7 ایده ی جذاب چیدمان اتاق خواب

1- رنگ بندی چیدمان اتاق خواب

جعبه اتاق را با محدود کردن پالت رنگ، بزرگتر کنید. اگر از رنگ های مشابه بر روی دیوارها، مبلمان و ملافه استفاده کنید، اتاق خواب کوچک، بسیار بزرگتر و روشن تر خواهد بود. وقتی که خطوط بین عناصر مختلف تار شود، باعث می شود که چشم شما در اطراف اتاق بسیار ساده تر حرکت کند.

رنگ بندی چیدمان اتاق خواب

2- چقدر اتاقمان را نورانی کنیم؟

هیچ ایده ای برای چیدمان اتاق خواب بدون ذکر روشنایی کامل نمی شود. و درست مثل یک پالت رنگ پریده، نور نرم از چند جهت کمک می کند تا لبه های اتاق را خنثی کند، و این باعث می شود که اتاق خواب کوچک، بزرگتر و با استقبال بیشتری باشد.

3- فرصت بیشتر دیدن با آینه ها:

با انعکاس آینه ها می شود نور را دو برابر کرد. آینه ها در اتاق مانند چند پنجره اضافی و قوی  عمل می کنند و باعث می شوند حواس بیننده ی اتاق به یک قسمت کوچک از محیط پرت نشود. و با درون آینه که با تصاویر درون آینه که با قسمت هایی از اتاق منعکس شده است آشنا شود و تصور کند این اتاق خیلی بزرگتر است.

آینه ها در اتاق

4- جا برای قدم زدن:

هیچ چیز بدتر از آن نیست که صبح بعد از بیدار شدن از بستر، پا روی یک زمین خشک و سرد و زبر گذاشت. تهیه یک گلیم یا فرش کوچک نرم که رغبت قدم زدن در زمین اتاقتان را بیشتر می کند، می تواند کمک بزرگی به ایده آل شدن چیدمان اتاق خواب شما کند.

فرش کوچک نرم در اتاق

5- رنگ تیره برای اتاق کوچک ممنوع:

استفاده از رنگ های تیره و گرم برای اتاق های کوچک اصلا ایده ی خوبی نیست و می تواند نور اتاق را کم تر کند و اتاق شما کوچک تر دیده شود. اما استفاده مدام از یک رنگ هم باعث خستگی شده. مثلا اگر رنگ اتاق خود را آبی انتخاب کرده اید، با توجه به اینکه رنگ آبی رنگی سرد است بهتر است از رنگ آمیزی یک رنگ گرم برای متعادل کردن رنگ اتاق یا حتی پذیرایی خود استفاده کنید. این رنگ می تواند به رنگ های قرمز یا هم خانواده ی  قرمز نزدیک باشد. به عکس زیر توجه کنید تا بهتر متوجه این موضوع شوید.

6- اتاق خود را با همیشه سبز نگه دارید:

استفاده از گل و گیاه و دیدن آن در اتاق استراحت و خواب شما یک عنصر اصلی برای حس آرامش و تازگی است. با بوییدن یک گلدان، می شود تمام خستگی های روزانه ی خود را پاک کرد و حسی از جنس طراوت گرفت.

استفاده از گل و گیاه در اتاق استراحت و خواب

7- صندلی شیک را اضافه کنید

اگر یک فضای خالی و نزدیکی در کنار پنجره اتاقتان دارید، در کنار یک میز  یا در مقابل تختتان، یک صندلی یا یک محل نشستن را اضافه کنید. از نقطه نظر عملی، به شما یک محل برای نشستن و خواندن و یا موقت قرار دادن برخی از لباس ها روی آن می دهد. و از منظر زیبایی شناختی، این ترفند یک ظاهر طراحی شده است که اغلب در هتل های لوکس دیده می شود که فرصتی برای آوردن یک عنصر طراحی قابل توجه در اتاق شما را فراهم می کند.

صندلی شیک اتاق

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید