سقف کشسان چیست؟ مزایا و معایب آن در دکوراسیون داخلی

سقف کشسان نورام چیست؟

سقف های گچی رو نهایت میتونید رنگی کنید و ترفند خاصی رو نمیتونید روش پیاده کنید.

با سقف های کشسان ترفند های متنوع، زیبا و کاربردی ای برای سقف خود خواهید داشت و این سقف قرار است بیشتر از هر المان دیگری در معماری داخلی شما نمود کند.

این سقف ها پارچه های پی وی سی ای به قطر 18 میکرون هستند که سر تا سر سقف کشیده میشوند.

این سقف ها هیچگونه اتصالی به سقف اصلی ندارند و توسط ریل های آلومینیومی به دیوار پیچ میشوند.

این سقف ها کوچک تر از سقف اصلی ساخته میشوند و توسط هیتر جت مخصوص نصب سقف کشسان گرم شده و کش می آیند و پس از سرد شدن دباره به حالت اولیه خود برمیگردند. برای همین است که اسم آنها کشسان است. این سقف ها با توجه به اینکه خیلی نازک هستند از مقاومت خیلی بالایی نیز برخوردارند و قابلیت تحمل 200 کیلوگرم بار در هر متر مربع را دارند.

 

تاریخچه

اولین سقف کشسان توسط Normalu®  در سال 1969 ساخته شد. برند فرانسوی  Barrisol®  در سال 1975 ایجاد شد. کشور های اروپایی پیشرو این صنعت هستند و برند های معروف در کشور های آلمان، اسلوواکی و فرانسه فعالیت میکنند. بیش از 90 درصد سقف های کشسان در ایران تحت لیسانس شرکتی روسی و تولید شده ی چین هستند. این سقف ها متریالی تا حدود زیادی مشابه با نمونه اروپایی خود هستند و تمام ویژگی های آنهارا دارند و قیمت بسیار مناسب تری دارند. شباهت آنها انقدر زیاد است که حتی بیشتر متخصصین این حوزه نمیتوانند آنها را از هم تشخیص دهند. سقف های کشسان با متریال اروپایی لااقل از متری 5 میلیون تومان اجرا میشوند در صورتی که سقف های روسی از 500 هزار تومان هستند.

 

ویژگی های سقف کشسان نورام

  • ضد آب اند
  • چشم گیر و بسیر زیبا هستند
  • مقاومند
  • آتش نمیگیرند
  • پوسیده نمیشوند
  • نیاز به ترمیم ندارند
  • سریع اجرا میشوند
  • آکوستیک هستند و صدا را منعکس نمیکنند

 

معایب سقف های کشسان

این سقف ها با برخورد اجسام تیز مثل چاقو پاره میشوند ولی با این حال اگر در نزدیکی لبه های سقف پاره شوند بدون نیاز به تعویض کلی سقف، ترمیم میشوند.
این سقف ها هزینه اولیه بیشتری نسبت به سقف های گچی دارند

انواع سقف های کشسان نورام

این سقف ها در سه مدل طراحی و تولید میشوند.

سقف های ترنسلوسید نورام

این سقف ها به منظور تامین کلی نور محیط اجرا میشوند. سقف های ترنسلوسید نازک ترین دیفیوزر های موجود در جهان هستند که خیرگی نور های اس ام دی را میگیرند. این سقف ها یکدست ترین نور را در هر ابعادی به شما میدهند.

سقف چاپی نورام

هر طرح و عکسی را میتوانید روی سقف های نورام چاپ کنید. به عنوان مثال این سقف ها جایگزین بسیار مناسبی برای پتینه میباشند. سقف شما با کشسان چاپی تبدیل به یک اثر هنری در معماری داخلی شما خواهد شد.

سقف های لاکر نورام

سقف های لاکر تفسیر بازتاب در معماری داخلی هستند. از آیینه ها از گذشته ها تا کنون در دکوراسیون داخلی استفاده های بسیاری میشود. لاکر تمام محیط شمارو در خود باز تاب میکند. به کمک این بازتاب، محیط شما بزرگتر خواهد شد. در ابن سقف ها میتوانید بیشمار هالوژن، اسپرینکلر، دریچه بازدید، دتکتور، دوربین های مدار بسته و کریستال نوری استفاده کرد.
مراحل نصب سقف نورام

1.پروفیل آلومینیومی
2.پارچه کششی
3.واشر های پلاستیکی
ابتدا زوار آلومینیومی دور تا دور دیوار پیچ میشود، سپس سقف کشسان توسط هیتر مخصوص گرم شده سپس نصب میشود. پس از اجرای کلی سقف، واشر های پلاستیکی به منظور نصب اکسسوری های سقف اجرا میشوند

.

دردسر های سقف های کشسان

تنها نقطه ضعف این سقف ها برخورد جسم تیز است. با این حال ابزار نصب این سقف ها نیز اجسامی فلزی و تیز هستند. برای نصب این سقف ها باید شرکت مناسب و با تجربه ای را انتخاب کنید وگرنا در اجرا به مشکل میخورید.

برای اجرای کلیه هالوژن ها، اسپرینکلر ها، لوستر ها، دتکتور ها و… به زیر سازی احتیاج دارید و این زیر سازی ها باید به دقت انجام شوند.

بر خلاف سایر سقف ها که باید سقف زیرین شما برای گرفتن اتصالات و دستک ها محکم باشد، برای سقف کشسان باید دیواره های تو پر ( گچی، سنگی یا…) داشته باشید.

با این حال سقف های کشسان آنقدر زیبایی برای شما به ارمقان میاورند که این دردسر ها برای اجرای این سقف کاذب میارزد.

محدودیت های سقف کشسان نورام

محدودیت های سقف لاکر

سقف های کششی در نهایت عرض 5 متر و طول 200 متر تولید میشوند. این سقف ها در عرض های بیشتر از 5 متر به صورت دو تکه یا بیشتر اجرا میشوند. با قوطی کشی در طول سقف و پیچ کردن پروفیل جداکننده به زیر آن، سقف در دو طرف بدون درز اجرا میشوند.

محدودیت های سقف ترنسلوسید

سطح این گونه سقف ها به علت نورپردازی که در زیر آن اجرا میشود، باید از کف سقف اصلی سقف بتنی یا عرشه فولادی فاصله مناسبی داشته باشد. در صورت نبودن فاصله مناسب(20 سانتی متر به بالا) هزینه نورپردازی بیشتر میشود.

ماندگاری سقف های نورام

حتی اگر در معرض مستقیم آب و رطوبت مثل حمام باشند پوسیده نمیشوند. این سقف ها تا سالیان سال برای شما کار میکنند بدون اینکه کوچک ترین تغییری بکنند. انواع آلودگی و کثیفی را از این سقف ها نیز میتوانید با یک دستمال مرطوب به راحتی پاک کنید. این سقف ها به قدری ماندگاری دارند که اکثر شرکت های تولید کننده تا 10 سال گارانتی میکنند. سقف های کشسان هیچ گونه نیازی به تعمیر مثل سقف های گچی پیدا نخواهند کرد. این سقف ها به قدری مقاومند که اگر اصولی نصب شوند میتوانند آوار های سقف اصلی را در هنگام زلزله در خود جمع کنند و حافظ جان شما باشند.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید