در چه فضاهایی از چراغ خطی روکار یا چراغ خطی توکار استفاده کنیم ؟

در-چه-فضاهایی-از-چراغ-خطی-روکار-و-در-چه-جاهایی-از-چراغ-خطی-توکار-استفاده-کنیم-؟

امروزه سیستم های روشنایی فراوانی در بازار به چشم می خورند. یکی از این سیستم های روشنایی پرکاربرد که اخیرا محبوبیت خاصی میان مشتریان پیدا کرده است، چراغ خطی نام دارد. از چراغ های خطی برای ایجاد لاین های نوری مطلوب با زوایای مختلف در معماری مدرن استفاده می کنند. چراغ های خطی خطوط نوری را در یک خط باریک و به شکلی یکنواخت ارائه داده و باعث زیباتر جلوه دادن نورپردازی محیط می شوند. این نوع از چراغ ها مانند سایر منابع نوری کاربرد فراوانی در بسیاری از فضاهای داخلی و خارجی دارند. ما در این متن قصد داریم تا مشتریان و کاربران را با انواع چراغ خطی آشنا کنیم و کاربرد آنها را در فضاهای مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

 

ویژگی ها و مزایای چراغ های خطی چه مواردی هستند ؟

اصلی ترین و مهمترین مزیت چراغ های خطی نسبت به چراغ های سنتی، کیفیت و عملکرد مناسب آنها است. لامپ های این چراغ ها از تکنولوژی ال ای دی بهره گرفته اند تا در کنار مصرف پایین انرژی، بازدهی مناسبی داشته باشند. چراغ های خطی گرمای زیادی تولید نمی کنند و نوری یکدست و عاری از هرگونه تشعشعات مضر ارائه می دهند. همانطور که پیشتر اشاره شد، این چراغ ها تنوع بالایی در رنگ و ابعاد دارند و با بسیاری از دکوراسیون ها و محیط ها قابل تطبیق هستند. از مزایای دیگر چراغ های خطی می توان به مقاومت بالا در برابر ضربه و شرایط جوی سخت، نور ملایم، ایجاد محیطی آرام و دلپذیر، قیمت اقتصادی و به صرفه نسبت به سایر منابع نوری مدرن اشاره کرد.

انواع چراغ خطی به چند دسته تقسیم بندی می شوند ؟

چراغ های خطی در مدل های زیادی به دست مشتریان می رسند و خوشبختانه از تنوع بالایی برخوردار هستند. مهمترین تقسیم بندی چراغ های خطی مربوط به نحوه نصب آنها است. این چراغ ها بر اساس نحوه نصب، در سه دسته توکار، روکار و آویز قرار می گیرند. همچنین چراغ های خطی با توجه به شکل ظاهری و تکنولوژی منبع نور، در دسته بندی های مختلفی مثل چراغ خطی منحنی، چراغ خطی کم عمق و … عرضه می شوند. این چراغ ها در سایز ها و اندازه های بسیاری به فروش می رسند و مشتریان می توانند آنها را در هر ابعاد و طول های دلخواه خریداری کنند. علاوه بر این موارد، تکنولوژی نور چراغ های خطی به سه دسته ال ای دی، اس ام دی و سی او بی تقسیم بندی می شوند.

چراغ-های-خطی-توکار-و-روکار

چراغ خطی توکار چیست و در چه نقاطی به کار می رود ؟

به طور کلی چراغ های خطی دارای ظاهری مستطیلی شکل هستند. چراغ های خطی توکار در داخل سقف های کاذب یا معمولی نصب و مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از چراغ ها که خود در دو نوع بدون لبه و لبه دار به فروش می رسند، عموما در محیط های تجاری، ساختمان های اداری، هتل ها و… کارایی دارند. همچنین چراغ های خطی توکار برای ساختمان های نوساز یا در حال بازسازی که روش نورپردازی آن توسط معمار از قبل پیش بینی شده است، به کار گرفته می شوند. از این رو برش سقف کاذب و نصب چراغ خطی باید به درستی و به دست افراد متخصص این حوزه صورت گیرد.

چراغ خطی روکار چیست و در چه فضاهایی کاربرد دارد ؟

نوع دیگری از چراغ های خطی که کاربرد فراوانی در محیط هایی با سقف نسبتا بلند دارند، چراغ خطی روکار هستند. این چراغ های خطی به شیوه روکار و بر روی دیوار یا سقف محیط نصب می شوند. چراغ های خطی روکار اغلب در نقاطی که سقف های آنها از پیش اجرا شده اند کاربرد دارند. فضاهای تجاری، مسکونی، اداری، کارگاه ها، گاراژ ها، خرده فروشی ها، انبار ها و… مواردی هستند که امکان استفاده از چراغ های خطی روکار در آنها وجود دارد.

فضاهای پیشنهادی ما برای به کارگیری انواع چراغ های خطی کدامند ؟

چراغ های خطی عناصری مهم در نورپردازی محیط هستند و به وسیله نور ملایمی که ارائه می دهند، موجب آرامش بخش تر شدن فضا می شوند. برخی از فضاهای پیشنهادی ما به مشتریان برای به کارگیری انواع چراغ های خطی عبارت اند از سقف ساختمان های مسکونی، نما و سقف ساختمان ها، سقف آشپزخانه و اتاق ها، سقف سرویس بهداشتی، دیوار های ساختمان های تجاری، اتاق کنفرانس، کف محوطه آپارتمان، سقف و دیوار پارکینگ ها و فضاهای درمانی. همچنین چراغ های خطی گزینه های مناسبی برای دلنشین تر کردن محیط های فروشگاهی هستند و در سقف یا دیوار این نقاط به کار می روند.

در زمان خرید چراغ خطی باید به چه معیار هایی توجه کرد ؟

یکی از معیار مهم برای خرید هر نوع چراغی از جمله چراغ خطی، کیفیت محصول مد نظر است. در حال حاضر برند های فراوانی در حوزه تولید و ارائه چراغ های خطی فعالیت می کنند. از این رو می بایست محصول دلخواه خود را از برندی معتبر و شناخته شده برگزینیم. همانطور که در این مقاله ذکر کردیم، هر کدام از چراغ های خطی توکار، روکار و آویز در محیط های بخصوصی کاربرد دارند. با این وصف، توجه به نوع نصب چراغ خطی در زمان خرید آن بسیار مهم است.

همچنین نوع تکنولوژی منبع نوری و گارانتی محصول، فاکتور های مهمی هستند که مشتریان می بایست در زمان خرید چراغ خطی به آنها توجه ویژه ای داشته باشند. یکی از انواع چراغ های خطی که کیفیت نور فوق العاده و خیرگی کمتری دارند، چراغ خطی کم عمق است که در واقع ارتفاع کمی دارند و در سقف ها و دیوار های نازک قابل نصبهستند. خوشبختانه برند های معتبر فعال در زمینه عرضه انواع چراغ های خطی، به منظور کسب اطمینان مشتریان از کیفیت مناسب محصولات خود، این چراغ ها را با گارانتی های طولانی مدت به دست مشتریان می رسانند.

انواع-چراغ-خطی

جمع بندی نهایی درباره چراغ های خطی توکار و روکار و موارد استفاده از آنها

چراغ های خطی از مدرن ترین و شیک ترین تجهیزات روشنایی محسوب می شوند که امروزه برای نورپردازی بسیاری از محیط ها مورد استفاده قرار میگیرند. ما در این متن تمام تلاش خود را به منظور معرفی و موارد استفاده از چراغ های خطی توکار و روکار به کار گرفتیم. همچنین نکات قابل توجهی را حول خرید این نوع از چراغ های مدرن و پرکاربرد ذکر کردیم. امیدواریم که این مقاله در راستای آشنایی بیشتر کاربران و مشتریان با چراغ های خطی مفید واقع شده و یاری رسان آنها در خرید این محصولات روشنایی منحصر به فرد باشد.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید