پرده آشپزخانه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ + انواع و مدل های برتر 2023

امروزه آشپزخانه به جزئی از فضای نشیمن و پذیرایی تبدیل شده و توجه به دکور آن اهمیت زیادی پیدا کرده است. پرده آشپزخانه یک المان مهم در دکوراسیون آشپزخانه است. پرده نه تنها باید با بقیه دکور خانه هماهنگی داشته باشد، بلکه باید نیازهای خاص این مکان را هم برآورده کند.

انواع مختلف پرده برای آشپزخانه وجود دارد که انتخاب آن به نیاز و سلیقه شما بستگی دارد. شما می‌توانید از انواع پرده‌های مدرن، سنتی، کلاسیک یا سبک‌های تلفیقی برای آشپزخانه خود استفاده کنید و طراحی خاص و منحصربه‌فرد خود را به وجود آورید. فروشگاه اینترنتی پرده بازار انواع پرده‌های مدرن، اعم از پرده شید، پرده دابل شید، پرده زبرا، پرده ورتیلاین و پرده سان اسکرین را عرضه می‌کند و شما می‌توانید از این فروشگاه معتبر، پرده مناسب آشپزخانه خود را انتخاب نموده و خریداری کنید.

پرده آشپزخانه باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

اولین نکته‌ای که پیش از انتخاب پرده آشپزخانه باید در نظر بگیرید، این است که انتظار شما از پرده چیست. به‌عنوان مثال اگر پنجره آشپزخانه شما در معرض دید همسایگان قرار دارد، به احتمال زیاد حفظ سطح مناسبی از حریم خصوصی در اولویت شما قرار می‌گیرد. اگر پنجره شما رو به شرق یا غرب است، کنترل نور واردشده به محیط اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. با در نظر گرفتن این موضوع، ویژگی‌هایی که یک پرده آشپزخانه خوب باید داشته باشد، شامل موارد زیر است:

کنترل بالای نور

پرده آشپزخانه باید نور این مکان را کنترل کند و بتواند نیازمندی‌های خانم خانه یا هرکسی که در آشپزخانه مشغول فعالیت است را فراهم کند. شما باید بتوانید هر زمان که خواستید، ورود نور را کم یا زیاد کنید، آن را کاملا متوقف کنید یا ورود کامل نور را داشته باشید.

کنترل حریم خصوصی

پرده آشپزخانه محافظ حریم خصوصی خانه و خانواده است. این موضوع به‌خصوص در شرایطی که محل زندگی شما در محیطی شلوغ و پر از همسایه است، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. واضح است که حفاظت از حریم خصوصی در روز و شب متفاوت است، اما پرده آشپزخانه باید این امکان را در هر موقعیتی از شبانه‌روز فراهم کند.

ایجاد محیط لوکس و شیک

پرده آشپزخانه باید با دکوراسیون خانه شما هماهنگی کامل داشته و تکمیل‌کننده دیزاین آشپزخانه باشد. تنها در این صورت است که می‌توانید از پرده خود رضایت کامل داشته باشید و هر وقت به آن نگاه کردید، از داشتن چنین پرده‌ زیبایی لذت ببرید.

انواع پرده آشپزخانه

پرده آشپزخانه انواع متنوعی دارد و دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد. هر نوع دیزاین و دکوراسیونی که داشته و از هر رنگ‌بندی که در دکور خود استفاده کرده باشید، می‌توانید نوع پرده متناسب با نیاز خود را پیدا کنید. بنابراین شناخت انواع پرده آشپزخانه اهمیت زیادی دارد.

پرده آشپزخانه زبرا

پرده زبرا نوعی پرده مدرن است که همه ویژگی‌های ذکرشده برای خرید پرده آشپزخانه را دارد. این پرده از نوارهای افقی و موازی تور و پارچه تشکیل شده است. این طراحی خاص باعث می‌شود پرده به آشپزخانه شما ظاهر زیبا و متفاوتی بدهد و بتوانید آن را در موقعیت‌های مختلف از نظر نور تنظیم کنید. شما می‌توانید نور را کاملا قطع کنید یا ورود نور به اتاق را بین 10% تا 50% کنترل کنید. در فروشگاه اینترنتی پرده بازار مدل‌های متنوع و بسیار جذاب پرده زبرا وجود دارد که می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی کند.

پرده آشپزخانه شید

پرده شید ظاهر یک صفحه صاف را دارد و اگرچه میزان کنترل نور آن به اندازه پرده زبرا نیست، اما شما می‌توانید پرده را در هر ارتفاعی تنظیم کنید و ورود نور به اتاق را کنترل نمایید. تنوع رنگ پرده شید بسیار زیاد است و تطبیق‌پذیری بالایی هم دارد، طوری که می‌توانید آن را با انواع پرده پارچه‌ای ترکیب کنید. پرده شید را در سه نوع ساده و مات، شاین و اکلیلی و بلک اوت می‌توانید از پرده بازار سفارش دهید.

پرده آشپزخانه دابل شید

پرده دابل شید یکی از بهترین پرده‌ها برای کنترل نور است. این پرده از دو لایه پرده شید، یکی تور و دیگری پارچه تشکیل شده است که هر دو در یک قاب قرار دارند، اما مکانیسم آن‌ها کاملا جدا بوده و هریک مستقل از دیگری قابل بالا و پایین‌رفتن است. این طراحی باعث می‌شود شما بتوانید هر میزان نور را که لازم دارید، وارد آشپزخانه کنید. فروشگاه اینترنتی پرده بازار انواع پرده دابل شید را با تورهای متنوع مانند تور دانتل یا تور گلدوزیخامه‌دوزی با بهترین کیفیت ارائه می‌کند.

پرده آشپزخانه ورتیلاین

پرده ورتیلاین، پرده بسیار زیبایی است که هم امکان کنترل نور را به شما می‌دهد و هم حریم خصوصی مورد نیاز شما را تأمین می‌کند. این پرده از اسلایدهای جدا از هم تشکیل شده است و به شما امکان می‌دهد هر اسلاید را مستقل از دیگری طراحی کنید و رنگ آن را به‌طور مجزا انتخاب نمایید. بنابراین تنوع طراحی بسیار بالایی دارید که همه آن‌ها در پرده بازار قابل سفارش است.

پرده آشپزخانه ساده

پرده ساده یک پرده همه‌کاره است که هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد. این پرده یکی از بهترین پرده‌ها برای آشپزخانه است، زیرا شما می‌توانید آن را به هر طریقی که تمایل دارید و هر رنگ‌بندی که دوست دارید، طراحی کنید.

جدیدترین مدل‌های پرده آشپزخانه 2023

حال که با انواع پرده آشپزخانه آشنا شدید، بد نیست جدیدترین مدل‌های پرده را در سال 2022 بشناسید.

پرده والان

گرچه والان یک پرده جدید محسوب نمی‌شود، اما همچنان یکی از محبوب‌ترین مدل‌های پرده آشپزخانه است. این پرده تنها قسمت بالایی پنجره را می‌پوشاند و ظاهر زیبا و جذابی را به وجود می‌آورد.

پرده طرح‌دار

یکی از جدیدترین مدل‌های پرده آشپزخانه در سال 2022، پرده با نقوش گل و گیاه است که محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است. همچنین طرح‌های راه‌راه، انتخاب مناسبی برای پرده آشپزخانه هستند. این نوع پرده با دکوراسیون مینیمالیستی به‌خوبی هماهنگ است.

پرده پلیسه

پرده پلیسه همیشه طرفداران خاص خود را داشته و همچنان جزو پرده‌های ترند و محبوب آشپزخانه است. این پرده مدل‌های مختلفی شامل پلیسه مدادی، پلیسه جعبه‌ای و غیره دارد که هر کدام ظاهر متفاوتی را به وجود می‌آورند. به‌عنوان مثال پلیسه مدادی ظاهر دوستانه‌ و ساده‌تری دارد.

پرده کافه‌ای

یکی از مدل‌های محبوب پرده آشپزخانه، پرده کافه‌ای است. این پرده برخلاف والان تنها نیمه پایینی پنجره را می‌پوشاند و ظاهر آشپزخانه شما را مانند کافه‌های کلاسیک و شیک قدیمی ‌می‌کند.

پرده پارچه‌ای حریر

پرده حریر یک پرده مطلوب و محبوب برای آشپزخانه است، زیرا اجازه گردش هوا در محیط را می‌دهد و بوها را به خود جذب نمی‌کند.

پرده کتان

کتان یک ماده ارگانیک است و یکی از دلایلی است که در سال 2022 به عنوان یک پرده محبوب مورد توجه قرار گرفته است. پرده‌های ساخته‌شده از کتان سبک و مطبوع هستند و برای کسانی که در آب و هوای گرمسیری زندگی می‌کنند، عالی است.

پرده بلک اوت

پرده بلک اوت اساساً برای جلوگیری از تابش نور خورشید به اتاق استفاده می‌شود و تاریکی مطلقی را در محیط به وجود می‌آورد، به همین دلیل پرده‌ای محبوب برای کسانی است که می‌خواهند نور خورشید را به‌طور کامل حذف کنند.

پرده شید رومی

پرده شید رومی در سال‌های اخیر بسیار پرکاربرد بوده و با وجود پارچه‌های جدید و مدرن، به یک ترند تبدیل شده‌ است. پرده شید رومی ‌را می‌توانید با نوارهایی در قسمت بالای پنجره جمع کنید و ظاهر زیبایی به وجود آورید.

پرده‌ چند لایه‌

لایه‌بندی پرده چند مزیت مهم دارد که آن‌ را به انتخابی برتر تبدیل می‌کند. با استفاده از این مدل می‌توانید انواع پرده‌های مدرن را با سایر سبک‌های پرده ترکیب کنید. همچنین می‌توانید رنگ‌ها، طرح‌ها، بافت‌ها و پارچه‌های مختلف را امتحان کنید تا جلوه مناسبی برای پنجره آشپزخانه خود ایجاد کنید.

پرده چوب مصنوعی

 

این پرده نور را به‌طور موثرتری مسدود می‌کند. همچنین ظاهر پیچیده‌ای دارد و با جدیدترین طرح‌های پرده به‌خوبی ترکیب می‌شود.

پرده آشپزخانه المانی مهم در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه است. شما می‌توانید از انواع پرده‌های مدرن و کلاسیک برای آشپزخانه خود استفاده کنید. اگر تصمیم به خرید پرده‌ای مدرن دارید، فروشگاه اینترنتی پرده بازار مکانی عالی برای این کار است. شما می‌توانید انواع پرده‌های مدرن شامل پرده شید، پرده دابل شید، پرده زبرا، پرده ورتیلاین و پرده سان اسکرین را با بهترین کیفیت خریداری کنید و از 18 ماه ضمانت محصولات و قیمت عالی آن‌ها بهره‌مند شوید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید