خرید و رهن و اجاره ویلا در وحیدیه تهران

محله وحیدیه تهران

با توجه به شرایط اقتصادی و بالا رفتن مداوم قیمت مسکن در کشور به‌خصوص در کلان‌شهری مثل تهران، قدرت افراد برای خرید خانه هم روز به روز کم‌تر می‌شود. حتی تامین پول رهن و اجاره خانه نیز برای مردم دشوار شده است. به همین خاطر افراد به دنبال مناطق نسبتا ارزان برای خرید خانه و اجاره خانه هستند. طی سال‌های اخیر جمعیت زیادی برای سکونت راهی محله‌هایی شده‌اند که قیمت خرید و اجاره خانه در آن‌ها از متوسط قیمت مسکن در تهران پایین‌تر است. در این مطلب می‌خواهیم به یکی از این محله‌ها سر بزنیم. محله وحیدیه تهران کجاست و چه امکاناتی دارد؟ آیا برای سکونت مناسب است؟ مشکلات این محله چیست؟ همه این موارد را در ادامه بررسی می‌کنیم.

وحیدیه تهران منطقه چند است؟

وحیدیه در منطقه ۸ شهرداری تهران قرار دارد و یکی از محله‌های قدیمی شرق تهران است. این محله از شمال به خیابان مدنی و از جنوب به خیابان دماوند منتهی می‌شود. شرق و غرب محله وحیدیه را هم به ترتیب خیابان‌های داوودی (وحیدیه) و سبلان احاطه کرده‌اند. در ضمن محله‌های سبلان، تسلیحات، شاهد، زرکش و لشکر در همسایگی محله وحیدیه تهران قرار گرفته‌اند.

نقشه وحیدیه تهران

دسترسی محله وحیدیه

یکی از مسائلی که هنگام انتخاب محل سکونت برای افراد اهمیت زیادی پیدا می‌کند، دسترسی‌های آن محله و حمل‌ونقل عمومی آن‌جاست. محله وحیدیه از این نظر از وضعیت خوبی برخوردار است. دسترسی به بزرگراه‌های امام علی، صیاد شیرازی و رسالت رفت‌وآمد به این محله را آسان کرده است. همچنین ساکنین محله می‌توانند از مترو سبلان  و اتوبوس‌های تندرو (BRT)، خطوط تاکسی و ایستگاه‌های اتوبوس فراوانی که در این محله وجود دارد، برای رفت‌وآمد استفاده کنند. همین دسترسی راحت باعث می‌شود تا محله وحیدیه برای سکونت کارمندان و دانشجویان مناسب باشد؛ زیرا آسان و سریع می‌توانند به هر نقطه‌ای از تهران بروند.

دسترسی وحیدیه

تاریخچه محله وحیدیه تهران

وحیدیه از محله‌های قدیمی شرق تهران است. با قدم زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های آن و مشاهده خانه‌های قدیمی می‌توان متوجه این موضوع شد. گفته می‌شود که قدمت این محله به دوره قاجار برمی‌گردد و در آن زمان از اصلی‌ترین خیابان‌های تهران بوده است. حدودا ۱۵۰ سال پیش چندین روستا با هم ادغام شدند و محله وحیدیه کنونی را تشکیل دادند. حالا چرا نام وحیدیه را روی این محله گذاشته‌اند؟ اهالی قدیمی محله می‌گویند از پدران‌شان شنیده‌اند که در گذشته فردی به نام وحیدالسلطان مالک این محدوده بوده و برای رونق و آبادانی محله تلاش‌های فراوانی کرده است؛ به همین خاطر محله را این‌گونه نام‌گذاری کرده‌اند.

جمعیت محله وحیدیه

در گذشته جمعیت زیادی از شهرستان‌های مختلف برای پیدا کردن کار به تهران می‌آمدند و همین‌جا هم ساکن می‌شدند. وحیدیه به دلیل قیمت تقریبا ارزان خانه نسبت به سایر محله‌ها، یکی از محلات مهاجرپذیر تهران بوده است. تعداد زیادی از مردم اراک و سبزوار و همچنین اصفهان به تهران کوچ کردند و در محله وحیدیه تهران ساکن شدند. علت دیگر استقبال از این محله و جمعیت بالای آن نیز وجود منابع آب فراوان بوده است. در آن زمان فشار آب محله وحیدیه به میزانی بوده که حتی چندین حمام عمومی و آب انبار در این محله ساخته بودند. امروزه هم محله وحیدیه با وجود مشکلات و کمبودهایی که دارد، شلوغ و پرتراکم است و جمعیت زیادی را به خود جذب می‌کند؛ زیرا باز هم به نسبت خیلی از محله‌ها، خانه‌های ارزان‌تری در وحیدیه برای خرید و اجاره یافت می‌شود. حالا تقریبا ۴۰هزار نفر در این محله کوچک زندگی می‌کنند.

محله-های ارزان شرق تهران

امکانات محله وحیدیه تهران

هنگام خرید ملک باید امکانات محله موردنظرمان را به خوبی بررسی کنیم. این‌طور نیست که افراد محل سکونت‌شان را زود به زود عوض کنند. معمولا در هر محله‌ای که ساکن می‌شویم، حالا یا خانه می‌خریم یا اجاره می‌کنیم، چندین سال آن‌جا می‌مانیم. به همین خاطر باید به امکانات آن محله توجه کنیم.

مراکز خرید وحیدیه

مغازه و فروشگاه‌های مختلفی از جمله چندین سوپرمارکت، قصابی، نانوایی، میوه‌فروشی، قنادی و… در محله وحیدیه وجود دارد که به راحتی می‌توانید خریدهای خود را انجام دهید و نیازهای روزانه‌تان را برای خرید موادغذایی برطرف کنید. همچنین به خاطر نزدیکی به مراکز خرید هفت‌حوض و میدان رسالت برای خرید می‌توان به این محله‌ها نیز رفت.

امکانات تفریحی و ورزشی محله وحیدیه تهران

در محله وحیدیه چند بوستان و فضای سبز وجود دارد که می‌توانید برای پیاده‌روی و ورزش به آن‌جا بروید، مثل پارک نسترن؛ اما متاسفانه در این زمینه کمبودهای زیادی مشاهده می‌شود و سرانه فضای سبز محله بسیار پایین است. البته برای بهبود فضای سبز این محله قول‌هایی داده شده است. در رابطه با اماکن و سالن‌های ورزشی نیز می‌توان به مجموعه ورزشی شهدا اشاره کرد که امکانات خوبی دارد. همچنین چندین باشگاه ورزشی در این محله و اطرافش در حال فعالیت هستند؛ اما باز هم امکانات ورزشی وحیدیه آن‌طور که باید و شاید نیست و تعدادشان کم است.

تعدادی از مهم‌ترین امکانات تفریحی و فرهنگی محله وحیدیه عبارت‌اند از:

  • سینما شاهد
  • مجتمع تجاری تفریحی امیر
  • سرای محله وحیدیه

در ضمن چندین رستوران و فست‌فود خوب هم در این محله وجود دارد که می‌توانید برای تفریح و رستوران‌گردی روی آن‌ها حساب کنید.

مراکز تفریحی شرق

سایر امکانات

خانواده‌هایی که دانش‌آموز دارند خیالشان از این بابت راحت باشد که در محله وحیدیه تعداد مناسبی مدرسه در مقاطع تحصیلی مختلف وجود دارد. همچنین در محله وحیدیه تهران چندین داروخانه و مرکز درمانی هم قرار دارد که برای رفع نیازهای درمانی و دارویی می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. بیمارستان کودکان بهرامی، به‌عنوان یک مرکز فوق‌تخصصی درمانی و پژوهشی، در نزدیکی این محله واقع شده است. در نهایت این را باید بگوییم که لازم است توجه و رسیدگی بیش‌تری به محله وحیدیه شود تا امکانات رفاهی آن، متناسب با نیاز سکنه باشد.

امنیت محله وحیدیه

برای بسیاری از افرادی که قصد سکونت در این محله را دارند این سوال پیش می‌آید که امنیت محله وحیدیه چطور است؟ وحیدیه برای سکونت مناسب است یا خیر؟ وحیدیه هم مانند سایر محله‌ها خوبی‌ها و بدی‌هایی دارد که هر شخصی باید با توجه به شرایط خودش بسنجد و ببیند که آیا این محله برایش خوب است یا نه. به محله وحیدیه نسبت به محله‌های اطرافش تا حدودی بی‌توجهی شده است و باید امکانات بهتری برای آن در نظر گرفته شود. امکانات وحیدیه متناسب با جمعیت شلوغش نیست. ضمن این که برخی از ساکنین به امنیت محله انتقاداتی دارند. اما به طور کل نمی‌توان گفت وحیدیه محله ناامنی است و برای زندگی مناسب نیست. باز هم اگر بابت امنیت نگران هستید بهتر است سمت خیابان اصلی وحیدیه خانه بخرید یا اجاره کنید.

وحیدیه منطقه 8

قیمت آپارتمان در وحیدیه تهران

قیمت آپارتمان در محله وحیدیه تهران با توجه به متراژ، نوساز یا قدیمی بودن آپارتمان، بافت و لوکیشنی که آپارتمان آن‌جا واقع شده است، امکانات خانه و مواردی از این قبیل، متفاوت خواهد بود. از طرفی نوسان قیمت‌ها و افزایش قیمت ملک در چند سال اخیر، مسلما املاک محله وحیدیه را هم تحت تاثیر قرار داده و قیمت‌ها بالا رفته است؛ اما باز هم وحیدیه جزو محله‌های نسبتا ارزان است. قیمت خانه در وحیدیه از متوسط قیمت مسکن در تهران پایین‌تر است و به همین خاطر اجاره و خرید خانه در وحیدیه متقاضیان زیادی دارد.

قیمت آپارتمان در وحیدیه

آپدیت شده در تاریخ 29 فروردین

خیابان‌های مهم محله‌ وحیدیه تهران

در محله‌ی وحیدیه تهران خیابان‌هایی وجود دارد که رفت و آمد و دسترسی به هرنقطه‌ای از این محله را راحت‌تر کرده است. شهید مدنی، دماوند، شهید داوودی، سبلان، سبلان جنوبی، سبلان شمالی،بخت آزاد، وحیدیه از چندین خیابان مهم محله‌ی وحیدیه است.

سخن پایانی

در این مطلب سعی کردیم مهم‌ترین نکات را درباره محله وحیدیه تهران با شما در میان بگذاریم تا اگر قصد سکونت در این محله را دارید با شناخت کامل این تصمیم را بگیرید. همان‌طور که گفتیم قیمت خانه در وحیدیه نسبت به بسیاری از محله‌های تهران، مناسب‌تر و ارزان‌تر است. اما از طرفی هم باید امکانات و مزایای وحیدیه و مشکلات محله وحیدیه مانند تراکم جمعیت بالا، کمبود امکانات در برخی زمینه‌ها، خیابان‌ها و معابر باریک، بافت فرسوده و… را کنار هم قرار دهید و درست‌ترین تصمیم را برای خود بگیرید. در نهایت برای رهن و اجاره خانه در وحیدیه یا خرید خانه در محله وحیدیه می‌توانید به سایت زومیلا مراجعه کنید و از مشاورین باتجربه و معتبر منطقه کمک بگیرید. بهترین فایل‌های ملکی در محله وحیدیه با متراژ و قیمت‌های مختلف در سایت زومیلا موجود است تا با توجه به بودجه و سلیقه‌تان بهترین مورد را معامله کنید.

 

جهت مشاهده قیمت و خرید خانه انواع ملک در سراسر تهران و مشاوره رایگان با معتبرترین و مطمئن ترین آژانس های املاک در تمام مناطق تهران روی این لینک کلیک کنید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید