آشنایی با انواع مدل مبل پاف و کاربرد آن ها در خانه

پاف مبل

مبلمان مدرن در حال حاضر جهان را گرفته و تقریبا هر فرد به دنبال جایگزینی مبلمان قدیمی خود است زیرا می خواهد مبلمان جدید و مدرن را به عنوان بخشی متنوع به دکوراسیون داخلی خانه خود٬ اضافه کند. از جمله این مبلمان مدرن٬ پاف ها هستند که راحت ترین مکان برای نشستن را ارائه می دهند. پاف یا پوف در واقع نوعی مبل کوچک است که ظاهری شبیه به کوسن دارد٬ جای تعجب نیست که تصور کنید پاف ها صندلی های کارآمد تری نسبت به مبلمان های بزرگ و گران تر هستند. طراحی مینیمال و کاربردی آنها، به خوبی با روندهای طراحی مدرن مطابقت دارد و متناسب با ابعاد کوچک آن ها در هر فضایی جای می گیرند. انواع مدل مبل پاف در اشکال و اندازه های مختلف طراحی شده اند که می توانند در دکوراسیون منزل به سبک های مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

انواع پاف مبل

پاف چیست؟ پاف ها در دکوراسیون داخلی چه کاربردی دارند؟

پاف یا پوف یک راه حل شیک در دکوراسیون داخلی و صندلی کاربردی همه جانبه است که برای مناسبت های مختلف کاربردهای مثبتی ارائه می کند. پاف یک صندلی چهارگوشه یا گرد بدون پایه است یا اگر پایه داشته باشد پایه های آن مشخص نیست. پاف در حقیقت نوعی مبل یا صندلی یا میز است که جایی برای تکیه دادن در آن وجود نداشته و ظاهری شبیه به کوسن اما بزرگ تر و پهن تر دارد. مدل های مبل پاف بسیار مختلف است٬ شکل های دایره ای و استوانه ای پاف برای اکثر موارد ترجیح داده می شود زیرا این شکل ها بیشتر به شکل بدن شما سازگار هستند.

پاف مبل

کاربرد پاف ها به گونه ای است که می‌توان در سرتاسر فضاهای مختلف خانه از قبیل اتاق خواب، اتاق بازی کودکان، تراس٬ لابی٬ اتاق پذیرایی و نشیمن استفاده کرد. طراحی مینیمالیستی و پالت های رنگی خنثی جلوه پاف ها را بهبود می بخشد و به فراخور هر دکوراسیونی مناسب به نظر می آیند.

در کجا می توانم از پاف استفاده کنم؟  

پاف ها در زمینه های مختلف مفید هستند:

  • صندلی های کوچک و راحت برای نشستن : پاف یا پوف گاهی اوقات یک زیپو یا یک بالشتک کف نامیده می شود، یک پاف در هر اتاق خانه کاربری یک وسیله شیک، جمع و جور و راحت را اضافه می کند. بزرگسالان می توانند به راحتی در اطراف میز قهوه با نوشیدنی در کنار یکدیگر نشسته و بچه ها از لم دادن و نشستن روی پاف در مقابل تلویزیون استفاده کنند.
  • میزهای جلو مبلی کوچک : این روزها در بازار مبلمان روی پاف ها شیشه قرار داده و به نام پاف جلو مبلی معرفی می کنند. این میزهای کوچک کاربردی به عنوان میزهای صرف قهوه و چای برای فضاهای دوستانه مناسب است.
  • چهارپایه ای برای قرار دادن پا : در فرهنگ غرب و در کشورهای مختلف اغلب از پاف برای قرار دادن پا زمانی که روی مبل نشسته اند، استفاده می شود.
  • نشیمن گاه برای یوگا : شکل و مدل پاف ها باعث ایجاد حالت عالی برای حرکات یوگا می شود و مراقبه را ایده آل می کند.
  • پاف صندوقدار : برخی پاف ها٬ به عنوان گنجه جادار برای انبار کردن و چیدن وسیله‌های اضافی در داخل آن مورد استفاده قرار گیرد.
  • سبک و حمل و نقل آسان : بسیاری از پاف ها شامل یک دسته حمل و نقل با دوام هستند که می توانید راحت آنها را بردارید و در سرتاسر خانه جا به جا کنید.

کاربردهای مدل مبل پاف در دکوراسیون داخلی خانه

کاربرد پافپاف مبل اتاق کودککاربرد پاف در اتاق نشیمنمبل پاف صندلی

انواع مدل های مبل پاف

در دنیای امروزی، از پاف در اشکال متنوعی استفاده می‌شود. شما می‌توانید از مبل پاف به‌ عنوان مواردی مختلفی در فضای خانه استفاده کنید٬ از جمله مدل های مبل پاف شامل:

  • میز عسلی
  • صندلی مهمان
  • پاف دکوری
  • میز پذیرایی گرد
  • صندوقچه نگهداری وسایل
  • صندلی زیر پایی
  • پاف سرویس خواب

جنس مبل پاف چیست؟ چه چیزهایی در درون پاف وجود دارد؟

جنس پارچه رویه ای پاف می تواند از جنس های مختلف چرم٬ پارچه ای٬ خز٬ پوست و بافت های کاموایی باشد. محبوب ترین مدل های مبل پاف شکل دایره ای پاف و رویه ی بافته شده ی سنتی آن است که باعث آرامش  می شود. این مدل پاف از سنتی ترین مدل های پاف است در عین حال هم حالت بدنی صحیح و راحت را برای افراد ایجاد می کند. همچنین می توانید جنس پاف ها را با کوسن و مبل خود ست کنید.

پاف های معمولی با مواد نرم مانند فوم یا پر مصنوعی پر می شوند طوری که این مواد می توانند تحت وزن بدن شما فرو روند. همانطور که وزن و مدل بدن شما تغییر می کند٬ مواد داخل پاف هم تحت فشار قرار می گیرد. نگه داشتن یک حالت خنثی و راحت برای پاف شما همیشه که در حال تغییر شکل است، دشوار است!

آیا پاف توسط ماشین لباسشویی قابل شستشو است؟

در حالی که پاف روی زمین قرار دارد، احتمالا بخش کمی از آن کثیف می شود. اکثر پارچه آستر بیرونی پاف های قابل حمل٬ قابل شستشو می باشند. شما می توانید به راحتی هر چند وقت یک بار پارچه پاف را تعویض کرده و یا بشویید. پاف های چرمی مقاوم به رنگ آمیزی هستند و اگر خوب ساخته شوند می توانند یک انتخاب طولانی مدت با دوام باشند.

چطور خودمان مبل پاف بسازیم؟

شما می توانید با استفاده از وسایل مختلف و حتی بلاستفاده در خانه خود پاف بسازید. مدل مبل پاف همانند ظاهر ساده ای که دارد٬ ساختاری ساده ای نیز دارد و ساخت آن با مواد ساده و در دسترس نیز ممکن است. در حین ساخت پوف ها٬ برای استحکام بیشتر به الیاف و موادی مانند فوم و اسفنج برای پر کردن آنها نیاز دارید اما می‌توانید با لوازمی ساده مانند چسب، پارچه های اضافی، نخ و هر وسیله دیگری نیز پاف مورد علاقه خود را بسازید. در ادامه تصاویری ارائه می شود که با استفاده از آن ها و لوازمی که در خانه دارید٬ می توانید الگو بگیرید و پاف متناسب با سلیقه و مبلمان و دکور خود بسازید.

ساخت پاف مبل ساخت پاف مبل در خانهساختن پاف مبل در سه سوت

تصاویر مدل های مبل پاف

اکنون با شناخت دقیق از خود پاف و کاربری آن٬ در ادامه انواع مدل مبل پاف موجود در بازار را بررسی می کنیم امید است با استفاده از این تصاویر انتخاب صحیحی برای خرید پاف داشته باشید.

پاف گرد، محبوب ترین مدل پاف 

پاف مبلی گرد

پاف مبل مدل سنتی

پاف سنتیپاف مبل سنتی

مدل پاف بافتنی

پاف بافتنی مکرومهپاف بافتنی شیک

پاف چهارگوش

پاف چهارگوشه ای

پاف صندوقی

پاف صندوقچه ای

مدل پاف خزدار

پاف خزدار

پاف چرمی

باف چرمی جدید

مدل های پاف جلو تخت

پاف تخت مدل پاف سرویس خواب

میز جلو مبلی پاف

پاف جلو مبلی

پاف مبل راحتی

پاف مبل راحتی

نویسنده : الناز اسدی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا
برگرفته از : hullopillow.com/pouf

 

 

 

3 نظرات

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید