9 مدل سیستم بازشو پنجره دوجداره آلومینیومی

گروه-تخصصی-مایان-پنجره

انواع مختلف سیستم بازشو پنجره دوجداره آلومینیومی

پنجره های آلومینیومی

امروزه بسیاری از افراد از درب و پنجره دوجداره آلومینیومی در مواردی چون ساخت ساختمان های نوساز و نیز تعویض پنجره های قدیمی استفاده می کنند و این مدل پنجره ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. می توان گفت این مدل بسیار پرطرفدار در بین افراد می باشد. این نوع پنجره ها با توجه به محل نصب و کاربردی که دارند می‌توانند به صورت های مختلفی باز شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با انواع مختلف سیستم بازشو پنجره دوجداره آلومینیومی آشنا کنیم.

پنجره های دو جداره آلومینیومی مدل های مختلفی دارند که در ادامه به انواع آن می پردازیم. پنجره دوجداره از نظر پروفیل به دو نوع نرمال و ترمال بریک تقسیم بندی می شود. مدل نرمال پنجره های قدیمی تر می باشد و مدل ترمال بریک پروفیل های آلومینیومی می باشد که با یک نوع پوشش برای افزایش خاصیت عایق پذیری پنجره دو جداره استفاده می شود. در بالا به دو مدل پنجره های دوجداره آلومینیومی اشاره شد و می توان از این دو مدل بنا به خواست مشتری استفاده کرد. در ادامه به انواع سیستم بازشو پنجره دوجداره آلومینیومی می پردازیم‌ و آن ها را بر می شماریم.

9-مدل-سیستم-بازشو-پنجره-دوجداره-آلومینیومی

9 مدل سیستم بازشو پنجره دوجداره آلومینیومی

  • 1-  ساده ترین مدل سیستم بازشو پنجره دوجداره آلومینیومی، شکل بازشو تک حالته آن می باشد. نحوه کار آن به این صورت است که بر روی پاشنه عمودی می چرخد و به صورت ۱۸۰ درجه باز می شود.
  • 2-  مدل بعدی دیگر سیستم بازشو پنجره دوجداره آلومینیومی، مدل بازشو دو حالته می باشد. این مدل هم بر روی محور عمودی و هم بر روی‌محور افقی با یک دستگیره عمل می‌کند و باز و بسته می شود. از این حالت بازشو دو حالته در پنجره های ساختمان ها زیاد استفاده می شود.
  • 3-  یکی از محبوب ترین سیستم بازشو پنجره دوجداره آلومینیومی، مدل کشویی می باشد. این پنجره بسیار محبوب و پر طرفدار در بین افراد می باشد. در این نوع پنجره لنگه ها به صورت موازی بر روی یک ریل حرکت می‌کنند. این پنجره دوجداره کشویی فضایی را اشغال نمی‌کند. همچنین یکی از مزیت های عالی آن عدم ایجاد مزاحمت برای پرده می باشد. دیگر با نصب این نوع پنجره نگرانی بابت گرفتن فضا و گیر کردن در پنجره به پرده ندارید.
  • 4-  مدل دیگر سیستم بازشو پنجره دوجداره آلومینیومی، مدل سیستم بازشو آکاردئونی می باشد. این مدل مانند یک دیوار عایق عمل می کند که امکان جابه جایی و کنار رفتن را نیز دارد. پنجره ها در این مدل به صورت صفحه ای روی هم قرار می‌گیرند. از این مدل سیستم بازشو پنجره دوجداره آلومینیومی معمولا در ویلا ها استفاده می شود.
  • 5-  نوع دیگر سیستم بازشو پنجره دوجداره آلومینیومی، مدل بازشو فولکس واگنی ‌می‌باشد. سیستم بازشو فولکسی واگنی به صورت ریلی می‌باشد و مانند ماشین فولکس عمل می‌کند. اسم این مدل را نیز از روی این ماشین‌ گرفته اند. از این مدل بازشو معمولا زیاد استفاده نمی شود و متداول نمی باشد.
  • 6-  مدل فرانسوی از انواع دیگر سیستم بازشو پنجره دوجداره آلومینیومی می باشد. در این مدل دو لنگه پنجره در کنار هم قرار می‌گیرند. به گونه ای که دستگیره های هر دو لنگه روبروی هم قرار می‌گیرند. از این مدل سیستم بازشو پنجره دوجداره آلومینیومی در ویلا ها و پنجره هایی که رو به حیاط می باشد استفاده می‌کنند.
  • 7-  پنجره سایبانی از نوع دیگر سیستم بازشو پنجره دوجداره آلومینیومی می باشد. از این نوع مدل پنجره در موارد خاص استفاده می شود. کاربرد آن بیشتر در حمام ها و دستشویی های منازل می باشد. در پنجره هایی که در ارتفاع بالا قرار دارد نیز از این مدل استفاده می شود. مخصوصا در زیرزمین ها که پنجره ها در سطح بالایی هستند.
  • 8-  مدل کلنگی نیز از آن دست مدلهایی می باشد که در سیستم بازشو پنجره دو جداره تعبیه می شود. این مدل بازشویی می باشد که از بالا یا پایین باز می شود و اسم آن را از نحوه عملکرد کلنگ وام‌گرفته اند. از این مدل بازشو در پنجره های دوجداره معمولا در راه پله ها و یا سرویس های بهداشتی استفاده می شود.
  • 9-  پنجره محوری نوع دیگر سیستم بازشو پنجره دوجداره آلومینیومی است. این مدل پنجره بر روی محور دایره می‌چرخد. می توان گفت مدلی جدید و جذاب است. از این بازشونده محوری استفاده های زیادی می شود. این نوع بازشونده بهترین حالت برای انواع پنجره های آلومینیومی دوجداره دایره ای شکل می باشد.

تعویض-پنجره

 

در بالا به انواع سیستم بازشو پنجره دوجداره آلومینیومی اشاره شد و سعی شد نحوه استفاده از آن نیز به طور مختصر عنوان گردد.

طیف وسیع سیستم بازشو پنجره دوجداره آلومینیومی

در بالا تا حدودی به طیف وسیع سیستم بازشو پنجره دوجداره آلومینیومی اشاره شد. استفاده و انتخاب هر کدام از این مدل های بازشو بستگی به موقعیت اجزای ساختمان دارد. همچنین نیاز و خواست و سلیقه مشتری نیز در این مورد تاثیرگذار می‌باشد. در صورت انجام این کار باید با متخصصین در این زمینه صحبت نمایید و پس از بازدید و مشورت با آنها، مدل درخواستی خود را سفارش دهید.

توجه داشته باشید انتخاب مدل سیستم بازشو پنجره دوجداره آلومینیومی تنها به سلیقه و خواست شما محدود نمی شود بلکه نظر کارشناسان در این زمینه ارجح تر می باشد. زیرا تمام این موارد و مدل ها بستگی به نوع ساختمان و موقعیت پنجره دارد. حتی نصب این بازشو ها بستگی به محل نصب پنجره نیز دارد.

در بعضی مواقع نمی توان از سیستم بازشو پنجره دوجداره آلومینیومی که در سرویس بهداشتی استفاده می شود، در پنجره های ساختمان اصلی نیز استفاده کرد.

پس بررسی موقعیت پنجره توسط یک کارشناس با تجربه و کاربلد حرف اول را می زند و سبب می شود شما با مشکلات احتمالی در آینده روبرو نشوید.

با توجه به مطالب بالا و توضیحاتی که در رابطه با سیستم بازشو پنجره دوجداره آلومینیومی گفته شد امید است که افراد بتوانند نیاز خود را در این زمینه به راحتی برطرف کنند. همچنین با استفاده و بهره بردن از‌ متخصصین این زمینه بتوانند به بهترین شکل ممکن به نصب انواع پنجره های آلومینیومی بپردازند و زیبایی را به فضای خود هدیه دهند.

گروه تخصصی مایان پنجره آماده ارائه مشاوره تخصصی رایگان به شما عزیزان می باشد.

www.mayan-window.ir

021-44757982

09196501470

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید