مسکن ملی در پرند | شرایط متقاضیان این طرح + پیش‌بینی چشم‌انداز پروژه‌ها

طرح مسکن ملی در پرند و پردیس

مسکن ملی در پرند؛ جایگزین مسکن مهر در دولت سیزدهم

مسکن مهر یکی از بزرگ‌ترین طرح‌های عمرانی در تاریخ ایران و حتی خاورمیانه به‌شمار می‌آید. این طرح توانست بسیاری از افراد دهک‌های پایین جامعه را صاحب خانه کند. با وجود مزایای بسیار مسکن مهر، این طرح با مشکلات زیادی مانند عدم تحویل به‌موقع واحدها و یا کیفیت پایین سازه‌ها همراه بود. در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، طرح مسکن مهر به فراموشی سپرده شد. این امر یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت مسکن طی سال‌های اخیر به‌شمار می‌آید. به همین خاطر در دولت سیزدهم، طرح مسکن ملی جایگزین مسکن مهر شد. ما در این مطلب از مجله زومیلا به معرفی مسکن ملی در پرند و پردیس می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم که متقاضیان برای خرید آپارتمان در پرند در این طرح، باید چه شرایطی داشته باشند.

شرایط مسکن ملی در پر‌ند و پردیس چگونه است؟

به‌طور کلی طرح مسکن ملی در تمام شهرهای بزرگ ایران کلید خورده است و دولت سیزدهم قصد دارد تا پایان دوره خود، با استفاده از این طرح نزدیک به 4 میلیون خانه بسازد. مسکن ملی در پرند و پردیس شرایط مشابهی با مسکن ملی در شهرهای دیگر دارد. با این تفاوت که پرند یکی از اولین شهرهایی بود که مسکن ملی در آن کلید خورد. به همین خاطر پروژه‌های مسکن ملی در این شهر با پیشرفت خوبی همراه بوده‌اند و در نیمه اول 1402، قرار است نزدیک به 500 هزار واحد مسکونی طرح مسکن ملی در پرند به متقاضیان تحویل داده شود.
بسیاری از افراد قصد خرید واحدهای مسکن ملی را دارند. چرا که قیمت این واحدها بسیار مناسب بوده و افراد می‌توانند بیش از نیمی از مبلغ خانه را به‌صورت اقساطی پرداخت کنند. اما تمام افراد امکان خرید واحدهای طرح مسکن ملی را ندارند. چرا که باید از شرایط به‌خصوص برخوردار باشند. در ادامه با شرایط کلی مسکن ملی در پرند و پردیس آشنا می‌شویم.

در این رابطه بخوانید : مسکن ملی چیست و به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

آیا خرید و فروش مسکن ملی توسط املاک مجاب است؟

به‌طور کلی، بهترین، امن‌ترین و سریع‌ترین روش خرید مسکن ملی، اقدام از طریق ثبت نام در سامانه مخصوص این طرح و سپس طی کردن مراحل قانونی عنوان‌شده است. اما برخی از افرادی که قصد فروش مسکن ملی خود را دارند و افرادی که می‌خواهند خارج از فرایند عنوان‌شده مسکن ملی خریداری کنند، به سراغ یک روش فرعی می‌روند. در این روش، فروشنده مسکن ملی متعهد می‌شود که در زمان آزاد شدن سند، امور انتقال مالکیت سند را به خریدار انجام دهد. درواقع فروشنده مبلغ مسکن ملی را دریافت کرده و طبق یک قرارداد تنظیم‌شده بین طرفین، مسکن را به فروشنده می‌فروشد.
روش عنوان‌شده برای خرید یا فروش مسکن ملی توسط برخی افراد انجام می‌شود اما یک روش رایج به‌شمار نمی‌آید. اگر قصد خرید یا فروش مسکن ملی از این طریق را دارید، پیشنهاد می‌شود حتما از خدمات مشاوران املاک استفاده کنید. چرا که در روش فرعی می‌توانید قراردادی قانونی امضا کرده و همچنین تعدادی شاهد زیر قرارداد شما را امضا کنند. در نهایت باید گفت که روش عنوان‌شده بیشتر از طرف فروشندگان مسکن ملی در پرند انتخاب می‌شود و پیشنهاد ما به خریداران این است که برای خرید مسکن ملی در پرند یا پردیس به سراغ روش اصلی، یعنی ثبت نام در سامانه مخصوص این طرح بروند.

انواع روش‌های خرید و فروش مسکن ملی در پرند

سند مسکن ملی چه شرایطی دارد؟

برای تمام واحدهای عرضه شده در طرح مسکن ملی در پرند سند تک‌برگ ارائه می‌شود. اما خریداران تا زمانی که اقساط وام خود را پرداخت نکرده‌اند، امکان فروش واحد مسکونی خود را ندارند. چرا که سند ملک در رهن بانک مسکن است.

واجدین شرایط خرید خانه در طرح مسکن ملی پرند

شرایط افرادی که قصد دریافت مسکن ملی را دارند، اهمیت بالایی دارد. چرا که دولت برای کاهش تقاضای مازاد و تسهیل دسترسی برای افراد کم‌برخوردار، شرایط ویژه‌ای را برای متقاضیان این طرح در نظر گرفته است. برای مثال افراد باید متاهل باشند، از تسهیلات دولتی برای خرید خانه در پرند استفاده نکرده باشند و صاحب هیچ‌گونه ملک مسکونی از سال 1384 به بعد نباشند.

پروژه‌های مسکن ملی در پرند و پردیس

همان‌طور که اشاره شد، پروژه مسکن ملی در پرند بسیار سریع کلنگ خورد و به همین خاطر پیشرفت بسیار خوبی داشته است. با توجه به معماری شهری مناسب و امکانات رفاهی، خدماتی و درمانی فوق‌العاده پرند، مسکن ملی در این شهر چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای دارد. هرچند که همچنان مسکن ملی نیز با برخی مشکلات مسکن مهر روبه‌رو است. برای مثال، برخی از خریداران برای دریافت واحدهای آماده شده در سال 1402 در پرند، باید علاوه‌بر وام 450 میلیون تومانی، حدود 400 تا 450 میلیون تومان دیگر نیز پرداخت کنند. از طرف دیگر، موعد تحویل پروژه‌های مسکن ملی در پرند همچنان به‌صورت دقیق مشخص نیست. در ادامه برخی از نکات مربوط به مسکن ملی در پرند و پردیس را بررسی می‌کنیم.

پروژه‌های مسکن ملی در پرند و پردیس

در این رابطه بخوانید : شرایط وام مسکن

مشکلات مسکن مهر همچنان وجود دارند!

همان‌طور که اشاره شد، یکی از دلایل شکست نسبی مسکن مهر، مشکلات بیش از اندازه این طرح ملی بود. متاسفانه در بررسی‌های انجام شده در برخی پروژه‌های مسکن ملی نیز مشکلات طرح قبلی مشاهده شده است. برای مثال، زمان تحویل برخی از پروژه‌ها همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. از طرف دیگر، کیفیت ساخت سازه‌ها و مصالح مورد استفاده نیز کاملا شفاف نیست و خریداران نمی‌توانند از کیفیت آن‌ها به‌صورت کامل مطمئن باشند. یکی دیگر از مشکلات مسکن ملی در پرند، افزایش قیمت واحدها برخلاف قیمت‌گذاری اولیه است. برای مثال، در برخی پروژه‌ها، خریداران باید برای خرید یک واحد 85 متری، نزدیک به 900 میلیون تومان پرداخت کنند.

تحویل بخشی از واحدها در خرداد 1402

در کنار مشکات مسکن ملی در پرند و پردیس، خبرهای بسیار خوبی نیز به گوش می‌رسد. برای مثال اخیرا اعلام شد که نزدیک به 500 هزار واحد مسکونی در خرداد 1402 به خریداران مسکن ملی تحویل داده خواهد شد. این امر نشان‌دهنده اراده جدی دولت سیزدهم برای اجرای موفق طرح مسکن ملی است. درواقع می‌توان امیدوار بود که با گذشت زمان و جذب سرمایه و پیمانکار، پروژه‌های مسکن ملی با سرعت بیشتری اجرا و تحویل شوند.

چشم‌انداز مسکن ملی در پر‌ند و پردیس بسیار روشن است

پرند و پردیس بعد از اجرای پروژه‌های مسکن مهر، جزو پرجمعیت‌ترین شهرهای استان تهران به‌شمار می‌آیند. تقاضا برای خرید ملک در این دو شهر بسیار بالا است و به علت وجود امکانات رفاهی، درمانی، تفریحی و خدماتی مناسب، قیمت ملک در پرند و پردیس با رشد خوبی همراه بوده است. به همین خاطر خرید مسکن ملی در پر‌ند یا پردیس می‌تواند سرمایه‌گذاری موفقی به‌شمار آید. همچنین افراد کم‌برخوردار جامعه نیز می‌توانند با خرید واحدهای مسکن ملی در این دو شهر، با پرداخت مبلغی بسیار ناچیز، صاحب خانه‌ای نوساز در یکی از مناطق نزدیک به مرکز پایتخت شوند.

چشم اندازی روشن

در این رابطه بخوانید : بهترین فاز پردیس برای زندگی و سرمایه گذاری کدام است؟

طرح مسکن ملی در پرند می‌تواند بسیاری از افراد را صاحب خانه کند

طی سال‌های اخیر، قیمت ملک در کشور رشد بسیار شدیدی داشته است. به همین خاطر خرید خانه برای بسیاری از افراد جامعه به رویا تبدیل شده است. درصورتی‌که دولت سیزدهم توانست با طرح مسکن ملی، جان تازه‌ای به بازار مسکن تزریق کند. در حال حاضر، در بسیاری از شهرها از جمله پرند و پردیس، افراد می‌توانند تنها با پرداخت نقدی 200 تا 400 میلیون تومان، صاحب خانه شوند. خوشبختانه وام پرداختی برای خرید مسکن ملی دارای تنفس است و افراد می‌توانند در بازه طولانی، اقساط خود را پرداخت کنند.

1 نظر

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید