لاکچری ترین محله لواسان تهران برای خرید خانه کجاست؟

محله لواسان تهران

لواسان مرکز بخش لواسانات از شهرستان شمیرانات استان تهران است. لواسان نزدیک‌ترین قسمت ییلاقی نزدیک به تهران است که در 11 کیلومتری شمال شرق پایتخت قرار گرفته است. دره لواسان چشم‌انداز زیبایی به رودخانه جاجرود و دریاچه سد لتیان داشته و به علت آب‌وهوای خوب و نزدیکی به مناطق شمال شهر تهران جزو یکی از پرطرفدارترین و گران‌قیمت‌ترین مناطق اطراف تهران جهت سکونت افراد سرشناس و متمول تبدیل شده است. در ادامه مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری در مورد محله لواسان تهران در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه شوید.

لواسانات کجاست؟

شهرستان شمیرانات یکی از شهرستان‌های استان تهران است که به سه قسمت شهر لواسان، دهستان لواسان بزرگ و دهستان لواسان کوچک تقسیم شده و محله‌ها و روستاهای زیادی را در بر می‌گیرد.

بخش لواسانات از یک شهر و دو دهستان تشکیل شده‌است.

شهرها

-شهر لواسان (این شهر مرکز لواسانات است)

دهستان‌ها

-دهستان لواسان بزرگ (مرکز: روستای لواسان بزرگ)

-دهستان لواسان کوچک (مرکز: روستای افجه)

 

تاریخچه لواسان یا لواسون تهران

محله لواسان تهران دارای دو بخش لو و آسان است. لو به معنای لبه و تیغه کوه و آسان به معنای بالا آمدن و بلند شدن است. به طور کلی چنین می‌توان گفت که کلمه لواسان به معنای محل برآمدن خورشید است. لواسان در گذشته نام کوه دماوند بوده است و سپس لواسانات به غرب و جنوب غرب دماوند اطلاق شده است.

لواسان در سال 1349 هجری شمسی به شهر تبدیل شد و نام روستاهایش را روی محله‌ها گذاشتند.در اصطلاح عامیانه به این شهر لواسون‌ می‌گویند.

محله لواسان تهران از شمال به کوه‌های ورجین، باغدره، کند و افجه، از شرق به کوه‌های ایرا، لواسان کوه و جاجرود، از غرب به کوه‌های قصران و از جنوب به کوه‌های قوچک، زینکوه و تلو منتهی می‌شود.

لواسان در سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای ۱۸٬۱۴۶ نفر جمعیت بوده‌ است که شامل ۹۳۱۸ نفر مرد، ۸۸۲۸ زن و ۶۱۳۰ خانوار بوده‌ است.

محل لاکچری لواسان

سفر به لواسان

لواسان در ایام تعطیلات و آخر هفته‌ها بسیار شلوغ است. چه افرادی که در لواسان ویلا دارند یا افرادی که می‌خواهند اوقات فراغت خود را در لواسان بگذرانند بهتر است بدانند در ایام تعطیلات ترافیک سنگینی در این محله حکم‌فرما است و بلوار امام خمینی، خیابان شهید اسدیان و خیابان معلم از مسیرهای پرترافیک محله لواسان تهران هستند.
جهت تردد به تهران و رسیدن به خطوط مترو می‌توانید از ایستگاه تاکسی مترو دردشت واقع در بلوار امام خمینی و در نزدیکی میدان گلندوک استفاده کنید.

هم‌چنین، از طریق ایستگاه تاکسی دردشت می‌توانید خودتان را به خط شماره 3 سامانه اتوبوس‌های تندرو برسانید و در ایستگاه میدان آیت، مسیرتان را به سمت مرکز تهران عوض کنید.
اگر قصد استفاده از مترو را دارید با سوار شدن در خط شماره 2 مترو، می‌توانید مسیر دردشت – لواسان یا بالعکس را طی کنید.

فاصله لواسان تا تهران

شهر لواسان در ۱۱ کیلومتری شمال شرق تهران قرار دارد و به عنوان نزدیک‌ترین منطقه خوش آب‌وهوا و ییلاقی شهر تهران به شمار می‌آید. فاصله لواسان تا اتوبان بابایی تهران حدود ۷ کیلومتر می‌باشد که در کمتر از ۱۵ دقیقه می‌توان به آن دسترسی داشت.

بهترین جای لواسان برای زندگی

لاکچری ترین مناطق محله لواسان تهران به ترتیب باستی هیلز و عسلک هستند.

شهرک باستی هیلز

شهرک لاکچری لواسان شهرک باستی هیلز معروف به بورلی هیلز لواسان که در دامنه کوه‌های شمال شهر لوسان واقع شده، با ویو بی‌نظیر ۳۶۰ درجه رو به شهر لواسان و سد لتیان، به یکی از رؤیایی‌ترین مناطق ایران تبدیل شده. قیمت ویلا‌ها در شهرک خصوصی باستی هیلز لواسان، از 50 میلیارد تومان شروع می‌شود.
اسمش را باستی هیلز گذاشته‌اند، چون دقیقا مثل شهرک بورلی هیلز لس‌آنجلس کالیفرنیاست. البته نه اینکه خودشان برای منطقه اسم گذاشته باشند، قضیه از این قرار است که یکی از بلوار‌های لواسان به نام بلوار باستی به این شهرک خصوصی منتهی می‌شود. ورود به این شهرک صرفا برای صاحبان املاک در این شهرک امکان‌پذیر است. شاید فکر کنید باستی هیلز یک جای پرت در دامنه کوه بدون امکانات شهری باشد، اما این‌طور نیست. اتفاقا با پای پیاده می‌توانید تا فروشگاه شهروند واقع در بر بلوار باستی بروید، خرید کنید و برگردید.
دور تا دور شهرک باستی هیلز دیوار کشی شده و همان‌طور که از ورودی آن مشخص است بعید است که هرکسی بتواند وارد آن شود. مگر اینکه ساکن یکی از ۳۶ ویلای لاکچری در شهرک باستی هیلز باشید!

 

منطقه لواسان

عسلک

اصطلک یا عسلک نام یکی از محله‌های شهر لواسان است. در تعریف اینکه عسلک لواسان کجاست باید بگوییم هنگامی که به لواسان وارد می‌شوید اولین محله سمت چپ عسلک است که خانه‌هایش روی دامنه کوه‌ها ساخته شده‌اند.

اصطلک لواسان در کنار بلوار امام خمینی شهر لواسان و در دامنه کوه ورجین قرار گرفته است. عسلک یکی از مرتفع‌ترین محله‌های شهر لواسان است و در ارتفاع بالای دو هزار متر از سطح دریا قرار گرفته است. عسلک، نام محله لاکچری لواسان است. خانه‌های این محله ویلایی بوده و طراحی خاص و خیره کننده‌ای دارند. دید این محله عالی و مشرف به کل شهر لواسان و سد لتیان است؛ بنابراین مردم لواسان عسلک را بهترین جای لواسان برای زندگی می‌دانند.

این مطلب را از دست ندهید: عسلک لواسان کجاست؟

عسلک لواسان تهران

مناطق خوب لواسان

از بهترین محله‌های لواسان برای زندگی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

توک مزرعه

توک مزرعه یکی دیگر از محله‌های لاکچری و ویلا نشین لواسان است که در مجاورت اصطلک قرار گرفته است.

در گویش محلی به این منطقه توک یا توکه میگویند که به معنای نوک یا بلندی است. توک مزرعه در بلندای کوه ورجین قرار گرفته است و در گذشته مزارع و باغ‌های مرتفع بسیاری داشته است.

این مطلب را از دست ندهید: بهترین جای کردان کرج برای خرید ویلا کجاست؟

محله لواسان

 لواسان تهران

ناران

از دیگر محله‌های خوب لواسان برای زندگی می‌توان به ناران یا نارون اشاره کرد که رودخانه افجه از میان آن عبور می‌کند.

در مورد وجه تسمیه ناران چنین می‌توان گفت که در باور بومیان شهر لواسان، در ادوار باستان دو آتشکده زرتشتی در این محل قرار داشته است که عده‌ای از سادات هاشمی پس از مهاجرت و فرار به لواسان در دوره ظلم و ستم خلفای جور عباسی و دعوت مردم این دیار به دین اسلام و مذهب تشیع نام این محل را به لفظ عربی که زبان مادری‌شان بوده ناران به معنای دو آتش یا دو آتشگاه نهاده‌اند.

امامزاده فضلعلی شهر لواسان در این محله قرار دارد. از دیگر ابنیه تاریخی شهر لواسان که در این محله واقع گردیده، می‌توان حمام محله ناران مربوط به دوره صفوی و قلعه باستانی باغ دره مربوط به دوره هخامنشی و دوره ساسانیان را نام برد.

گلندوک

گلندوک، مرکز شهر لواسان است و میدان گلندوک که میدان اصلی شهر لواسان است، در وسط آن واقع شده است. بسیاری از افراد گلندوک را به لواسان کوچک اشتباه می‌گیرند، در حالی که این دو محله هیچ وجه تشابهی با هم ندارند.

بخشداری، شهرداری، اداره ثبت، اداره آب برق و گاز، اداره آموزش و پرورش و همچنین بیشتر مدارس لواسان و بانک‌ها در گلندوک واقع شده‌اند.

احمدآباد

احمدآباد محله‌ای است که در دو کیلومتری جنوب غربی محله گلندوک واقع شده است و بین محله‌های اصطلک پایین و شورکاب قرار دارد. احمدآباد دومین محله هنگام ورود به لواسان است که در سمت راست واقع شده است.

مجتمع‌های تجاری اسکای سنتر و هایپر استار در احمدآباد واقع شده‌اند.

نصف خانه‌های احمدآباد ویلایی و نصف دیگر آپارتمانی هستند. احمدآباد در سراشیبی قرار گرفته و کوچه‌های آن دارای سربالایی هستند.

 

محله لواسان تهران

شهرک آزادگان

شهرک آزادگان نام یکی از محله‌های قدیمی لواسان است که بین محله‌های گلندوک و باستی قرار گرفته است. خانه‌های شهرک آزادگان عمدتا آپارتمانی هستند. این شهرک 30 سال قدمت دارد و در گذشته یکی از بهترین محله‌های لواسان بوده است.

قیمت خانه در لواسان

خرید خانه در محله لواسان تهران با توجه به نوع خانه آپارتمان یا ویلایی بودن آن، رویکرد متفاوتی را می‌طلبد. آپارتمان یا ویلا می‌تواند در محله‌های مجتمع مانند و مسکونی قرار داشته باشد. یا حتی در کوچه‌ای کوچک یا تپه‌ای دور افتاده در طبیعت قرار داشته باشد.

متراژ خانه در این منطقه معمولا بالاست و قیمت تمام ‌شده آن نیز بالطبع افزایش پیدا می‌کند. گرچه می‌توان ویلاهایی با متراژ متوسط نیز در این منطقه یافت.

خرید ویلا در لواسان هم برای سکونت و هم سرمایه‌گذاری گزینه مناسبی است. با افزایش قیمت مسکن و افزایش حجم آلودگی هوای تهران و ترافیک و دردسرهای روزمره آن، روزانه به شهرک باستی هیلز و به تعداد کوچ‌نشینان پایتخت به حاشیه شهر اضافه می‌شود. به همین دلیل قیمت مسکن و خرید خانه در لواسان و دیگر شهرهای حاشیه‌ای نیز با رشد چشمگیری روبروست.

متأسفانه افراد سودجو بسیاری با کلاه‌برداری اقدام به فروش ملک می‌کنند؛ بنابراین در زمان خرید خانه در لواسان حتما با افراد خبره و آگاه و مراجع ثبتی معتبر از صحت این معاملات اطلاع حاصل کنید.

جهت مشاهده قیمت و مشاور و خرید ملک در لواسان روی این لینک کلیک کنید.

 

9 نظرات

  1. سلام
    سپاس از وقتی که صرف این نگارش و تحقیق کردید..
    بسیار مفید بود..
    موفق باشید.

    • سلام دوست عزیز ممنونیم که تایم با ارزشتون رو برای خوندن این مقاله صرف کردید.

  2. اگر جمعيت كشور ثابت بمونه يعني هر خانواده اي تا سقف سه فرزند، بيشتر زادآوري نكنه مطمئنا ديگه شاهد برج سازي و ساخت و سازهاي عمودي در هيچ كجاي كشور نخواهيم شد و به زودي گروني و فقر از مملكت عزيزمون براي هميشه ريشه كن شده و به تدريج همه جاي كشور لواساني ميشه ولي اگه مردم فريب تبليغات مسئولين را بخورند و هر خانواده بالاي سه فرزند زادآوري كند بزودي بايد شاهد اين باشيم كه همين لواسان زيبا و رويايي نيز به سرنوشت شوم تهران دچار خواهد شد درست همين بلايي كه استان مازندران و ساير شهرهاي شمالي را در معرض اين سونامي ازدياد جمعيت و ساخت و سازهاي عمودي قرار داده به اضافه تورم روزافزون در تمام كشور..قانون فيزيك استثنا نداره ،خروجي زادآوري بالاي سه فرزند يعني گراني و برج سازي و آلودگي محيط زيست

  3. ساختمان شماره چهارم که تصویرش رو گذاشتید کار تیم ما بود یادش بخیر سال 1384
    خیابان کوه پایه … طراحی داخلی با تیم گچ آرا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید