بهترین محله منطقه 22 تهران کدام است؟

بهترین محله منطقه 22 تهران

منطقه 22 یکی از جدیدترین مناطق تهران است که در شمال غرب واقع شده است. منطقه 22 از شمال به ارتفاعات البرز، از جنوب به آزادراه تهران-کرج، از شرق به منطقه 5 شهرداری تهران و از غرب به محدوده وردآورد شمالی منتهی می‌شود. در ادامه مقاله قصد داریم ابتدا محله‌های منطقه 22 را معرفی کنیم و در انتها بدانیم بهترین محله منطقه 22 تهران کدام است. با ما همراه شوید.

محله‌های منطقه 22 تهران

منطقه 22 بزرگ‌ترین منطقه تهران است و دارای محله‌ها و شهرک‌های خوش آب و هوایی است که در میان ساکنین تهران بسیار زبان زد است. محله‌های این منطقه شامل موارد زیر می‌شوند:

شهرک راه‌آهن تهران

شهرک راه‌آهن تهران یا شهرک گلستان یکی از محله‌های منطقه 22 تهران است که در شمال غرب تهران و نزدیک بخش شمالی پارک جنگلی چیتگر قرار گرفته است. این محله بسیار خوش آب و هواست، تعداد خانه‌های ویلایی‌اش زیاد است و خیابان‌هایش عریض می‌باشد. شهرک راه‌آهن، محله محبوب بازنشستگان و طرفداران خانه‌های ویلایی محسوب می‌شود.

بهترین محله منطقه 22 تهران

منطقه چیتگر تهران

منطقه چیتگر بزرگ‌ترین و مهم‌ترین قطب گردشگری غرب تهران است که در جنوب غربی تهران واقع شده است. از ساختمان‌های معروف این محله می‌توان به برج‌های مسکونی صیاد شیرازی، برج‌های نگین، برج بیمه، برج چیتگر، برج‌های سروناز و امین اشاره کرد. بافت این محله غالبا نوساز است. نرخ قیمت خرید خانه در این محله از متری 6 میلیون و 500 هزار تومان شروع شده و تا متری 11 میلیون تومان ادامه دارد.

بهترین محله منطقه 22 تهران

شهرک پیکان شهر

شهرک پیکان شهر در محدوده جنوبی منطقه 22 شهرداری تهران و در غرب پارک جنگلی چیتگر واقع شده است. این شهرک در ابتدا به منظور سکونت کارکنان شرکت صنعتی ایران خودرو به صورت بلوک‌های مسکونی طراحی و احداث شد اما در سال ۱۳۸۳ این واحدها در مزایده‌ای به فروش رسیدند.

بهترین محله منطقه 22 تهران

شهرک شهید باقری

شهرک شهید باقری در شمال غرب منطقه 22 تهران واقع شده است. قدمت این محله 12-13 ساله است. بافت این محله غالبا نوساز است. اکثر ساکنان این محله را بازنشستگان و کارکنان نیروهای مسلح کشور تشکیل داده‌اند و روز به روز بر جمعیت این محله از تهران افزوده می‌شود. سطح قیمت خانه در این محله متوسط رو به بالا است. نرخ قیمت خرید خانه در این محله از متری 4 میلیون تومان شروع شده و تا متری 8 میلیون تومان ادامه دارد.

بهترین محله منطقه 22 تهران

شهرک امید دژبان

شهرک امید دژبان یکی از شهرک‌های قدیمی منطقه 22 تهران است که توسط تعاونی مسکن ارگان ارتش ساخته شده است. این شهرک در نزدیکی شهرک نمونه سپاه قرار گرفته است. در این شهرک، حدود 850 واحد مسکونی وجود دارد که این واحدها، بین 28 بلوک 4 طبقه تقسیم شده‌اند، بدین صورت که در هر کدام از بلوک‌ها، 36 واحد مسکونی وجود دارد. متراژ این واحدها از 75 متر تا 130 متر متغیر است و به صورت 2 و 3 خواب ساخته شده است.

بهترین محله منطقه 22 تهران

شهرک دهکده المپیک

دهکده المپیک یکی از قدیمی‌ترین محله‌های تهران است که در شمال غربی منطقه 22 قرار گرفته است.

بافت این محله نسبتا قدیمی است. شهرک دهکده المپیک از شرق با رودخانه و باغ‌های کن، از غرب با شهرک راه‌آهن، از شمال با رشته‌کوه‌های البرز و از جنوب با اتوبان شهید همت همسایه است. سطح قیمت خانه‌های این محله متوسط است. نرخ قیمت خرید خانه در این محله از متری 5 میلیون تومان شروع شده و تا متری 9 میلیون تومان ادامه دارد.

بهترین محله منطقه 22 تهران

بهترین محله منطقه 22 تهران

بهترین محله منطقه 22 تهران چیتگر است و بهترین منطقه چیتگر برای زندگی در موارد زیر خلاصه می‌شود:

شرق آزادگان

از دورترین و دنج‌ترین مناطق چیتگر می‌توان به شرق آزادگان اشاره کرد. این منطقه مختص افرادی است که زندگی در محله‌ای دنج و آرام را ترجیح می‌دهند.

بلوار کوهک

از غربی‌ترین و پرطرفدارترین مناطق چیتگر می‌توان به بلوار کوهک اشاره کرد.

بلوار کوهک نزدیک پارک چیتگر واقع شده است. مجتمع اداری تجاری طوبی و ایستگاه مترو چیتگر در این بلوار قرار گرفته‌اند.

غرب دریاچه چیتگر

غرب دریاچه چیتگر از بهترین مناطق چیتگر برای سرمایه‌گذاری است. در این منطقه شهرک‌های مدرن و مجتمع‌های مسکونی لوکس واقع شده‌اند.

دلایل محبوبیت منطقه 22 تهران

از مهم‌ترین دلایل محبوبیت منطقه 22 می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• وجود آپارتمان‌هایی با تعداد طبقات و واحدهای کم
• خیابان‌ها و فضای باز
• جمعیت کم
• وجود مکان‌های تفریحی و گردشگری
• آب و هوای مطلوب
• امکان تهیه مسکن با بودجه نسبتا پایین
• دسترسی راحت به ایستگاه مترو
• چشم‌اندازهای خوب اکثر آپارتمان‌ها
• تازه‌ساخت بودن اکثر آپارتمان‌ها
• میزان پایین سر و صداهای خیابانی و دور بودن از شلوغی

نتیجه‌گیری

اگر قصد سکونت در تهران را دارید اما بودجه کافی در اختیار ندارید، منطقه 22 می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اگر تمایل دارید با محله چیتگر منطقه 22 بیشتر آشنا شوید مقاله دریاچه چیتگر تهران ؛ آیا این محله را می‌شناسید؟ را از دست ندهید. همچنین می‌توانید نظرات و پیشنهادات خود را در بخش پایین همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید. از اینکه تا پایان همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

8 نظرات

  1. سلام خانوم سهرابی
    خواستم تشکر کنم از زحمت و همت شما. خیلی روان و خوب نوشته شده. کلی چیز یاد گرفتم و از خوندن مطلب شما لذت بردم. موفق باشید. زاهدی

    • سلام محمد عزیز ممنونیم که مقاله ما رو با دقت خوندید و نظرات خودتون رو بیان کردید.

    • سلام دوست عزیز ممنون از نظرتون و حتما در مطالب جدید راجع به شهرک زرنان خواهیم نوشت. تشکر

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید