کاربرد پنل خزه ای در دکوراسیون داخلی

پنل خزه ای جدید

آیا از فضای تکراری اطراف خود خسته شده اید؟ آیا به گل و گیاهان علاقه دارید؟ شما می توانید با استفاده از پنل های خزه ای در دکوراسیون داخلی خود انقلابی ایجاد کنید و دیوار همیشه سبز داشته باشید. تایل های خزه ای مدولار در سایزهای مختلفی طراحی شده اند که تقریبا بدون نیاز به نگهداری خاص٬ بدون آبیاری، کود و یا حتی نور مستقیم خورشید، ظاهر سرسبز خود را تنها با کمک رطوبت  موجود در هوا حفظ می کنند. پنل های خزه ای مانند یک تصویر زمینه زنده یا حتی یک اثر هنری، فضای شما را با گیاهان زنده٬ روشن می کند. در ادامه پس از شناخت ساختار پنل خزه ای با کاربرد پنل خزه ای در دکوراسیون آشنا می شوید.

پنل خزه ای

پنل خزه ای چیست؟

پنل خزه ای یا تایل خزه ای یا خزه دیواری٬ نوعی باغچه ی عمودی مورد استفاده در دکوراسیون اداخلی است که از گلسنگ تثبیت شده ی ۱۰۰٪ طبیعی ساخته شده است. پنل های خزه ای بسیار انعطاف پذیر هستند و یک دیوار سبز بدون مراقبت را در فضاهای خنثی پدید می آورند. کاربرد پنل های خزه ای فقط به رنگ سبز نیست بلکه این محصول در ۱۲ رنگ متنوع به بازار عرضه می شوند. متریال تایل های خزه ای به گونه ای است که در ترکیب با سایر مواد بسیار موفقیت آمیز عمل می کنند.

انواع پنل خزه ای

ساختار پنل خزه ای یا تایل خزه ای چگونه است؟

پنل خزه ای از یک پایه رزین اکولوژیک ساخته شده و با مواد طبیعی برای استفاده در فضای داخل خانه پر شده است. مواد تشکیل دهنده سمی در ساخت تایل خزه ای استفاده نمی شود و هیچ گونه مواد شیمیایی یا کود برای نگهداری آنها پس از نصب وجود ندارد. تعمیر و نگهداری عملا نیاز نیست و هیچ آبیاری (به استثنای گهگاهی) ضروری نمی باشد. خزه ها همه مواد غذایی مورد نیاز را از حداقل 50٪ رطوبت محیط جذب می کنند. پنل های خزه ای نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرند یا حتی هیچ نور مستقیم دیگری برای آنها مناسب نیست.

خزه دیواری زیبا

تایل های مربعی پنل های خزه ای معمولا به ابعاد ۳۰ در ۳۰ سانتی متر هستند، این کاشی های مدولار را می توان در هر پیکربندی، به عنوان الگوی اصلی، مثلا به عنوان یک دیوار کامل یا به عنوان مدل یک مربع، دایره، مستطیل و یا معکوس از یکی از این اشکال قرار داد. هزاران فرصت و ایده برای کاربرد پنل خزه ای در دکوراسیون داخلی با استفاده از الگوهای مختلف وجود دارد. اگر می خواهید دکوراسیون سرسبز و متنوع داشته باشید٬ پنل خزه ای را در رنگ های مختلف به کار ببرید.

تایل خزه ای در داخل خانهطراحی تایل خزه ای در خارج خانه

مزایای کاربرد پنل خزه ای در دکوراسیون

  • دوارم بالایی دارند و نگهداری از آن ها هزینه ای ندارد.
  • نیاز به آبیاری و مراقبت خاصی ندارد.
  • در فضاهایی که نور ندارد استفاده می شوند.
  • این تایل ها باکتری ندارند و حشره جذب نمی کنند.
  • رشد نمی کنند و قابل اشتعال نیستند.
  • بار الکتریکی ندارد و جاذب صوت است.
  • با جذب رطوبت از فضا سبب ایجاد تعادل در تهویه هوا می شود.

روش نصب پنل خزه ای

پایه ی اصلی نصب پنل های خزه ای از جنس MDF٬ آلومینیوم و PVC می باشد. این پنل ها را می توان از دو روش بر روی تکیه گاه مورد نظر نصب کرد٬ یک روش با استفاده از پیچ و رول پلاک و روش دیگر نصب با استفاده از چسب است. به هنگام نصب پنل های خزه ای در هر کدام از روش ها دقت داشته باشید که هیچ فضای خالی ای بین تایل ها باقی نماند و لبه ها پوشانندگی مناسبی داشته باشند.

نصب پنل خزه ای

کاربرد پنل خزه ای در فضاهای مختلف

از این پنل های خزه ای می توان در فضاهای مختلف آپارتمان٬ خانه های ویلایی٬ هتل٬ بیمارستان٬ مراکز خرید٬ شرکت و اداره ها٬ رستورن ها و تقریبا در هر کاربری ای برای ایجاد تنوع در دکوراسیون داخلی استفاده کرد. در ادامه تصاویر مختلفی از کاربرد پنل های خزه ای در داخل و خارج ساختمان ها را مشاهده می کنید.

کاربرد تایل خزه ای در رستوران پنل خزه ای در نمایشگاه پنل خزه ای در نشیمن پنل خزه ای در لابیپنل خزه ای در راهرو خزه دیواری زیباپنل خزه ای در آشپزخانه کاربرد تایل خزه ای در خانه دیوار سبز خزه ای جدید تایل خزه ای در دیوار تایل خزه ای در پذیراییدیوار خزه ای در دکوراسیون شرکتتایل خزه ای زیبا خزه دیواری برای تزیین دیزاین با پنل خزه ای تابلو خزه دیواریتایل خزه ای و سنگتایل های خزه ای در مرکز خرید پنل خزه ای در آشپزخانه پنل خزه ای در سرویس

نویسنده : الناز اسدی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا
برگرفته از : inhabitat.com

12 نظرات

  1. الان من یکم گیج شدم. وقتی میگید ب آب و کود نیاز نداره .پس یعنی گیاهه و طبیعیه. ولی وقتی میگید ساخته شده یعنی مصنوعیه…
    الان این پنل طبیعیه یا مصنوعی؟؟

    دوم اینکه این پنل در ایران موجوده ؟ و اگه آره . چطور میشه تهیه کرد؟؟

    ممنونم 🙂

    • این پنل های خزه ای طبیعی هستند٬ اما به مراقبت زیاد مانند دیوار سبز نیاز ندارد.
      برای درک تفاوت بهتر این مقاله را مطالعه کنید : https://www.zoomila.com/blog/ساخت-دیوار-سبز//
      پنل های خزه ای در ایران موجود هستند٬ شما می توانید به صورت آنلاین شرکت هایی رو پیدا کنید که این پنل ها رو برای شما طراحی کنن٬ بسازن و نصب کنند.

      • سلام بنده تنها تولید کننده این متریال در ایران هستم.در ۶ رنگ مختلف و متنوع میشه خواهش کنم تبلیغ مارو تو سایت یا وب سایتتون بزارین لطفا

  2. سلام دوست عزیز شرکت داتیس یک شرکت تولید کننده است ک همچین متریالی داره باهاشون تماس بگیرید
    09017305746

  3. سلام موجوده در ایران و من میتونم واستون انجام بدم و سوال دوم که طبیعی هستش درسته و تثبیت شده و احتیاج به اب و مراقبت ندارد
    ۰۹۱۸۶۸۴۵۲۴۹

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید