۱۰ ایده خلاقانه که آشپزخانه شما را جذاب می‌کند

آشپزخانه، قلب هر خانه‌ای است. جایی که در آن غذا می‌پزیم، با خانواده و دوستان دور هم جمع می‌شویم و خاطرات خوشی می‌سازیم. بنابراین، مهم است که دکوراسیون آشپزخانه‌مان را به گونه‌ای طراحی کنیم که علاوه بر کاربردی بودن، زیبا و جذاب نیز باشد.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و طراحی، راه‌های زیادی برای بهبود دکوراسیون آشپزخانه وجود دارد. امروزه با استفاده از محصولاتی همچون انواع پروفیل در و پنجره upvc، انجام این کار راحت‌تر از گذشته شده است و به راحتی می‌توان بدون صرف هزینه‌های بالا، آشپزخانه‌ای خارق‌العاده داشت. در این متن، به ده ایده جذاب برای بهبود آشپزخانه می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

۱– استفاده از درب و پنجره‌های یو پی وی سی

همان‌طور که گفته شد، امروزه با بهره‌گیری از محصولاتی همچون درب و پنجره upvc می‌توان به سادگی و بدون پرداخت هزینه‌های زیاد، دکوراسیون آشپزخانه را دگرگون کرد. درب و پنجره‌های upvc که به شکل کاملاً استاندارد ساخته می‌شوند می‌توانند در طیف مختلفی از دکوراسیون‌ها مورد استفاده قرار بگیرند و برای بهره‌گیری از آن‌ها هیچ محدودیت خاصی وجود ندارد. این درب و پنجره‌ها را می‌توان در طرح‌های گوناگون تهیه کرد.

۲– استفاده از نور طبیعی

گزینه دیگری که می‌توان به عنوان یک ایده جذاب برای دکوراسیون آشپزخانه به آن اشاره کرد. بهره‌گیری از نور طبیعی است. اجازه دهید نور طبیعی به درون آشپزخانه شما نفوذ داشته باشد تا زیبایی کلیه لوازم موجود در آن بیشتر به چشم بیایند. هیچ چیزی جایگزین نور طبیعی نمی‌شود و نمی‌توان کاربرد آن را با کاربرد نورهای مصنوعی مقایسه کرد.

۳– استفاده از کابینت‌های مدرن

کابینت‌ها اهمیت بسیار مهمی در آشپزخانه دارند. عدم استفاده از کابینت‌های مدرن حتی جذاب‌ترین آشپزخانه را به یک محیط نامناسب تبدیل می‌کند. خبر خوب آن است که کابینت‌های مدرن در هر اندازه و هر طرح خاصی قابل خریداری هستند. آن‌ها ظرفیت بالایی دارند و می‌توانند بسیاری از وسایل موردنیاز شما را در خود جای دهند.

۴– استفاده از لامپ‌های RGB

گفتیم که هیچ چیزی جای نور طبیعی و خاصی که از درب و پنجره ساخته شده با پروفیل یو پی وی سی وارد محیط آشپزخانه می‌شود را نخواهد گرفت، اما این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید از لامپ‌های RGB کمک بگیرید. این لامپ‌ها امکان ایجاد طیف‌های مختلف رنگی را به شما ارائه می‌دهند که خود ویژگی‌ خارق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. تکنولوژی به کار رفته در لامپ‌های مدنظر از نوع ال ای دی است و به همین دلیل می‌توانید خیال راحتی از بابت کارکرد مداوم آن‌ها داشته باشید. چند رشته لامپ RGB ال ای دی در سقف آشپزخانه واقعاً زیبایی محیط را چند برابر می‌کنند.

۵– بهره‌گیری از میز و صندلی با طرح مینیمال

وقتی صحبت از دکوراسیون آشپزخانه به میان می‌آید، همه افراد به یاد انتخاب میز و صندلی مناسب برای این بخش از منزل می‌افتند. میز و صندلی‌های موجود در این بخش اگرچه اندازه چندان بزرگی ندارند و طراحی‌شان خیلی پیچیده نیست، اما به خوبی می‌توانند طراحی محیط را دگرگون نمایند. امروزه بیشتر کاربران تمایل به استفاده از میز و صندلی‌هایی دارند که دارای طرح مینیمال هستند.

در زمان انتخاب میز و صندلی برای آشپزخانه، حتماً تعداد اعضای موجود در منزل را در نظر داشته باشید. میز و صندلی خاصی که انتخاب می‌کنید باید به خوبی در برابر رطوبت و حرارت موجود در آشپزخانه از خود مقاومت نشان دهند و ساختارشان دچار تغییر نشود.

۶– استفاده از کانتر طرح جزیره‌

در کنار استفاده از مواردی همچون درب و پنجره upvc به دنبال بهره‌گیری از کانترهای طرح جزیره یا island counters باشید. این کانترها دقیقاً در مرکز آشپزخانه و یا بخش ورودی قرار می‌گیرند و با زیبای منحصر به فرد خود قطعاً نظر هر فردی را جلب خواهند کرد.

شما می‌توانید از کانترهایی با جنس‌های مختلف استفاده ببرید، اما لوکس‌ترین و لاکچری‌ترین کانترها از نوع کانتر مرمر هستند. زیبایی این نوع کانترها نه تنها محیط آشپزخانه، بلکه محیط کل منزل شما را دگرگون خواهد کرد. نصب کردن کانترها باید با دقت بسیار بالایی صورت بگیرد و همانند نصب محصولات ساخته شده با پروفیل یو پی وی سی، باید جهت به کارگیری آن‌ها از متخصصان ویژه کمک گرفت.

۷– استفاده از کاشی‌های ساده

لازم نیست همواره برای آشپزخانه خود به سراغ کاشی‌های بسیار رنگارنگ و طرح‌دار بروید. امروزه همه در حال حرکت به سمت طراحی‌های مینیمال و ساده هستند. شما می‌توانید با انتخاب کاشی‌های ساده، به این طرح‌ خاص دست پیدا کنید. کاشی‌های ساده با رنگ‌های خنثی می‌توانند محیط آشپزخانه شما را بسیار گسترده‌تر از قبل نشان دهند و با ایجاد یک حس فضایی، دکوراسیون این محیط را دگرگون کنند.

کاشی‌هایی که انتخاب می‌کنید باید حتمآً دارای کیفیت بالایی باشند. به دلیل استفاده این محصولات در آشپزخانه، تمیز کردنشان نیز باید به سادگی صورت گیرد. به گونه‌ای که تنها با کمک یک پارچه ساده و کمی آب بتواند کلیه چربی‌ها و گرد و غبار موجود بر روی آن‌ها را گرفت.

۸– استفاده از پنجره‌های دوجداره

ایده جذاب دیگری که در زمان بهبود دکوراسیون آشپزخانه خود باید به آن دقت کنید، بهره‌گیری از پنجره‌های دوجداره است. محصولاتی همچون پنجره دوجداره با پروفیل رنگی یو پی وی سی نیز انتخابی عالی برای بخش‌های مختلف منزل شما محسوب می‌شوند.

پنجره‌های دوجداره به طور کامل از ورود گرد و غبار، صدا و… به درون محیط آشپزخانه جلوگیری می‌کنند. به همین دلیل، جای تعجبی ندارد که امروزه همه کاربران به دنبال چنین محصولاتی هستند. این پنجره‌ها علی رغم زیبایی و کارایی، دارای قیمت مناسبی هستند و با صرف هزینه کم می‌توان آن‌ها را خریداری کرد.

بنابراین،‌ اگر به دنبال یک تغییر دکوراسیون اساسی در بخش آشپزخانه هستید، به هیچ وجه استفاده از پنجره‌ها و همچنین درب‌های یو پی وی سی را از یاد نبرید. نکته جالب آن است که این درب و پنجره‌ها دارای عمر مفید بسیار بالایی هستند. در واقع پس از خرید، نیازی به نگهداری یا تعمیر مداوم آن‌ها وجود ندارد و تنها باید هر از چندگاهی این محصولات را تمیز کنید.

۹– استفاده از پرده‌های مناسب

نمی‌توان از ایده‌های جذاب و نوین برای داشتن یک آشپزخانه جذاب سخن گفت، اما به استفاده از پرده‌های مناسب نپرداخت. پرده نیز یک جز اساسی از آشپزخانه شما به شمار می‌آید که باید به آن توجه داشته باشید. امروزه پرده‌هایی همچون پرده‌های شید، زبرا و… در محیط آشپزخانه کاربرد بسیاری زیادی دارند. انتخاب یک پرده مناسب در کنار بهترین پنجره دوجداره می‌تواند آشپزخانه شما را به محیطی دوست داشتنی و در عین حال جذاب تبدیل کند.

شما باید در زمان انتخاب پرده، به نوع پنجره‌ خود نیز دقت داشته باشید تا این دو مورد در هارمونی کاملی قرار بگیرند. هارمونی به هماهنگ بودن بخش‌های مختلف یک محیط اشاره دارد. با خریداری پنجره‌ای یو پی وی سی و پرده‌های مدرن، می‌توانید به این هارمونی عالی دست پیدا کنید.

۱۰– استفاده از کاغذ دیواری

برخلاف تصور بسیاری از افراد، امکان استفاده از کاغذ دیواری در آشپزخانه نیز وجود دارد. نکته مهم آن است که به سراغ کاغذ دیواری‌های باکیفیت بالا بروید. کاغذ دیواری‌هایی که تنها به منظور استفاده در محیط آشپزخانه تولید می‌شوند. آن‌ها به خوبی ظاهر خود را حفظ می‌کنند و چربی و گرما یا رطوبت هیچ تأثیری بر روی آن‌ها نمی‌گذارد.

سخن پایانی

بهبود زیبایی آشپزخانه، منجر به افزایش جذابیت کل خانه شما می‌شود. با انتخاب محصولاتی همچون پروفیل‌های یو پی وی سی به منظور تهیه درب یا پنجره آشپزخانه و سایر تکنیک‌هایی که به‌ آن‌ها اشاره کردیم، شما نیز می‌توانید نسبت به ایجاد یک دکوراسیون بی‌نظیر در این بخش از منزل خود اقدام کنید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید