دلایل تفاوت قیمت ساخت سوله در شهرهای مختلف چیست؟

دلایل تفاوت قیمت ساخت سوله در شهرهای مختلف چیست؟ موضوع مورد بحث در این مقاله علت تفاوت قیمت و هزینه ساخت سوله در شهرهای مختلف است. مهم‌ترین نکته مورد توجه در ساخت و اجرای سوله ، هزینه ساخت آن بوده که نیازمند محاسباتی دقیق در وسعت سوله، عرض یا دهانه سالن، ارتفاع و ابعاد آن است.

قیمت نهایی ساخت سوله در شهرهای مختلف وابسته به عوامل متعددی است که از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به دست‌مزد کار، متریال و مواد مصرفی، تجهیزات کار و تجهیزاتی که در تولید سوله دخیل است، اشاره کرد. برای ساخت و اجرای سوله در شهرهای مختلف باید تمامی این عوامل با دقت بررسی و محاسبه گردد تا ابهامی وجود نداشته باشد. در ادامه به بررسی عوامل موثر در تفاوت قیمت ساخت این سازه، محاسبه و… خواهیم پرداخت.

 

موثرین عوامل در تعیین قیمت و هزینه ساخت سوله در شهرهای مختلف

امروزه در صنعت و به ویژه صنعت سوله‌سازی ، تکنولوژی و مصالح جایگاه ویژه‌ای دارد. با آگاهی از عوامل تاثیرگذار در قیمت نهایی ساخت سوله در شهرهای مختلف، می‌توان قیمت هر متر مربع برای ساخت سوله را محاسبه کرد. از جمله عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت نهایی ساخت سوله، می‌توان به عدم وجود جرثقیل سوله، فاکتور‌های  متفاوت و متنوع بودن متراژ و نیز امکان سرشکن قیمت در مقیاس‌های بزرگ تا مکان احداث و محیط و اقلیم اجرا و پیاده‌سازی عملیات ساخت سوله اشاره کرد. در ادامه مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت و همچنین علت تفاوت قیمت در شهرهای مختلف را بیان می‌کنیم.

کاربری سوله

ازجمله برجسته‌ترین عوامل در تعیین هزینه ساخت سوله در شهرهای مختلف می‌توان از کاربری سوله نام برد. به طوری که باید ابتدا کاربرد استفاده از سوله مشخص گردد. زیرا این مسئله در تعیین ابعاد و ویژگی‌های سوله بسیار تاثیرگذار است. مشخص کردن کاربرد سوله قبل از سفارش به شرکت‌های سازنده ، در تعیین هزینه‌های نهایی موثر است. با کمک این روش، آگاهی نسبت به ساخت تخصصی سوله و هزینه‌های آن بالا می‌رود. با توجه به اینکه ساخت سوله‌های ورزشی و یا سالن‌های همایش از جرثقیل بی‌نیاز است، هزینه‌ها نیز کاهش می‌یابد.

در محاسبه و ارزیابی هزینه و مخارج ساخت سوله در شهرهای مختلف، روش نصب جرثقیل در سازه حائز اهمیت است. لذا جرثقیل سقفی، نیازی به ساخت سقف با مقاومت بیشتر ندارد. تنها جرثقیل‌ها با تناژ بالا ( 15 تا 20 تن یا بیشتر) به سازه مستقل نیاز دارند. اما در این مورد هم با توجه به صلاح‌دید مهندسان مشاور، برای جرثقیل‌های  تناژ پایین سازه‌ای مستقل ساخته می‌شود که این امر در محاسبه هزینه‌های نهایی در ساخت سوله در شهرهای متخلف بی‌تاثیر نخواهد بود.

دلایل تفاوت قیمت ساخت سوله در شهرهای مختلف؟

ابعاد سوله

ابعاد و ارتفاع سوله یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در هزینه ساخت سوله در شهرهای مختلف است . نیروی باد تعیین‌کننده میزان استحکام هر سوله بوده و روشی است که با ارتفاع سازه ارتباطی مستقیم دارد. این عامل کمک می‌کند تا هزینه ساخت سوله با توجه به مشخص شدن نوع مصالح مصرفی و میزان آن، به راحتی برآورد شود.

اندازه دهانه سوله

عاملی دیگر که در قیمت نهایی و تعیین سطح کلی ساخت سوله تاثیرگذار است، اندازه دهانه سوله می‌باشد. شکل سوله و شیب‌دار بودن و قوس آن نیز می‌تواند بر هزینه ساخت سوله موثر باشد. بطوری ‌که سوله‌هایی با سقف قوسی شکل، هزینه‌های بیشتری را در بر دارند. اگرچه سقف‌های  قوسی شکل زیباتر هستند اما به دلیل دور ریز‌های ورق‌های استفاده شده پرهزینه‌تر هستند.

قیمت سوله دست دوم اصفهان

محل و اقلیم احداث سوله

عوامل متعدد و زیادی بر تعیین هزینه سوله در شهرهای مختلف موثر است. از جمله آن‌ها می‌توان به محل اقلیم و احداث سوله اشاره کرد. در خصوص محل اقلیم و احداث سوله عواملی تاثیرگذار هستند که شامل موارد زیر است:

  • استحکام مورد نیاز
  • تهویه سوله
  • تاسیسات کاربردی در سوله
  • توانایی مقاومت در مقابل عوامل فیزیکی در همان نقطه خاص

قیمت سوله نو

سوله‌های ساخته شده در جوار ساختمان‌ها، نسبت به ساختمان‌ دارای ارتفاع کمتری هستند. برف بام‌هایی که روی سوله‌ها قرار می‌گیرد، سبب می‌گردد که در ساخت سوله از ساختاری محکم‌تر و مقاوم‌تر استفاده شود که این امر موجب بالا رفتن هزینه ساخت سوله در شهرهای مختلف می‌شود. تاسیسات مصرفی در سیستم تهویه سوله و دیگر امکانات استفاده شده، به محل احداث سوله مرتبط است. مناطقی که در معرض برف و باد قرار دارند، به لحاظ اقتصادی بیشترین هزینه‌های ساخت را متحمل می‌شوند.

در شهرهای بزرگ شکست فشار باد بر اثر وجود ساختمان‌های  بلند صورت می‌گیرد. اما در اطراف شهرهای بزرگ که ساختمان‌های بلندی به چشم نمی‌خورد، فشار زیاد باد مشاهده می‌گردد که این امر مسبب شده تا هزینه  ساخت سوله در اطراف شهرهای بزرگ بیشتر باشد. عوامل تعیین کننده در هزینه ساخت سوله در شهرهای مختلف متشکل از موارد زیر است:

  • پوشش خارجی و داخلی
  • قیمت سوله
  • فونداسیون‌های بکار رفته
  • عایق بندی سوله
  • سقف

در قیمت‌گذاری سوله‌ها دقت در اندازه‌گیری متراژ  زیر بنای سوله، دهانه سوله و ارتفاع ستون‌ها از عوامل مهمی به شمار می‌رود. عایق‌بندی و نوع پوشش سوله با در نظر گرفتن نوع کاربری سوله مشخص می‌گردد. این پوشش‌ها سقف و بدنه سوله را در بر می‌گیرد و هر پوشش هزینه متفاوتی دارد که در مخارج کلی سوله بی‌تاثیر نیست.

طبقات سوله

در مراکز صنعتی ،مراکز  درمانی موقت و نیز در ورزشگاه‌ها از سوله‌های طبقاتی استفاده می‌شود. وزن طبقات و نوع اسکلت بندی در این سوله‌ها، هزینه را تعیین می‌کند. لذا میزان استفاده از مواد و متریال مصرفی برای ساخت سوله، هزینه‌ها را پیچیده‌تر می‌کند. همان‌طور که گفته شد متراژ، نقش مستقیمی در برآورد هزینه ساخت سوله در شهرهای مختلف دارد.

محاسبه قیمت و هزینه ساخت سوله در شهرهای مختلف

اگر قصد ساخت سوله را دارید، محاسبه قیمت به شما کمک می‌کند تا با دید بازتر و اطلاعات جامع‌تری اقدام به انجام این کار کنید. به منظور محاسبه آنلاین قیمت ساخت سوله، لازم است فاکتورهایی را در نظر بگیرید که در ادامه به آن‌ها اشاره کردیم:

اندازه و ابعاد سوله

ابعاد بیشتر قطعا هزینه‌های ساخت بیشتری را در بردارد. زیرا ابعاد بیشتر نیازمند متریال مصرفی بیشتری خواهد بود.

نوع سوله

از عوامل دیگر در تعیین هزینه ساخت سوله در شهرهای مختلف، نوع سوله است. به عنوان مثال سوله‌های خرپایی با دهانه 18 متر یا بالاتر به لحاظ مقاومت و قیمت از دیگر سوله‌ها برتر است.

مصالح مورد استفاده در ساخت سوله

مصالح مورد استفاده که شامل پوشش سقف‌ها ،پوشش دیوار‌ها و پوشش پنجره‌ها است، تاثیر به سزایی در برآورد هزینه ساخت سوله در شهرهای مختلف دارد. پوشش سقف در برگیرنده ورق‌های یو پی وی سی و ساندویچ پنل است و در پوشش دیوار‌ها از بلوک، آجر، سفال و … استفاده می‌شود.

آیتم قرارداد ساخت سوله

نکته قابل توجه دیگر این است که باید حین بستن قرارداد به تمام مصالح مصرفی و هزینه ساخت سوله که در قرارداد ثبت شده، توجه نمود.

ساخت سوله با مناسب‌ترین قیمت در نوین سوله

در صورتی که قصد ساخت سوله را دارید و به دنبال قیمت و برآورد دقیق هزینه هستید، نوین سوله در خدمت شماست. نوین سوله با سابقه درخشان و برخورداری از کارشناسان و مهندسین معتبر، در خصوص ساخت انواع سوله شما را یاری خواهد کرد. به منظور برآورد هزینه و دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های 09369320166یا09199911554 تماس بگیریدویا به وب سایت نوین سوله مراجعه کنید.

 

 

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید