شهرک شهید باقری ؛ آرام‌ترین محله منطقه 22

شهرک شهید باقری تهران

شهرک شهید باقری در شمال غرب تهران واقع شده است. قطعا نمی‌شود کیفیت این شهرک را با نوع تعامل یک شهرک دیگر در وسط تهران مقایسه کرد؛ اما سکوتی در این شهرک حاکم است که در وسط تهران دست یافتنی نیست. تجربه ثابت کرده است هر نقطه با تمام تفاوت‌هایش چیزی دارد که برای انسان جالب است. با ما همراه شوید تا این جای دنج را با هم کشف کنیم.

موقعیت جغرافیایی

این شهرک در شمالی‌ترین قسمت منطقه 22 تهران واقع شده است. اگر می‌خواهید موقعیت شهرک شهید باقری را دقیقا بدانید باید بگوییم که از سمت شمال با جاده پنج آبشار، از سمت جنوب با بزرگراه شهید خرازی، از سمت شرق با جاده بهارستان و از سمت غرب با بن‌بست مظفر در ارتباط است.

تاریخچه

شاید بارها به زمین‌های غربی دریاچه چیتگر بوستان آبشار تهران و بوستان جنگلی لتمال کن سر زده باشید اما نام شهرک شهید باقری برایتان ناآشنا باشد. محله‌ای نوساز که در ابتدا به سفارش سپاه و آتش‌نشانی ساخته شد و پس از بازه‌ای حدودا بیست ساله تکمیل شد و امروزه همه تیپ آدم درون واحد‌هایش ساکن هستند. همچنین به زودی مرکز ایران‌مال در کنار این شهرک افتتاح می‌شود.

ویژگی‌ها و امکانات محله

از شهرک‌های نوپای کوچک زیاد نمی‌شود انتظار محله‌ای با ویژگی‌های خاص داشته باشیم؛ مخصوصا وقتی خیلی در حاشیه‌ی شهر ساخته می‌شوند. مانند سایر شهرک‌ها مسجد، حسینیه، بازار میوه تره‌بار، سرای محله و پارک از امکانات این محله به شمار میروند. در شهرک باقری دو پارک وجود دارد که یکی در قسمت شمالی شهر قرار گرفته است و فضای زیادی از آن به بازی بچه‌ها اختصاص داده شده است. پارک دیگر در قسمت جنوبی شهرک در خیابون بوستان واقع شده است و مکانی دنج برای صرف یک لیوان چای داغ میباشد.

بافت شهرک

محله‌های منطقه 22 تهران غالبا دارای بافت نوساز هستند. شهرک شهید باقری نیز از این قاعده مستثنی نبوده و از سال 1384 به طور کامل قابل سکونت است. در ابتدا خانه‌های این شهرک سند رسمی نداشتند اما رونق منطقه و رشد بی‌سابقه ساخت‌وساز در این شهرک، خانواده‌های بسیاری را برای سکونت به سمت خود کشاند.

وجه تسمیه و علت نام‌گذاری آن

شهرك شهید باقری از شهرك‌های معروف منطقه 22 تهران است و شهرداری منطقه و بیمارستان مغز و اعصاب آنجا واقع شده‌اند. همچنین نزدیكی شهرك به دریاچه شهدای خلیج‌فارس نام آن را بیشتر سر زبان‌ها انداخته است. این شهرک بیش از 10 سال است که به نام سردار شهید حسن باقری نام‌گذاری شده است که از شخصیت‌های مطرح و نوابغ جنگ تحمیلی ایران و عراق به شمار می‌روند.

شهرک شهید باقری تهران

قیمت خانه در شهرک شهید باقری

به دلیل نوساز بودن بافت منطقه 22، روز به روز بر تعداد خانه‌ها و آپارتمان‌هایش افزوده می‌شود و روز به روز ساخت و سازهای جدیدی در حاشیه و در ادامه اتوبان همت صورت می‌گیرد. همه این عوامل و بسیاری از عوامل دیگر باعث افزایش جمعیت کلی منطقه می‌شوند.

نرخ قیمت خانه در شهرک شهید باقری متوسط رو به بالا است و بسته به متراژ و امکانات ساختمان، از متری 4 میلیون تومان تا 7 میلیون تومان معامله می‌شود.

دسترسی‌ها و خیابان‌های مهم

از مسیرهای اصلی دسترسی به این شهرک می‌توان بزرگراه شهید خرازی را نام برد که از تقاطع بزرگراه شهید همت با بزرگراه آزادگان شروع می‌شود. بزرگراه شهید خرازی در چهارده کیلومتری خود از محله زیبادشت و دهکده المپیک می‌گذرد و با عبور از شمال شهرک شهید باقری از تقاطع بلوار پژوهش نیز عبور می‌کند. دسترسی به بخش شمالی شهرک شهید باقری از ورودی آبشار تهران صورت می‌گیرد.

مراکز آموزشی و فرهنگی شهرک شهید باقری

از مهم‌ترین مراکز آموزشی و فرهنگی این شهرک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه پیام نور
  • حوزه علمیه
  • مدارس مقاطع پیش‌دبستانی تا دبیرستان
  • سرای محله شهرک شهید حسن باقری

مراکز درمانی شهرک

از مهم‌ترین مراکز درمانی شهرک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمانگاه شهید باقری
  • بیمارستان مغز و اعصاب پروفسور سمیعی واقع در نزدیکی شهرک و در ضلع شرقی آن
  • بیمارستان تریتا واقع در اتوبان همت بعد از شهرک نمونه

شهرک شهید باقری تهران

آپدیت شده در تاریخ 2 اردیبهشت 1403

مراکز مهم شهرک شهید باقری تهران

  • مجموعه هزار و یک شهر که یکی از بزرگ ترین مجموعه تفریحی های خاورمینانه بشمار می رود
  • مجتمع بزرگ ایران مال یکی دیگر از بزرگترین مراکز خرید خاورمیانه است .
  • شهرداری منطقه 22 تهران
  • دریاچه خلیج فارس
  • آبشار تهران

مساجد شهرک شهید باقری تهران

یکی از مراکز مذهبی این شهرک مسجد النبی است که کلیه امور مذهبی اعم از برگزاری اعیاد، مجالس عزاداری و همچنین اقامه نماز در آن برپا می شود.

نتیجه‌گیری

اگر به دنبال مکانی دنج و آرام برای زندگی می‌گردید که قیمت متوسطی نیز داشته باشد بدون شک این شهرک بهترین گزینه خواهد بود. اگر اطلاعات بیشتری در خصوص این شهرک در اختیار دارید خوشحال می‌شویم در بخش نظرات پایین همین مقاله آن‌ها را با ما به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید