتی محصول مورد نیاز خود را پیدا می کنند.
  • از دیگر مراکز خرید در محله هفت تیر تهران می توان پاساژ مادر را نام برد.

محله هفت تیر تهران

مسجد شاخص محله هفت تیر

مسجد الجواد اولین مسجد مدرن در تهران محسوب می شود و در ضلع شرقی میدان هفت تیر قرار گرفته است. مسجد الجواد به دلیل داشتن معماری خاص خود، از شهرت فراوانی برخوردار بوده و وجود کتابخانه در این مسجد آن را به یک مرکز فرهنگی هم تبدیل کرده است.

مراکز درمانی هفت تیر

محله هفت تیر مرکز درمانی نداشته و ساکنین برای رفع نیازهای درمانی خود باید به محله های دیگر که در مجاورت هفت تیر واقع شده اند مراجعه کنند.

محله بهار که در سمت شرقی هفت تیر قرار گرفته، دارای چند مرکز درمانی می باشد و بیمارستان سجاد در نزدیکی هفت تیر، نیاز های مردم این محل را به خوبی رفع می کند.

داروخانه 13 آبان که برای ساکنین هفت تیر داروخانه مشهوری است در خارج از این محله و در خیابان کریمخان زند قرار دارد.

اماکن تفریحی و ورزشی محله هفت تیر

این محله فاقد مراکز تفریحی بوده و لازم است برای بهره مندی از مکان های دیدنی و تفریحی، از محله های کناری استفاده کنید. معروف ترین پارک در نزدیکی میدان هفت تیر، پارک هنرمندان یا بوستان ایرانشهر است. پارک هنرمندان در نزدیکی میدان هفت تیر و در خیابان ایرانشهر واقع شده که همه روزه هنردوستان از سراسر تهران در این بوستان گرد هم جمع می شوند.

موزه عکاس خانه و پارک بهار از دیگر مراکز تفریحی و دیدنی در نزدیکی هفت تیر هستند که ساکنین می توانند اوقات فراغت خود را در این مراکز سپری کنند.

محله هفت تیر تهران

خرید خانه در محله هفت تیر تهران

قیمت مسکن به فاکتورهای زیادی وابسته است. امکانات، سال ساخت و شکل ساختمان در تعیین قیمت برای خانه تاثیرگذار می باشد. محل واقع شدن خانه و متراژ از دیگر عوامل موثر بر قیمت مسکن هستند.

محله هفت تیر خانه های قدیمی و نوساز بسیاری دارد که شما با توجه به سلیقه و بودجه خود، از میان آن ها می توانید گزینه مناسبی را انتخاب کنید. در این محله خانه و آپارتمان با قیمت متری 12 میلیون تومان تا متری 35 میلیون تومان، وجود دارد. این قیمت ها قطعی نبوده و احتمال کمتر یا بیشتر شدن این مبالغ هست.

قیمت اجاره خانه در این محله

میزان اجاره بها هر ساله در تهران در حال تغییر است و روند رو به رشدی دارد. محله هفت تیر هم از این غائله دورنمانده برای اطلاع دقیق از قیمت آپارتمان ها برای خرید و یا رهن و اجاره به وب سایت زومیلا مراجعه کنید.

نتیجه گیری

هفت تیر از محله های منطقه هفت تهران است و محله ای پر رفت و آمد و شلوغ محسوب می شود. اگر قصد خرید خانه در این محله را دارید لازم است بدانید که دسترسی این محله به سایر نقاط تهران بسیار خوب می باشد و به خاطر امکانات خوبی که دارد به یکی از بهترین نقاط برای زندگی تبدیل شده است.

مقاله پیشنهادی:

از سری مقالات زومیلا درباره محله های تهران می‌توانید مقاله محله هفت حوض ؛ محله‌ای برای خرید در شرق پایتخت را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، از شما همراهان گرامی سپاسگزاریم.

نویسنده: فاطمه سرابی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید