کدام کشورها بالاترین حقوق پرداختی را دارند؟

اگر به فکر زندگی در کشوری دیگر و مهاجرت هستید، یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید با آن دست و پنجه نرم کنید، حداقل میزان حقوق شما خواهد بود؛ چرا که کلیه هزینه‌های شما و میزان موفقیت شما پس از مهاجرت تا حد زیادی به این مبلغ وابسته است.

پیش از این به سراغ اطلاعات و آمار جهانی می‌رویم تا ببینیم درصد افزایش حقوق در سال گذشته چگونه بوده است.

میزان افزایش حقوق در کشورهای مختلف چند درصد بوده است؟

بر پایه گزارش اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات)، دستمزد هر ساعت کار در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه یورو طی سال ۲۰۲۲ متاثر از بالا رفتن هزینه‌های زندگی و تورم افزایش یافته است. در میان کشورهای عضو منطقه یورو کمترین افزایش حقوق در ایتالیا، مالت و فنلاند (۲.۳ درصد) و بیشترین افزایش حقوق در لیتوانی (۱۳.۴ درصد)، استونی (۸.۸ درصد) و کرواسی (۸.۷ درصد) ثبت شده است.

در میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا نیز کمترین افزایش حقوق در دانمارک (۲.۲ درصد) و سوئد (۳ درصد) و بیشترین افزایش در مجارستان (۱۶.۴ درصد)، بلغارستان (۱۵.۵ درصد)، رومانی (۱۲.۳ درصد) و لهستان (۱۱.۷ درصد) گزارش شده است.

کدام کشورها بالاترین میزان حقوق را دارند؟

بانک جهانی کشورها را در چهار دسته مجزا قرار می‌دهد: کشورهای کم درآمد، کشورهای با درآمد متوسط رو به پایین، کشورهای با درآمد بالا و متوسط و کشورهای پردرآمد.

پردرآمدترین گروه با درآمد سرانه حداقل 12476 دلار، بالاترین درآمد را در سطح جهان دارد. درآمد سرانه گروه با درآمد متوسط بالا بین 4038 تا 12475 دلار است. کشورهای با درآمد متوسط رو به پایین دارای درآمد سرانه 1026 تا 4035 دلار هستند. در نهایت، کشورهای کم درآمد سرانه 1025 دلار یا کمتر دارند. کشورهای کم درآمد عمدتاً کشورهای آفریقایی هستند.

گزارش یورواستات که در سایت یورونیوز منتشر شده، نشان می‌دهد کشورهای لوکزامبورگ، دانمارک و بلژیک به ترتیب با ۴۴.۴، ۴۱ و ۳۳.۴ یورو به ازای هر ساعت کار، بالاترین حقوق را در سال گذشته (2022) داشته‌اند.

بر اساس این گزارش، حداقل حقوق ماهانه در آمریکا 1550 دلار، در آلمان 1594 دلار، در بریتانیا 1705 دلار و در فرانسه 1380 دلار است.

همچنین کشور لوکزامبورگ با حداقل حقوق 2140 در ماه، بالاترین حقوق را در میان کشورهای جهان دارد و پس از آن، استرالیا دیده می‌شود با حداقل حقوقی معادل 2022 دلار در ماه. پس از آمریکا نیز، کانادا با حقوق 1545 دلار قرار دارد.

لوکزامبورگ : کشوری که بیشترین حقوق را به کارمندان می پردازد!

(متوسط حقوق: 68681 دلار)

اقتصاد این کشور تا حد زیادی به بخش‌های بانکی، فولاد و صنعت وابسته است. مردم لوکزامبورگ از بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی در جهان برخوردار هستند.

اقتصاد لوکزامبورگ کاملاً شبیه اقتصاد آلمان است و از درجه ای از رونق اقتصادی برخوردار است که در میان دموکراسی‌های صنعتی بسیار نادر است. لوکزامبورگ با 632000 نفر جمعیت یکی از ثروتمندترین و پردرآمدترین کشورهای جهان است. حداقل میانگین حقوق در لوکزامبورگ به حدود 3000 یورو در ماه برای کارگران ماهر و 2500 یورو متوسط دستمزد ماهانه برای کارگران تازه کار افزایش یافته است.

صنایع اولیه این کشور عبارت‌اند از:

  • بانکداری
  • مالی
  • فولاد
  • معدن
  • مخابرات
  • گردشگری

دانمارک : کشور لوکس اروپایی با بیشترین حقوق!

دانمارک کشوری مرفه است و به دلیل استاندارد بالای زندگی‌اش شناخته شده است. نرخ مالیات در این کشور بسیار بالا است اما دولت این پول را برای سیستم درمانی و بهداشتی، آموزش و برنامه‌های اجتماعی خرج می‌کند؛ بنابراین مردم در پرداخت مالیات تردید ندارند.

جالب‌ترین نکته این است که هیچ بدهی خارجی در این کشور وجود ندارد. اقتصاد دانمارک یک اقتصاد ترکیبی مدرن با استانداردهای زندگی راحت است. حداقل دستمزد در دانمارک تعریف نشده است، اما همچنان این کشور کمترین نابرابری درآمدی را در جهان دارد. این کشور به داشتن شادترین نیروی کار نیز معروف است.

صنایع دانمارک عمدتاً بر معادن، فلزات، غذا و نوشیدنی، حمل و نقل، مبلمان، کشتی سازی و داروسازی متمرکز است. نیروی کار دانمارک با دستمزد سالانه 57150 دلار یکی از بالاترین حقوق سالانه در جهان را دارند.

دانمارک کشوری است که برای بازار آزاد و رقابت آزاد ارزش قائل است و با شهروندان داخلی و خارجی به طور مساوی رفتار می‌کند. کسانی که کار در دانمارک را انتخاب می‌کنند، به ویژه آنهایی که دارای مدارک و مهارت‌های زبانی مناسب هستند، می‌توانند انتظار داشته باشند که دستمزدهای بالاتری نسبت به درآمد خود در کشور مادری داشته باشند.

ایسلند : کشوری کوچک و گران با درآمد بالا!

کشور کوچک دیگری با جمعیتی در حدود 387758 نفر که حقوق عالی ارائه می‌دهد ایسلند است. ایسلند دارای اقتصاد مختلط با سطوح بالای تجارت آزاد و مداخله دولت است. این کشور علاوه بر داشتن حقوق بالا، هزینه‌های بالایی نیز دارد. صنایع غالب در ایسلند شامل گردشگری، شیلات، انرژی‌های تجدیدپذیر، کشاورزی و تولید است.

متوسط حقوق سالانه نیروی کار در ایسلند 68006 دلار است. مجموع حقوق ماهانه از جمله پاداش در بین دسته‌های شغلی مختلف به شدت متفاوت است. ایسلند یکی از کوچک‌ترین کشورهای روی کره زمین است و یکی از گران‌ترین کشورهای جهان برای زندگی به شمار می‌رود!

کانادا : بالاترین حقوق برای مهاجران!

بر اساس داده‌های بانک جهانی، کانادا دهمین اقتصاد بزرگ جهان است. این کشور یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت و دومین تولیدکننده بزرگ نفت خام در جهان پس از عربستان سعودی است. کانادا همچنین دارای صنعت ماهیگیری قوی است و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نرم افزار و بازی های ویدیویی در کل جهان است. نرخ مالیات در کانادا در مقایسه با آمریکا بالاتر است اما مردم این کشور به طور متوسط تنها 32 ساعت در هفته کار می‌کنند.

متوسط حقوق مهاجران در کانادا 72280 دلار در سال یا 37.07 دلار در ساعت است. حقوق افراد تازه کار از 49374 دلار در سال شروع می‌شود؛ در حالی که اکثر افراد با تجربه تا 121608 دلار در سال درآمد دارند.

کانادا چشم انداز بسیار امیدوار کننده‌ای را برای آینده شغلی ارائه می‌دهد و فرصت‌های شغلی مختلفی را در صنایع مختلف ارائه می‌دهد. رشد اقتصادی قوی، سیاست‌های مهاجرتی مطلوب و تعهد به نوآوری، محیط جذابی را برای متخصصانی که به دنبال آینده روشن کاری با درآمد بالا هستند، ایجاد می‌کند. کانادا یکی از کشورهایی است که همیشه در صدر بهترین کشور برای مهاجرت کاری بوده است.

سوئیس : بهشت اروپا از نظر درآمدی!

سوئیس به دلیل داشتن برخی از بزرگ‌ترین بانک‌های خصوصی و میزبانی بزرگترین مرکز تحقیق و توسعه Google در خارج از آمریکا مشهور است. طبق گزارش بلومبرگ بیزینس ویک، متوسط حقوق جهانی در سوئیس تقریبا دو برابر میانگین جهانی است!

سوئیس یکی از پیشرفته‌ترین و توسعه یافته‌ترین اقتصادهای بازار آزاد جهان را دارد. میانگین حقوق سالانه نیروی کار 66567 دلار است. این کشور به دلیل کیفیت بالای تولید کالا مشهور است. بخش تولید به عنوان ستون فقرات این کشور اروپایی در نظر گرفته می‌شود. به عبارت دیگر، بخش تولید سوئیس حیاتی‌ترین و قوی‌ترین صنعت در تمام اروپا است. در زمینه تولید اقلامی مانند دارو، ساعت و آلات موسیقی بیشترین فعالیت و شهرت را دارد. صنعت گردشگری نیز نقش بسیار مهمی در توسعه این کشور دارد.

این کشور در بسیاری از زمینه‌ها از جمله مالی، بانکداری، شکلات، الکترونیک، داروسازی، ساعت و گردشگری سرآمد بوده است. بسیاری از شرکت های چندملیتی برتر جهان در سوئیس دفتر مرکزی خود را تاسیس کرده‌اند. جالب است بدانید که سوئیس یکی از پایین‌ترین نرخ‌های بیکاری در جهان را دارد!

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید