معرفی محله صادقیه تهران

محله صادقیه تهران

صادقیه یا آریاشهر سابق، محله‌ای است که در منطقه 2 تهران واقع شده است و دارای دو فلکه مهم به نام‌های فلکه اول و فلکه دوم می‌باشد. اگر به دنبال خرید خانه یا خرید آپارتمان در مناطق غربی تهران هستید، محله صادقیه تهران می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد. قیمت خرید در این محله متوسط رو به بالا می‌باشد و بافت خانه‌ها غالبا مدرن و نوساز هستند؛ اما قبل از هر اقدامی لازم است با این محله بیشتر آشنا شوید.

محله صادقیه تهران کجاست؟

صادقیه محله‌ای واقع در منطقه 2 شهرداری تهران است که از غرب با بلوار فردوس، از شرق با ستارخان، از جنوب با آزادی و از شمال با محله پونک همسایه است.

فلکه دوم صادقیه کجاست؟

از میدان‌های مهم غرب تهران می‌توان به فلکه دوم صادقیه اشاره کرد. فلکه دوم بین مناطق 2 و 5 شهرداری تهران واقع شده است. ایستگاه مترو صادقیه، پارک استقلال و برج گلدیس، همگی در اطراف این میدان واقع‌شده‌اند.

مراکز خرید محله صادقیه

صادقیه چندین مرکز خرید مشهور در زمینه فروش کیف و کفش و پوشاک دارد. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به برج گلدیس و بازار سنتی ستارخان اشاره کرد. دیگر مراکز خرید صادقیه عبارت‌اند از: گلستان، پدریسان، اطلس، مروارید، مرجان، گلزار، فروشگاه شهروند و نگین.

برج گلدیس صادقیه

برج گلدیس، مرکز خریدی 13 طبقه است که در فلکه دوم صادقیه واقع شده است. طبقه منفی یک، همکف و اول برج گلدیس تجاری، طبقه دوم فضای اختصاص‌یافته برای رستوران و طبقات سوم تا سیزدهم اداری هستند.

بازار سنتی ستارخان صادقیه

بازار سنتی ستارخان مرکز خریدی اداری تجاری است که در بلوار گلاب، زیر پل یادگار امام واقع شده است.

محله صادقیه تهران

امکانات محله صادقیه

از مهم‌ترین مراکز درمانی صادقیه می‌توان به بیمارستان پیامبران ( بلوار ابوذر) و بیمارستان ابن‌سینا (ابتدای خیابان کاشانی) اشاره کرد.

پارک استقلال از فضاهای سبزی است که در فلکه دوم صادقیه واقع شده است. از دیگر فضاهای سبز این محله می‌توان به بوستان اشرفی اصفهانی (نزدیک بزرگراه اشرفی اصفهانی) اشاره کرد.

از مهم‌ترین مراکز دولتی صادقیه می‌توان سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی واقع در غرب پل یادگار امام را نام برد.

محله صادقیه تهران

قیمت آپارتمان در محله صادقیه تهران

همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد، بافت بیشتر خانه‌های صادقیه مدرن و نوساز است و قیمت آپارتمان در صادقیه متوسط به بالا می‌باشد.

4 دلیل محبوبیت صادقیه برای خرید آپارتمان

چه مزایا و امکاناتی موجب شده است که شهروندان تهرانی فلکه اول و دوم صادقیه را محله مناسبی برای زندگی بدانند؟ این مزایا عبارت‌اند از:

میزان دسترسی

صادقیه دسترسی مناسبی به اکثر نقاط تهران دارد. ایستگاه متروی صادقیه یا تهران، اولین ایستگاه متروی دو خطه تهران است که در جنوب غربی میدان صادقیه پایین‌تر از بلوار فردوس واقع شده است. در صادقیه پایانه‌های اتوبوس‌رانی و تاکسیرانی، دسترسی افراد را به نقاط مختلف تهران میسر کرده است. از نکات قابل‌توجه دیگر می‌توان به نزدیکی صادقیه به آزادی اشاره کرد.

ساختمان‌های اداری

وجود ساختمان‌های اداری زیاد در صادقیه موجب شده است افراد به خاطر نزدیکی به محل کار، صادقیه را برای سکونت انتخاب کنند.

مراکز خرید

مراکز خرید زیاد در صادقیه باعث شده است افراد سریع‌تر امکانات موردنیاز خودشان را تهیه کنند.

دسترسی به کرج

از طریق مترو و بزرگراه شیخ فضل‌الله به آسانی می‌توان به کرج دسترسی پیدا کرد.

 نویسنده: رویا سهرابی/ تیم تحریریه وب‌سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید