انواع پروفیل ساختمانی کدامند ؟

انواع-پروفیل-ساختمانی-کدامند؟

همانطور که از نام آن پیداست از پروفیل های ساختمانی در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شود. نوعی از این پروفیل ها در ساخت در و پنجره و نوع دیگر در مقاوم سازی سازه ها استفاده می شود. برای تولید هر یک از این پروفیل ها از ورق های مختلفی استفاده می شود.

به عنوان مثال، پروفیل های مورد استفاده در ساخت درب و پنجره ها باید از ورق گالوانیزه فولادی (روی اندود) باشند زیرا در معرض رطوبت بیشتری قرار می گیرند. در این راهنمای خرید پروفیل ساختمانی می خواهیم اطلاعات مفیدی در مورد انواع  پروفیل ساختمانی، کاربردها و قیمت آنها از جمله قیمت پروفیل C  ، پروفیل صنعتی … در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه با خانواده آهنات همراه باشید.

مدل های پروفیل ساختمانی

پروفیل های صنعتی

پروفیل های صنعتی به محصولاتی اطلاق می شود که در صنایع مختلف از جمله نظامی و خودروسازی استفاده می شوند. لازم به ذکر است که پروفیل های صنعتی ابعاد بزرگتری نسبت به ساختمانی دارند و در نتیجه از ورق های ضخیم تری تولید می شوند. در اصطلاح عامیانه به این محصولات پروفیل ستونی نیز می گویند.

پروفیل صنعتی که از انواع پروفیل ساختمانی است در سازه های فلزی بزرگ، پل ها، بیلبوردهای عظیم، صنایع نظامی، ساخت تجهیزات صنعتی و غیره کاربرد دارند. ستون ها و جعبه های فلزی در قسمت های مختلف ساختمان های ساخته شده در کارخانه ها و کارگاه های تولیدی مورد نیاز است. مانند قوطی ستونی با مشخصات باربری خوب، از ستون های صنعتی در هر جایی که طراحان به قطعات با بارگذاری زیاد نیاز دارند استفاده می شود.

بنابراین استفاده از پروفیل های صنعتی در ساخت خر پاهای بزرگ بسیار متداول است.از آنجایی که در تولید پروفیل های صنعتی از ورق سیاه استفاده می شود، تغییرات قیمت ورق سیاه در تعیین قیمت پروفیل صنعتی بسیار موثر است.

پروفیل Z – زد

از دیگر انواع پروفیل ساختمانی، پروفیل Z یک پروفیل باز با مقطعی به شکل حرف Z انگلیسی است، بنابراین به این نام شناخته می شود. این پروفیل در سقف سالن های بزرگ، پارکینگ ها، انبارها و سوله ها مانند سال های ورزشی و همایشی کاربرد فراوانی دارد. امروزه انواع پروفیل Z تولید می شود که هر کدام با توجه به ضخامت، ارتفاع و نوع ورق با توجه به نیاز مصرف کنندگان متفاوت است. پروفیل های Z در ضخامت های مختلف از جمله ضخامت های 2.5 و 3 میلی متر تولید می شوند که در ارتفاع های 16، 18، 20 و 22 سانتی متری در بازار موجود می باشند.

در سازه های اسکلتی متشکل از پروفیل های مجزا، این پروفیل ها باید در کنار هم قرار گرفته و به یکدیگر متصل شوند. به عنوان مثال از پروفیل Z به عنوان زیرساخت در کارهای ساختمانی استفاده می شود. پروفیل Z بسته به ضخامت ورق و نوع ورق ممکن است قیمت های متفاوتی داشته باشد. برای اطلاع از آخرین قیمت پروفیل زد می توانید به سایت آهنات مراجعه کنید.

پروفیل  آبرو

پروفیل های آبرو یک گروه پروفیل باز ویژه هستند که برای پوشش سقف هایی با اندازه ها و ابعاد مختلف تولید می شوند. همانطور که از نام این پروفیل پیداست، کاربرد این پروفیل ایجاد و کنترل مسیری برای جمع آوری و انتقال آب باران، برف و سایر مایعات از سقف ساختمان می باشد.

این پروفیل که از انواع پروفیل ساختمانی می باشد، در سقف های شیروانی کاربرد فراوانی دارد و در دو نوع یک طرفه و دو طرفه در بازار موجود می باشد.از آنجایی که پروفیل های آبرو با آب و مایعات سر و کار دارند، چون زود زنگ می زنند و دچار خوردگی می شوند، نمی توانند از جنس آهن یا فولاد معمولی باشند.

یکی از رایج ترین ورق های فولادی که برای ساخت پروفیل آبرو استفاده می شود، ورق گالوانیزه است. ورق های گالوانیزه دارای روکش روی بوده و در برابر رطوبت و خوردگی مقاومت بیشتری دارند.

پروفیل قوطی ساختمانی

به مصالح طراحی شده به صورت مربع یا مستطیل انواع پروفیل ساختمانی گفته می شود که انواع مختلفی دارند. قوطی مبلی، قوطی گالوانیزه و قوطی ستونی انواع این بخش فولادی هستند. البته یکی از کاربردهای مهم این مقطع فولادی تقویت ستون ها می باشد که می تواند نقش مهمی در افزایش مقاومت این سازه ها داشته باشد.

پروفیل قوطی مبلی

پروفیل قوطی مبلی

پروفیل قوطی مبلی از انواع پروفیل ساختمانی است که به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود کاربردهای خاصی دارد. قوطی‌های مبلی از ورق فلز ساخته شده اند. روش تولید به این صورت است که سازنده ابتدا ورق ها را در اندازه های مختلف برش می دهد و سپس به خمکاری و سایر مراحل تولید می پردازد.

قوطی‌های مبلی با نام های “پروفیل های سبک” یا “پروفیل های روغنی” نیز شناخته می شوند. این پروفیل ها نیز از ورق های روغنی با ضخامت اندک تولید شده و در ساخت لوستر، مبلمان و میز و صندلی مورد استفاده قرار می گیرند.

پروفیل C

پروفیل C یکی از انواع پروفیل ساختمانی فولادی باز مورد استفاده در سازه ها و دیوارهای صنعتی می باشد که معمولاً از این مقطع برای پوشش دیوارها و ستون ها استفاده می شود. این مقاطع معمولا با استفاده از ورق های فولادی و ورق های گالوانیزه ساخته می شوند تا مقاومت خوردگی بالاتری در برابر آب و رطوبت داشته باشند.این محصول به دلیل شباهت آن به حرف C انگلیسی به این نام معروف شده است.

یکی از پرکاربردترین مصالح در صنعت ساختمان، مصالح مختلف فلزی است. با توجه به کاربری و شرایط آن در بخش های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول عموماً در صنعت خودروسازی برای پوشش های استحکام سقف، فونداسیون ها، در ساخت انواع کرکره های فروشگاه و مغازه ها، ساخت انواع قاب ها و چارچوب، در و پنجره و… استفاده می شود و یکی از مهمترین انواع پروفیل ساختمانی می باشد.

پروفیل سی پرلین به طور کلی در سه قسمت ساختمان استفاده می شود:

دیوارهای غیر باربر

در صنعت ساختمان به دیوارهایی که وزنی را تحمل نمی کنند دیوارهای غیر باربر می گویند و از این محصول در ساخت این دیوارها استفاده می شود.

ستون ها و دیوارهای ساختمان ها

این محصول یعنی پروفیل C برای ستون هایی که از یکدیگر دور هستند و باید از استحکام کافی برخوردار باشند نیز استفاده می شود.

استحکام سقف ها

استفاده از این محصول برای افزایش استحکام سقف کارخانجات، کارگاه ها و سوله های صنعتی بسیار محبوب است.

قیمت-انواع-پروفیل-ساختمانی

قیمت انواع پروفیل ساختمانی

از آنجایی که پروفیل ها طیف وسیعی از محصولات فولادی را تشکیل می دهند، قیمت آنها نیز با توجه به نوع، اندازه، جنس و سازنده پروفیل متفاوت است. وجود انواع پروفیل و مقاطع فولادی در بازار ایران،انتخاب محصول مورد نظر را برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان دشوار می کند.

از طرفی قیمت انواع پروفیل ساختمانی به دلیل نوسانات بازار کشور روزانه در نوسان است.قیمت این مواد به عوامل مختلفی از جمله ورق فلزی به کار رفته در ساخت این نوع پروفیل ها،قیمت فعلی ارز و نحوه تولید پروفیل های ساختمانی بستگی دارد.

بدین منظور خانواده آهنات با سالها تجربه و پرسنل مجرب در زمینه فروش پروفیل فولادی در هر زمان آماده ارائه خدمات مشاوره ای به شما دوستان گرامی می باشد. برای اطلاع از قیمت های روز محصولات فولادی به وبسایت آهنات مراجعه فرمایید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید