جدیدترین ایده های ترکیب رنگی در دکوراسیون پذیرایی

ترکیب رنگ مناسب در دکوراسیون پذیرایی

به دنبال طیف رنگی جدیدی برای اتاق پذیرایی خانه خود هستید، که سال ها آن رنگ را دوست داشتید؟ استفاده از کمی رنگ در دکوراسیون داخلی شما شخصیت و علاقه تان را نشان می دهد و حال و هوای فضا را تغییر می دهد، پس چرا یکی از ترکیب های رنگی دلخواهتان را انتخاب نمی کنید؟ اگر اتاق پذیرایی شما فضایی با رنگ خنثی است و یک بوم خالی را ارائه می دهد، بهترین فرصت برای ترکیب رنگ دکوراسیون پذیرایی به وجود می آید. انتخاب رنگ و مبلمان راحتی متناسب با دکوراسیون پذیرایی می تواند انعکاسی برای بازتاب شخصیت شما باشد. اگر احساس جسارت می کنید، به دکوراسیون رنگارنگ پیشنهادی ما نگاه کنید تا بتوانید شروع کنید.

ترکیب رنگ در دکوراسیون

با ترکیب رنگ دکوراسیون پذیرایی، خانه تان را تابستانی کنید

دکوراسیون رنگی زرد در پذیرایی

یکی از رنگ های مطلوب تابستانی برای ایجاد دکوراسیون تابستانی، رنگ زرد است. احساس مطلوب رنگ زرد می تواند دکوراسیون آفتابی و تابستانی را در فضا ایجاد کند. دیوارهای زرد رنگ، زمینه ای ایده آل برای هر سبک مبلمان، به ویژه خنثی و خاکستری را ارائه می دهند. پرتوهای آفتاب بیشتر با لوازم جانبی زرد روشن تر اضافه کنید تا دیوارها تکمیل شوند و حس و حال تابستان بیشتر تداعی شود.

رنگ هلویی به رنگ تابستان برای دکوراسیون پذیرایی

دکوراسیون تابستانی

رنگ هلویی یک تصویر زمینه شیرین برای فصل تابستان محسوب می شود و شامل طیف سایه های نرم هلویی از شکوفه های هلو به رنگ سرخ پوست هلو است. ترکیب رنگ هلویی با خاکستری کلاسیک برای ایجاد احساس مدیترانه ای گرم بسیار موثر است. برای مثال یک کاغذ دیواری در تناژ هلویی نرم و صورتی انتخاب کنید و آن را با کرکره های طوسی سبک مدیترانه ای برای ورود نور به اتاق پذیرایی، ترکیب دهید. یک مخلوط رنگی از مبلمان راحتی از جنس بلوط عادی را انتخاب کنید و نکات ظریف به رنگ هلویی با نقاشی کردن قطعات عجیب و غریب مناسب فضای نشمین اضافه کنید.

برای افزودن رنگ سال ۲۰۱۹ به دکوراسیون داخلی خانه از خواندن این مقاله غافل نشوید : رنگ سال ۹۸ را به دکوراسیون خانه خود اضافه کنید!

رنگ سرخ مایل به قرمز برای گرم کردن دکوراسیون پذیرایی

ترکیب رنگ گرم در دکوراسیون

با افزودن لوازم جانبی رنگی، خلق و خوی متفاوتی را در دکوراسیون اتاق پذیرایی خنک ایجاد کنید. مطابق تصویر استفاده از یک سایه نارنجی سوخته و تیره در اتاق پذیرایی جذاب و به روز است. این ترکیب رنگ برای اضافه کردن گرما به هر دکوراسیون خنثایی مناسب است. کوسن های بزرگ  و لامپ های رنگی چراغ مطالعه، می توانند با ترکیب رنگ مناسب به راحتی برای تغییر فصل ها و سبک های مختلف در دکوراسیون داخلی به روز شوند.

بازی با الگوها و ترکیب رنگ در دکوراسیون پذیرایی

ترکیب رنگ دکوراسیون پذیرایی

در یک اتاق پذیرایی خنثی می توانید از ترکیب رنگی و الگوهای مختلف استفاده کنید. یک فرش بیاورید و از آن برای اضافه کردن رنگ در یک ناحیه خاص پذیرایی استفاده کنید. از مخلوط سایه های بسیار زیبا و الگوهای بنیادی بر روی کوسن ها و مبلمان اطراف آن استفاده کنید. این وسایل که به اندازه کافی زیبا هستند هنوز به تنهایی قابل توجه نیستند و ترکیب رنگ عالی در دکوراسیون پذیرایی ایجاد می کنند.

ترکیب رنگ فیروزه ای با سایه های آبی در دکوراسیون پذیرایی

دکوراسیون آبی در پذیرایی

اگر می خواهید یک طیف رنگی پر جنب و جوش که شخصیت خاصی را در طول روز و احساس راحتی را در شب به اتاق پذیرایی تان اضافه کند، رنگ آبی فیروزه ای پر انرژی با زرق و برق را انتخاب کنید. این رنگ یک مکمل خوب برای ترکیب با آبی متوسط است. ترکیب رنگ فیروزه ای را در دکوراسیون ایجاد کنید و برای تعادل رنگی، رنگ قهوه ای را در وسایل چوبی ادامه دهید، مثلا در کرکره ها و تابلوها. تضاد رنگ سفید در تابلوهای هنری، قفسه بندی، نورپردازی و مبلمان تاثیر خنک کننده ای بر روی مجموعه طیف رنگ های آبی فیروزه ای در دکوراسیون دارد. 

رنگ سبز: ترکیب رنگ پر انرژی برای دکوراسیون پذیرایی

ترکیب رنگ سبز

هر رنگی از سبز را برای اتاق پذیرایی انتخاب کنید فضای اتاق را خیره کننده می کند. طیف رنگی برای سبز بسیار وسیع است، از سبز روشن تا سبز تیره و صدری، هر رنگ انرژی دهنده از طیف سبز متناسب با سلیقه شما برای دکوراسیون پذیرایی وجود دارد. برای ایجاد احساس آرامش در ترکیب رنگ دکوراسیون پذیرایی، طیف سبز را با طیف زرد و آبی در مبلمان و لوازم جانبی کامل کنید.

ترکیب رنگ های مکمل سبز در پذیرایی

ترکیب رنگ سبز در دکوراسیون

سبز تیره جنگلی دارای کیفیت خاصی است که باعث می شود فضای یک اتاق در زمستان راحت و دنج شود اما در تابستان سرد و سایه دار به نظر بیاید. این ترکیب رنگ را به دکوراسیون فضای خانه خود بیاورید و با چوب و چرم به رنگ نارنجی ترکیب کنید. این رنگ نارنجی برای سبز طبیعت مکمل خوبی است. این ترکیب رنگ در دکوراسیون پذیرایی، اعتماد به نفس آرامی را در فضا ایجاد می کند.

ترکیب رنگ پاستیلی در دکوراسیون : اتاق پذیرایی را شیرین نگه دارید

دکوراسیون پاستیلی در پذیرایی

دکوراسیون پذیرایی با رنگ های پاستیلی به معنای فضای کاملا بی رنگ و روح و خنثی نیست در عین حال اگر رنگ ها به درستی انتخاب شوند ترکیب شیرین و گرمی در خانه به وجود می آید. ترکیب مبلمان و لوازم جانبی در یک رنگ تیره تر، در تعادل با رنگ های ملایم تر پاستیلی مناسب است. استفاده از رنگ های روشن مات برای دیوارهای اتاق نشیمن پاستیلی توصیه می شود. شما با استفاده از ترکیب رنگ پاستیلی در دکوراسیون پذیرایی فضایی دوستانه و در عین حال مدرن ایجاد می کنید.

برای آشنایی بیشتر با رنگ های پاستیلی و نحوه استفاده از این رنگ ها در دکوراسیون داخلی، این مقاله را مطالعه کنید : چگونگی استفاده از رنگ پاستیلی در دکوراسیون داخلی خانه

ترکیب رنگ آبی، جادویی در دکوراسیون پذیرایی

دکوراسیون ترکیب رنگ آبی

در اتاق پذیرایی یک فضای شگفت آور با رنگ آبی روشن ایجاد کنید. از منظره ای در طیف رنگ آبی، از آبی تیره به سایه های آبی روشن استفاده کنید تا به فضایی برسید که دوست ندارید آنجا را ترک کنید. اگر شما فقط از یک رنگ آبی در دکوراسیون پذیرایی استفاده می کنید، سعی کنید بافت ها را مخلوط کنید و علایق رنگی یا لوازم جانبی مورد علاقتان را با آبی ترکیب کنید. احساس کلاسیک را توسط مبلمان سفید یا مبلمان چوبی با رعایت ترکیب رنگ در دکوراسیون پذیرایی آبی حفظ کنید.

دکوراسیون متفاوت اتاق پذیرایی با ترکیب رنگ خردلی

دکوراسیون پذیرایی با رنگ خردلی

رنگ خردلی٬ گرم و دعوت کننده، در سایه های رنگی از طیف طلایی به سمت سایه های طبیعی به رنگ ذرت و عسل محسوب می شود. به نظر می رسد رنگ خردلی در دکوراسیون به سبک کلاسیک و معاصر، عالی است. برای به دست آوردن یک اتاق پذیرایی با تم سرد، رنگ خردلی را با چوب طبیعی و مبلمان راحتی مدل قرون وسطی ترکیب کنید. طیف های مختلف چوب طبیعی مانند بلوط، افرا و چوب های تیره تر به دکوراسیون رنگی  پذیرایی، شخصیت و عمق می بخشد.

در ترکیب رنگ دکوراسیون پذیرایی، خطوط را خنثی کنید

دکوراسیون رنگی در اتاق پذیرایی

در ترکیب رنگ دکوراسیون پذیرایی هوشمندانه عمل کنید٬ رنگ لازم نیست که همیشه به صورت خالص استفاده شود، خلاقیت پیدا کنید و بتوانید با یک نگاه فردی٬ تفاوتی در طیف رنگی مورد استفاده در دکوراسیون داخلی ایجاد کنید. لایه های یک رنگ را در یک سطح از تیره به روشن در نظر بگیرید تا اثر رنگ در دکوراسیون رنگی پوشیده شود. همان طور که در تصویر مشاهده می کنید٬ از آبی تیره تا آبی روشن، روند دو طیف نشانه ای از آبی خالص را نشان نمی دهد و استفاده از این طیف رنگی فضایی خاص و ملایم را در پذیرایی به وجود می آورد.

مبلمان اتاق پذیرایی با ترکیب رنگ سنگ های قیمتی خاص

ترکیب رنگ مبلمان در اتاق پذیرایی

فیروزه ای غلیظ، سبز یشمی، سرخابی یاقوت، آمیتیست، زرد و سبز زمردی از جمله رنگ های اصلی سنگ های ارزشمند هستند که در دکوراسیون داخلی استفاده می شوند. این گروه از رنگ های زرق و برق دار به طور طبیعی با هم برای یک ترکیب پر جنب و جوش کار می کنند. آن ها را با سیاه، خاکستری و سفید مخلوط کنید تا یک طرح موفق در دکوراسیون پذیرایی ایجاد کنید. مطابق تصویر ترکیب دیوارها به رنگ خاکستری، با استفاده از رنگ جواهرات در پارچه و لوازم جانبی را استفاده کنید.

 

نویسنده : الناز اسدی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا
برگرفته از : idealhome.co.uk

 

 

5 نظرات

  1. همیشه دنبال یه رنگ مکمل خوب واسه خاکستری میگشتم. فکر نمیکردم هلویی ست خوبی باشه ولی حالا نظرم عوض شد. ممنونم از مطالب خوبتون 🙂

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید