در آنتالیا از کجا خرید کنیم؟ آشنایی با معروف ترین مراکز

در-آنتالیا-از-کجا-خرید-کنیم؟-آشنایی-با-معروف-ترین-مراکز

آنتالیا، پایتخت ترکیه، یکی از بهترین شهرهای این کشور برای خریدکردن است و در میان مسافران تور آنتالیا طرفداران زیادی دارد. علت این محبوبیت نیز به مراکز خرید متنوع آن برمی گردد که در جای جای شهر ساخته شده اند. البته اگر قصد اقامت کوتاه مدت در ترکیه دارید؛ شاید این تنوع چندان برایتان مطلوب نباشد. چرا که بدون آگاهی از قیمت کالاها، بهترین اجناس هرکدام و حتی موقعیت جغرافیایی آن ها، نخواهید توانست به مناسب ترین مراکز خرید آنتالیا بروید. بنابراین توصیه می شود قبل از سفر حتما مراکز خرید ارزان، معروف ترین بازارها، زمان حراجی ها و… را بررسی کنید تا در کمترین زمان کالاهای موردنظر خود را خریداری کنید.

اولین اقدام، انتخاب بهترین فصل خرید

اگر تنها به منظور خرید به آنتالیا سفر کرده اید، بهترین زمان برای شما ماه دسامبر و اوایل ژانویه است. زیرا اوایل سال میلادی اکثر فروشگاه ها تخفیف می دهند  و کالاهای خود را با قیمت ارزان تر به فروش می رسانند. یکی از نکاتی که باید توجه کنید این است که در این بازه زمانی هوای ترکیه بسیار سرد است؛ بنابراین حتما باید همراه خود لباس گرم داشته باشند. همچنین اگر می‌خواهید بهترین و به یاد ماندنی‌ترین تجربه را در سفر داشته باشید؛ توصیه می کنیم پس از مراکز خرید، سری به مناظر و سواحل شنی بسیار زیبای آن نیز بزنید.

از این بازار‌ها غافل نشوید!

بازار قدیمی آنتالیا یکی از معروفترین بازارهای آنتالیا است، در این بازار مغازه‌ها و غرفه‌های پارچه‌فروشی و لباس‌فروشی بسیاری به چشم می‌خورد. شما با کمی گشتن در این بازار می‌توانید انواع و اقسام ظرف‌های سنتی را به سبک ترکی تهیه کنید. افزون بر این موارد، می توانید از سبک معماری بسیار جذاب این مناطق لذت ببرید و عکس های فراوانی بگیرید. در اینجا به معرفی چند بازار معروف آنتالیا می پردازیم:

  • بازار لیدیا سوزانی

این بازار بزرگ و زیبا فقط مختص خرید و فروش فرش است، که در این بازار معروف فرش‌های بسیار اصیلی به فروش می‌رسد.

  • بازارهای محلی کالجی

    این بازار محلی برای بساط دست فروشانی است که بیشتر اوقات صنایع دستی، فرش و گلیم، پوشاک را به مردم عرضه می‌کنند. در این بازار زن و مرد در کنار هم کار می‌کنند. در یک قسمت از این بازار انواع میوه و سبزیجات تازه می‌توانید خریداری کنید.

  • شنبه بازار آنتالیا

    یکی دیگر از جاذبه‌های آنتالیا، به طور قطع بازارهای روزانه و هفتگی این شهر خارق‌العاده است. شما می توانید علاوه بر خرید از سواحل زیبای آنتالیا در منطقه رویایی لارا نیز لذت ببرید.

  • بازار گاراژ شرقی

    این بازار یکی از بازارهای روز آنتالیا است که فروشندگان و مردم محلی اجناس مختلف خودشان را به صورت روزانه در آن به فروش می‌رسانند.

  • جو مارتسی بازار

    در یک منطقه مسکونی بسیار زیبا و شیک و همچنین گران قیمت واقع شده است و در روزهای یکشنبه برپا می‌شود. جو مارتسی بازار یکی از معروف‌ترین بازارهای خیابانی آنتالیا است و جز پر رفت و آمدترین مراکز خرید آنتالیا به شمار می‌رود. به غیر از فراوانی میوه و سبزیجات تازه و غذاهای بومی می‌توانید در این بازار پارچه، چرم، گیاهان معطر و ادویه را سوغاتی بخرید. مردمان محلی خریدهایشان را در نزدیکی شب انجام می‌دهند که قیمت‌ها افت قابل توجهی دارند.

  • ایکی کاپیلی هان

    از قدیمی ترین بازارهای آنتالیا که مدرن شده است، ایکی کاپیلی هان به معنی کاروانسرای با دو در ورودی است که در قرن چهاردهم مرکزی برای تجارت ادویه‌ای معطر، میوه وسبزیجات، ابریشم‌های رنگین و پارچه بوده است. در سال‌های اخیر بازسازی‌هایی بر روی آن انجام شده و تبدیل به یکی از قطب‌های جدید در آنتالیا شده است. اگر چه جای این بازار تغییری نکرده، اما کارگاه هنرمندان صنایع دستی مدرن شده و تماشای مسگران پشت بازار نشان دهنده قدمت این مجموعه است.

  • بازار جمهوریت محلی

    یکی از بهترین بازارهای آنتالیا بازار جمهوریت است. این بازار که در نزدیکی مرکز خرید مارک است و در هر ساعت از روز که به سمت این بازار بروید پر رفت و آمد و شلوغ است. اقلامی که در این بازار به فروش می‌رسد، بسیار ارزان و مقرون به‌صرفه است که توریست‌های بسیاری را به سمت خود می‌کشاند.

شنبه-بازار-آنتالیا

خریدی مقرون به صرفه فقط در این مراکز !

فروشگاه‌ها و مراکز خرید زیادی در آنتالیا وجود دارند که بسیار مقرون به صرفه بوده و شما می توانید به راحتی مناسب‌ترین قیمت‌ها را با بهترین برندها در آنجا پیدا کنید. به طور کلی اجناس در آنتالیا قیمت کمتری نسبت به استانبول دارد. با شروع فصل حراج کاهش قیمت سیل عظیمی از گردشگران را روانه پاساژها و مراکز خرید آنتالیا می‌کند. در ادامه چند مرکز خرید ارزان در شهر آنتالیا را معرفی می‌کنیم.

  • اوت لت و بازارهای محلی

    چنانچه دنبال حراج‌های غیر فصلی هستید، می توانید سراغ‌شان را در اوت لت و بازارهای محلی بگیرید. این مراکز در بیشتر ایام سال اجناس خود را به مناسبت‌های مختلف با تخفیف‌های خوب به فروش می‌رسانند.

  • مرکز خرید آراستا

    خرید در مرکز خرید آراستا خریدی خاص در آنتالیای ترکیه است. تمام اجناسی که در این مرکز به فروش می‌رسد با تمام طرح‌های مد و فشن روز دنیا مطابقت دارد.

  • مرکز خرید آکا پارک

    یکی از مزیت‌های خرید در آکا پارک داشتن انواع کالاهایی مانند انواع لباس‌های مردانه و زنانه، محصولات نساجی، جواهرات، اسباب بازی، وسایل ورزشی، کیف و کفش به قیمت بسیار ارزان است. طلا و جواهرات اصل ایتالیایی، ترکی هم در آکا پارک با قیمت روز و با انواع طرح‌های گوناگون فروخته می‌شود. یکی دیگر از خوبی‌های این مرکز نزدیک بودن به جاهای دیدنی آنتالیا است.

معرفی بهترین سوغات

اگر می خواهید بهترین سوغات آنتالیا را خریداری کنید؛ هرگز از زیور آلات این شهر غافل نشوید! زیرا در این منطقه، زیورآلات با قیمت بسیار پایین و ارزانی پیدا می‌شوند و تنوع زیادی دارند. همچنین می توانید فرش‌های دست بافت محلی آنتالیا را خریداری کنید که یکی از بهترین اقلام آنتالیا برای گردشگران خارجی هستند.

اوت-لت-و-بازارهای-محلی

پس از آشنایی با مهم ترین نکات خرید در آنتالیا، نوبت به خرید بلیط هواپیمای آن و سفر به این شهر توریستی می رسد. شما می توانید تمامی خدمات موردنیاز خود را در زمینه ی سفر و گردشگری از قاصدک24 دریافت کنید. به عنوان مثال در این سایت می توانید قیمت انواع بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس را مشاهده کرده و به صورت کاملا اینترنتی آن ها را خریداری کنید. همچنین می توانید برای مقصد سفر خود هتل رزرو کنید یا برای رفتن به کشورهای خارجی بیمه مسافرتی ثبت نام کنید. در نهایت اگر به جای خرید جداگانه، تورهای مسافرتی را ترجیح می دهید؛ باز می توانید به آژانس مسافرتی قاصدک24 مراجعه کرده و تورهای مختلفی را مانند تور آنتالیا ارزان، تور ترکیه، تور دبی، تور استانبول و… خریداری کنید.

برای خرید انواع تور مسافرتی اینجا را کلیک کنید.

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید