خرید آپارتمان در محله هفت حوض ؛ محله‌ای در شرق پایتخت

محله هفت حوض

اگر از جمله افرادی هستید که به خرید کردن علاقه وافری دارید حتما نام محله هفت حوض تهران به گوشتان خورده است. مغازه های کیف و کفش فروشی بسیاری در این نقطه از تهران می توان دید که قیمت مناسبی دارند. محله هفت حوض در منطقه 8 تهران قرار گرفته و میدان هفت حوض نماد اصلی این محله می باشد. طراحی هفت حوض بسیار هوشمندانه توسط مهندسان فرانسوی انجام شده است. امروزه میدان هفت حوض به میدان نبوت تغییر نام داده است. برای آشنایی بیشتر با محله هفت حوض؛ محله‌ای برای خرید در شرق پایتخت، با زومیلا همراه باشید.

تاریخچه محله هفت حوض در تهران

هفت حوض نام محله ای معروف در شرق شهر تهران است. این محله در نزدیکی نارمک بوده و حدود صد میدان سرسبز در آن وجود دارد. میدان هفت حوض یکی از این صد میدان بوده که نیم قرن پیش ساخته شده است. دلیل نام گذاری این میدان آن است که هفت عدد حوض در این میدان وجود دارند. لازم به ذکر است که امروزه اصلاحاتی روی این میدان صورت گرفته که سبب شده تعداد حوض ها در میدان هفت حوض تهران بیشتر شوند.

میدان هفت حوض فقط مانند یک فلکه برای تسهیل در رفت و آمد خودروها عمل نمی کند بلکه در آن می توان انواع فعالیت های اجتماعی را دید. افراد زیادی هر روزه برای بهره بردن از جذابیت های میدان هفت حوض، راهی این محله می شوند.

از دلایلی که باعث محبوبیت میدان هفت حوض برای مردم شده است، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  وجود مغازه ­های اطراف میدان مثل بورس زیور آلات و جواهرات، بوتیک های لباس، مغازه های کیف و کفش فروشی و …
  • وجود فضاهای سبز با طبیعتی آرام بخش، حوض های پر از آب و آب­نماهای زیبا
  •  وجود اغذیه فروشی­ های متعدد در اطراف میدان
  • وجود مبلمان ­های شهری متعدد و مسیرهایی با ایمنی بالا برای عابران پیاده
  • نورپردازی های زیبای میدان هفت حوض در شب

محله هفت حوض

امکانات محله هفت حوض

هفت حوض از سمت شمال به بزرگراه رسالت، از طرف جنوب به خیابان شهید ثانی، از شرق به خیابان آیت و از سمت غرب به خیابان سمنگان می رسد.
میدان هفت حوض واقع در این محله امکانات خوبی داشته و همیشه مراسم ویژه ای در عزاداری­‌ ها و اعیاد در این محل برگزار شده است. از مراکز مهمی که در این محله واقع شده می توان به مسجد النبی اشاره کرد که در ضلع شمال غربی میدان هفت­ حوض قرار گرفته است.

میدان هفت حوض به خیابان های بهمن شرقی و مهران­پور، خیابان مدائن، چمن غربی و شرقی و خیابان سروان بختیاری محدود می شود.

ایستگاه مترو هفت حوض کجاست؟

برای رفت و آمد به این محله می توان از مترو استفاده کرد. بهترین گزینه برای دسترسی به میدان هفت حوض استفاده از متروی سرسبز است که پس از طی کردن مسیری کوتاه از خیابان آیت به هفت حوض می رسد.

این محله علاوه بر مترو دارای خطوط اتوبوس بی آر تی نیز هست.

مراکز خرید هفت حوض

میدان نبوت و خیابان آیت از خیابان هایی هستند که به میدان هفت تیر منتهی می شوند و پر از فروشگاه‌ با اجناس متنوع اند. یکی از مهم‌ترین دلایلی که مردم از همه جای شهر برای خرید به این منطقه می آیند، به غیر از تنوع اجناس، وجود حراجی های متعدد در این محله است.

از مراکز خرید مهم محله هفت حوض می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • مرکز خرید نوین ؛ آدرس: خیابان آیت
    • مرکز خرید کویتی‌های نارمک ؛ آدرس: میدان نبوت – خیابان بهمن
    •  امرالداستار ؛ آدرس: بالاتر از میدان هفت حوض
    • مرکز خرید گلبرگ ؛ آدرس: خیابان جانبازان(گلبرگ غربی) – نبش کمیجانی
    • پاساژ الماس ؛ آدرس: خیابان آیت
    • سون‌ سنتر ؛ آدرس: ضلع جنوب غربی میدان هفت حوض
    • پاساژ نبوت ؛ آدرس: خیابان دکتر آیت نرسیده به میدان هفت حوض

محله هفت حوض

قیمت خرید خانه در محله هفت حوض

قیمت خانه و آپارتمان در بخش‌های مختلف هفت حوض متفاوت است. قیمت خانه و آپارتمان‌ها با توجه به سال ساخت، امکانات، متراژ و… متغیر می باشد. قیمت ساختمان های قدیمی از متری ۱۰ میلیون شروع شده و تا ۱۵ میلیون تومان ادامه دارد اما قیمت آپارتمان‌های نوساز از متری ۱۴ تا 20 میلیون تومان گزارش شده است.

قیمت اجاره خانه در محله هفت حوض

میزان ودیعه و قیمت خانه برای واحدهای آپارتمانی و ویلایی در هفت حوض تهران متنوع است و به عوامل مختلف بستگی دارد. برای اطلاع از قیمت ها به  وب سایت زومیلا مراجعه کنبد.

نتیجه گیری:

محله هفت‌حوض از محله های نارمک تهران محسوب می شود که در منطقه هشت تهران قرار گرفته است. هفت حوض به داشتن مراکز خرید متعدد مشهور است. این محله از محله های شلوغ و پر رفت و آمد تهران است و قیمت خرید خانه در حد متوسطی می باشد. اگر به دنبال محله ای برای زندگی هستید که به مراکز خرید دسترسی راحتی داشته باشید ما به شما محله هفت حوض را پیشنهاد می کنیم.

مقاله پیشنهادی:

از سری مقالات زومیلا می‌توانید مقاله آشنایی با محله‌های منطقه ۸ تهران را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید، سپاسگزاریم.

نویسنده: فاطمه سرابی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید