جدید ترین و تازه ترین های قیمت مسکن

تازه ترین های قیمت مسکن

آیا تا به حال به این موضوع پی برده‌اید که مسکن یکی از سرمایه‌های اصلی و مهم افراد در طول زندگی است؟ یکی از خواسته‌های هر زوجی داشتن یک خانه برای ادامه زندگی است. در این مقاله از زومیلا قصد داریم در مورد تازه ترین های قیمت مسکن با شما صحبت کنیم.

آشنایی با قیمت مسکن

نرخ قیمت مسکن در سال گذشته به دلیل افزایش نرخ دلار و ارز به طور چشمگیری افزایش پیدا کرد. این افزایش قیمت از یک طرف جنبه مثبت دارد (باعث افزایش ثروت فرد می‌شود) و از طرف دیگر جنبه منفی (باعث کاهش قدرت خرید فرد برای خرید خانه می‌شود). امروزه به علت ایجاد تغییرات فراوانی که در این بازه به وجود آمده کسانی که قصد خرید خانه دارند می‌بایست از املاک معتبر و باتجربه و از افراد خبره در این کار کمک بگیرند تا بتوانند بهترین نتیجه ممکن را از خرید خانه کسب کنند.

چه عواملی بر قیمت مسکن تأثیر می‌گذارد؟

از مهم‌ترین عواملی که بر قیمت مسکن تأثیر می‌گذارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

افزایش قیمت دلار

افزایش قیمت دلار رابطه مستقیمی با افزایش قیمت مسکن دارد و همچنین باعث افزایش قیمت نیروی انسانی می‌شود.

کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی

کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی باعث شده بیشتر افراد تمایلی به سپرده پول خود در بانک‌ها نداشته باشند و به سمت معاملات خانه روی بیاورند.
هرقدر ساخت‌وساز کاهش پیدا کند، قیمت مسکن افزایش می‌یابد.
این افزایش بی‌رویه قیمت باعث کاهش قدرت مردم برای خرید خانه و کاهش معاملات خانه شده است.

تازه ترین های قیمت مسکن

مقایسه بازار مسکن در سال‌های اخیر (1396،1397،1398)

سال 96

ایجاد طرح مسکن مهر، باعث یک نوع کساد و رکود در بازار مسکن شد و افراد کمی به سرمایه‌گذاری در این بخش تمایل داشتند. بیشتر افراد در بخش‌های طلا و ارز از خود واکنش نشان می‌دادند و در این بخش‌ها سرمایه‌گذاری می‌کردند.

سال 97

بازار مسکن تحت تأثیر قیمت دلار و ارز قرار گرفت و با این دو، رابطه مستقیمی پیدا کرد. رفته‌رفته قیمت زمین افزایش پیدا کرد و به دنبال آن مصالح ساختمانی گران شد. با گران شدن 100 درصدی این عوامل ارزش پول و سرمایه‌ای که مردم داشتند و توان خرید مردم برای مسکن از بین رفت.

سال 98

بعد از افزایش 100 درصدی قیمت‌ها  در بازار مسکن 98 ، پیش‌بینی می‌شود که به زودی به یک ثبات قیمت برسیم به طوری که دیگر شاهد افزایش قیمت مسکن نباشیم.

تازه ترین های قیمت مسکن

تازه ترین های قیمت مسکن در بازار کنونی

اگر کمی دقت کنیم متوجه می‌شویم بازار مسکن با اتفاقات اقتصادی اخیر ارتباط روشنی دارد. افزایش قیمت دلار و ارز، باعث افزایش نرخ قیمت مسکن شده است. این دو موضوع نیز به نوبه خود سبب افزایش اقلام مصرفی کشور اعم از خوراک و پوشاک شده‌اند. در این میان افراد سودجو و فرصت طلبی نیز وجود دارند که از این فرصت‌ها سوءاستفاده کرده و با کلاه‌برداری، ریتم بازار را به هم می‌زنند و این عامل خود باعث تورم در قیمت مسکن می‌شود.

وظیفه دولت در برابر افزایش قیمت مسکن

رشد قیمت مسکن بخصوص طی چند ماه گذشته بسیار افزایش یافته است دولت محترم وظیفه دارد به بررسی دقیق این موضوع بپردازد. هنگامی که دولت این قدرت را داشته باشد که پول‌های سرگردان را در بانک‌ها جای دهد و سود سپرده‌ها را در بانک افزایش دهد دیگر افراد سودجو به سمت مسکن هجوم نمی‌آورند و ما شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود. حال اگر کنترل این وضعیت از دست دولت خارج شود امکان اینکه قیمت مسکن بیشتر افزایش پیدا کند وجود خواهد داشت.

چند روش کلاه‌برداری در انجام معاملات مسکن

در معاملات خریدوفروش ملک و زمین که قیمت بالایی دارند می‌شود سود خوبی به دست آورد اما در این میان افراد سودجویی وجود دارند که برای به دست آوردن سود بیشتر، دست به کلاه‌برداری‌های کلانی می‌زنند. در ادامه به چند نمونه از این کلاه‌برداری‌ها اشاره می‌کنیم:

کلاه‌برداری تحت عنوان اجاره خانه

برخی از کلاه‌برداران یا به تنهایی یا با کمک مشاوران املاک هم‌زمان، یک واحد آپارتمانی را به چند فرد متقاضی خرید خانه به صورت قراردادهای جعلی می‌فروشند. افراد متقاضی با دادن پول ودیعه درگیر این نوع از کلاه‌برداری می‌شوند.

کلاه‌برداری در فروش ملک‌های نیمه ساخت

بیشترین کلاه‌برداری در فروش ملک‌های نیمه ساخت دیده می‌شود. افراد کلاه‌بردار اقدام به پیش‌فروش واحدهای آپارتمانی می‌کنند و خریداران بعدها متوجه می‌شوند همین واحد به فرد دیگری نیز پیش‌فروش شده است.

کلاه‌برداری تحت عنوان تسهیلات بانکی

افراد سودجو با تأسیس شرکتی تحت عنوان «تسهیلات بانکی برای خرید ملک» دست به کلاهبراری می‌زنند. به عنوان نمونه در تهران چند سال پیش شرکتی تحت عنوان «تسهیلات با کمترین کارمزد برای گرفتن وام خرید ملک» تأسیس شد و افراد زیادی را به سوی خود جلب کرد. این شرکت با استفاده از اسناد جعلی از افراد بی‌تجربه کلاه‌برداری کرد. افراد نیز بعد از دیدن اسناد جعلی پول خود را به حساب کلاه‌برداران واریز می‌کردند.

تازه ترین های قیمت مسکن

نکته پایانی

برای اینکه دچار این‌گونه از کلاه‌برداری‌ها نشویم و در دام این افراد نیفتیم پیشنهاد می‌کنیم:

  • پیش از انجام هر کاری کمی تحقیق کنید و از انجام کاری که می‌کنید به خوبی مطلع شوید.
  • اگر پیام یا ایمیل مشکوکی تحت عنوان «وام با تسهیلات کم» برای شما ارسال شد سریع اقدام به حذف ایمیل و پیام کنید.
  • به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی اطلاعات بانکی خود را در اختیار افراد دیگر قرار ندهید، حتی اگر حساب بانکی شما اندک باشد.

تا چه حد از مقاله جدید ترین و تازه ترین های قیمت مسکن راضی بودید؟ شما عزیزان می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید متشکریم.

نویسنده: رویا سهرابی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید