6 ایده کاربردی در طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه طراحی دکوراسیون داخلی یکی از روش‌های کاربردی برای ایجاد تغییرات و بهینه کردن فضای اطراف محسوب می‌شود. افراد زیادی در این حوزه تخصص دارند و با دانش خود تلاش دارند بهترین انتخاب را برای هر محیط داشته باشند. طراحی دکوراسیون داخلی تنها منحصر به تغییرات بزرگ و پر هزینه نیست و می‌تواند از طریق تغییرات کوچک نیز حس و حال متفاوتی به فضای مورد نظر اضافه کند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به برخی از ایده‌های کاربردی در این زمینه بپردازیم.

آیا طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت دارد؟

اهمیت طراحی دکوراسیون داخلی به نیاز مبرم به زیبایی شناسی در دنیای مدرن برمیگردد. امروزه انسان بیش از هر زمان دیگری نیاز به محاصره شدن از سمت زیبایی دارد. روزمرگی و سختی‌های دنیای معاصر تجربیات حسی فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ بنابراین فضایی که برای زندگی انتخاب می‌کنیم اهمیت دارد. طراحی دکوراسیون داخلی به فرد کمک می‌کند تا سبک زندگی و درک خود از جهان را ارتقا بخشد. این یک میل اساسی انسان است که به دنبال زیبایی در اطراف باشد و آن را شناسایی کند. وقتی زیبایی و زیبایی شناسی با عملکرد همراه شود، فضا رو به بهبودی می‌رود و محیطی ایده آل را فراهم می‌کند.

ایده‌های جذاب برای طراحی دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی منازل

طراحی داخلی خانه، چه برای بازسازی و چه برای ساخت خانه جدید، فرصتی برای هر صاحب خانه ای است تا افق‌های جدید را کشف کند و خواسته‌های درونی خود را بیان کند. این چیزی است که اهمیت کار یک طراح داخلی را پررنگ می‌کند.

نکاتی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت را می‌توان در هر اتاقی از خانه شما، اعم از اتاق خواب، اتاق نشیمن، اتاق ناهار خوری، حمام، آشپزخانه، سالن، یا هر اتاقی که برای کمی طراحی مناسب می‌دانید، استفاده کنید.

آینه‌ها را اضافه کنید

آینه‌ها وسایل جادویی هستند که می‌توانند تغییرات بزرگی را در فضای داخلی خانه ایجاد کنند. از طرفی آینه‌ها یکی از وسایل تزیینی جذابی هستند که با قیمت مناسبی که دارند کاملا می‌توانند با بودجه مورد نظر شما هماهنگ شوند.

در زمان انتخاب آینه بهتر است اندازه، شکل، رنگ و سبک را در نظر بگیرید. راه‌های زیادی برای تزئین اتاق خود با آینه وجود دارد. می‌توانید آینه‌هایی را در اشکال و اندازه‌های مختلف روی یک دیوار نصب کنید و آن را مطابق با سلیقه و سبک‌های مختلف تزیین کنید. آینه‌ها را می‌توان به راحتی با آجر نما‌ ترکیب کرد و ظاهری جدید ایجاد کرد. علاوه بر این وجود آن‌ها به استفاده کامل از نور طبیعی کمک می‌کنند و باعث می‌شوند اتاق شما روشن‌تر و فضا بزرگ‌تر به نظر برسد.

 مبلمان قدیمی خود را تغییر دهید

مبلمان رنگ و رو رفته یا دارای مشکل می‌تواند ظاهر خانه شما را خراب کند؛ اما می‌توانید با کمی تعمیر و رنگ آن را تغییر دهید و آن را با فضای داخلی خانه خود هماهنگ کنید. رنگ آمیزی، عوض کردن روکش و تعمیر راه‌های کم هزینه برای بازسازی مبلمان شما هستند.

اگر دسته‌های چوبی مبل شما کهنه شده است می‌توانید به راحتی با رنگ‌های مخصوص جلوه گذشته را به ان بها برگردانید. به یاد داشته باشید که چوب معمولاً پس از رنگ آمیزی یا صیقل دادن یک روز طول می‌کشد تا خشک شود. تعمیرات نیز باید قبل از رنگ آمیزی انجام شود. تعمیرات می‌تواند شامل عوض کردن پایه، تعویض روکش داخلی یا درست کردن خراش‌های روی سطح باشد.

تغییر در فرش، کوسن و پرده

الیاف طبیعی نرم یک ایده عالی برای طراحی داخلی خانه شما با رویکردی مقرون به صرفه است. فرش‌های سنگین قدیمی را بردارید و با فرش‌ها و گلیم‌های رنگارنگ روشن جایگزین کنید. گلیم و قالیچه‌های زیادی در رنگ‌های زیبا و طرح‌های متنوع موجود است.

به همین‌ترتیب، کوسن‌ها راهی عالی برای ایجاد تغییر در دکوراسیون اتاق شما هستند. کوسن‌ها را با رنگ‌ها یا طرح‌های مختلف مخلوط کرده و روی مبل خود قرار دهید. می‌توانید با توجه به فصل و تعداد مورد نیاز، کوسن‌ها را کم یا زیاد کنید.

در نهایت پرده‌ها تفاوت زیادی در طراحی دکوراسیون هر مکانی ایجاد می‌کنند. با تغییر پرده‌ها، ظاهر اتاق کاملا متفاوت به نظر می‌رسد. برای ایجاد یک فضای شخصی، پرده‌ها را با رنگ دیگر عناصر موجود هماهنگ کنید تا ظاهری مطابق با روحیه شما به فضا ببخشید.

دکوراسیون داخلی اداری

چه دفتر کار خود را داشته باشید و چه اتاقی را برای کارهای خود در نظر گرفته باشید، زمان زیادی را در محل کار می‌گذرانید؛ بنابراین از فضای کاری خود به عنوان مکانی که پتانسیل طراحی بالایی دارد به سادگی نگذرید.

 استفاده از رنگ‌های روشن و نور طبیعی

رنگ‌های روشن‌تر مانند خاکستری، خنثی و سبز حس طبیعی بودن یک دفتر کار را افزایش می‌دهند. رنگ‌های مورد استفاده در محل کار نیز می‌توانند از طریق روانشناسی رنگ انتخاب شده تا تاثیر درستی روی افراد بگذارند. به عنوان مثال، رنگ‌های خاکستری به تاثیراتی از سبک، پیچیدگی، بهره‌وری، عملکرد و سادگی ارتباط دارد. از طرف دیگر رنگ‌های سبز طبیعت، آرامش،و آسایش را به ذهن متبادر می‌کنند.

نور طبیعی از نورگیرها، پنجره‌ها یا سایر منابع باعث رشد بیشتر گیاهان داخلی می‌شود.

نور طبیعی همچنین می‌تواند مصرف برق برای روشنایی را کاهش دهد و جایگزین مناسب‌تری برای چراغ‌های فلورسنت بی روح داخل ساختمان باشد. با این حال، همه دفاتر دارای پنجره‌های بزرگ یا دسترسی به نور طبیعی نیستند. برای چنین فضاهایی، استفاده از نور پراکنده، انتخاب نور مصنوعی با ظاهر طبیعی و استفاده از سطوح غیر انعکاسی می‌تواند تابش نور داخلی را کاهش دهد و نور محیط را طبیعی‌تر کند.

از بافت‌ها استفاده کنید

تکسچرها بهترین دوست یک طراح داخلی هستند و اگر عاقلانه استفاده شوند، می‌تواند ظاهر کل فضای کاری را تغییر دهد. دیوارهای بافت دار زمانی که با هنر همراه می‌شوند می‌توانند یک راه عالی برای ایجاد یک طراحی داخلی اداری منحصر به فرد و مدرن باشند که به کارمندان کمک می‌کند تا در زمان استراحت خود و زمان کار کردن احساس خوبی داشته باشند. آجرهای دکوراتیو نیز یکی از این طرح‌ها و بافت‌ها هستند که به راحتی میتوانند با انواع دکوراسیون‌ها هماهنگ شوند. خرید آجر دکوراتیو در انواع رنگ‌ها او ابعاد مکان پذیر است.

طراحی و ایجاد دفتر کار مشارکتی

یک عامل کلیدی در طراحی داخلی اداری مدرن، اشتراکی شدت محل کار است. اینکه تقسیم‌کننده‌های کمتر بین کارمندان باشد می‌تواند به سادگی تعامل و همکاری در پروژه‌ها را افزایش دهد.

دفاتر مشارکتی به گونه ای است که از گنجاندن چندین فضاهای اداری خصوصی و اتاق‌های کنفرانس بسته دوری میکند. در عوض، یک مکان برنامه ریزی متمرکز برای جلسات را در میان حوزه‌های کاری مختلف قرار می‌دهد. این امکان دسترسی آسان به افراد و ایده‌های را فراهم می‌کند. هرکسی می‌تواند با ایده‌هایی وارد شود و با آوردن چندین نظر به جلسه، بحث را غنی‌تر کند.

یک طراحی دفتر مشترک همچنین شامل مناطق کاری جداگانه و  دور از محل‌های بحث قرار دارند تا سکوت کافی را برای برخی از افراد فراهم کند. این فضاهای کوچکتر برای کار انفرادی در یک محل کار اشتراکی گنجانده شده است تا تعادل بین  کار گروهی و انفرادی رعایت شود.

جمع بندی

در نهایت، کار با یک طراح داخلی یک راه فوق العاده برای استفاده حداکثری از فضای مورد نظر شماست. یک طراح باهوش راه‌ هایی را پیدا می‌کند که فضای شما را زیباتر و زندگی شما را راحت‌تر کند.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید