خرید آپارتمان در محله جمشیدیه تهران ؛ از مرتفع‌ترین مناطق مسکونی منطقه 1

محله جمشیدیه تهران

آیا دوست دارید شما را با یکی از مناطق خوش آب‌وهوا و گردشگر شهر تهران آشنا کنیم؟ محله جمشیدیه تهران از جمله این مناطق است که با وجود بوستان جمشیدیه شهرت خاصی پیدا کرده است. با زومیلا همراه شوید تا شما را با این محله بیشتر آشنا کنیم.

تاریخچه محله جمشیدیه

جمشیدیه، یکی از مرتفع‌ترین مناطق مسکونی تهران است که بر روی کوهپایه قله کلکچال قرار دارد. وجود آب‌وهوای خوش در این منطقه سبب مهاجرت ناصرالدین‌شاه قاجار به این محله شد و به دستور وی کاخ نیاوران در این محله بنا شد. رفته‌رفته اشراف قاجار به این محله مهاجرت کردند و با ساخت ویلاهای زیبا، این منطقه را به محله‌ای اعیان‌نشین تبدیل کردند. بعدها به مرور زمان این ویلاها جای خود را به آپارتمان‌های لوکس دادند. در گذشته محله جمشیدیه به دو قسمت «قلعه» و «نجیب خانه» تقسیم شده بود که قلعه محل کار و فعالیت مردم و نجیب خانه محل زندگی آن‌ها بود.

تاریخچه پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه، یکی از بوستان‌های معروف تهران که به پارک سنگی نیز معروف است. بعد از بوستان ملت به عنوان دومین پارک مشهور تهران محسوب می‌شود. این پارک با مساحت 10 هکتار در شمال منطقه 1 تهران قرار گرفته است. از ویژگی‌های مهم پارک جمشیدیه وجود دریاچه و آب‌نماهای سنگی است که جلوه‌ای خاص به پارک داده است. بیشتر مجسمه‌های این پارک را مجسمه‌ساز معروف ایرانی «ناصر هوشمند» طراحی کرده است. وجود کفپوش های سنگی در این بوستان باعث شده این پارک نسبت به پارک‌های دیگر متفاوت‌تر باشد و سبب جذب گردشگران به این منطقه شده است.
پارک جمشیدیه تهران، پارک بزرگی است که دسترسی به آن تنها از طریق خیابان باهنر امکان‌پذیر است. تا انتهای خیابان، چهار ورودی برای پارک ساخته شده است. اگرچه پارک جمشیدیه، پارکینگ هم دارد، اما در روزهای شلوغ و تعطیل باید در کناره‌های دیوار خودرویمان را پارک کنیم.

محله جمشیدیه تهران

ساختمان الیزه جمشیدیه

یک ساختمان مسکونی 9 طبقه که در جنوب پارک جمشیدیه قرار گرفته است و ساختمانی بسیار لوکس و مجلل است. نمای بیرونی ساختمان از سنگ و سیمان تشکیل شده است و تعداد واحدها در هر طبقه 4 واحد است. از امکانات ویژه این ساختمان می‌توان به سیستم خانه هوشمند، آشپزخانه صنعتی، نصب کامل تجهیزات الکترونیکی، برق اضطراری تمام اتوماتیک، سونا و جکوزی اشاره کرد.

مکان‌های تفریحی داخل پارک جمشیدیه

گذرگاه‌های سنگ‌فرش شده سنگی

اولین چیزی که توجه شما را در این پارک به خود جلب می‌کند حس فوق‌العاده‌ای است که با قدم زدن بر روی سنگ‌فرش‌ها به ما منتقل می‌شود. یکی از لذت‌های غیرقابل‌توصیفی که باید آن را تجربه کرد.

وجود دریاچه و آبشارهایی زیبا

صدای دل‌نشین حرکت جریان آب، یکی از فاکتورهای مهم پارک جمشیدیه محسوب می‌شود. این دریاچه با حرکت ماهی‌ها، اردک‌ها و مرغابی‌ها فضایی دل‌نشین برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت به وجود آورده است.

برپایی نمایشگاه‌های فصلی

قسمتی از این پارک به محلی برای برپایی نمایشگاه‌های فصلی و رونمایی از هنرهای گوناگون بومی و غیربومی تعلق دارد. افراد سعی دارند با برپایی این نمایشگاه‌ها هم هنر ایرانی را به نمایش بگذارند هم نوعی کسب درآمد کنند.

محله جمشیدیه تهران

مراکز خرید جمشیدیه

از مهم‌ترین مراکز خرید محله جمشیدیه تهران می‌توان به مرکز خرید هیراد، مجتمع تجاری روشا دزاشیب و مجتمع تجاری تجریش اشاره کرد.

خیابان‌های مهم محله جمشیدیه

از مهم‌ترین خیابان‌های جمشیدیه تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خیابان جمشید

در این خیابان مراکزی مانند سینما و رستوران وجود دارد.

خیابان شهید حکمت الله امیدوار

اصلی‌ترین خیابان محله است که از خیابان نیاوران شروع می‌شود و تا پارک جمشیدیه ادامه دارد.

خیابان کوهسار

در شمال محله جمشیدیه واقع شده است و سفارت خانه اتریش در این خیابان قرار دارد.
خیابان‌های مقدسی، مرجان، همایون از دیگر خیابان‌های مهم این محله محسوب می‌شوند.

نرخ خانه در جمشیدیه تهران

وجود آب‌وهوای خوب این محله سبب افزایش متقاضیان خرید خانه در این محله شده است. محله جمشیدیه آپارتمان‌های خیلی خوبی برای اجاره و فروش دارد که دارای امکاناتی نظیر استخر، سونا، جکوزی و سالن‌های ورزشی هستند. بر اساس متراژ، موقعیت ملک، سن بنا، امکانات ملک قیمت‌ها متفاوت است.

محله جمشیدیه تهران

نتیجه‌گیری

اگر قصد شما سکونت و زندگی در محله جمشیدیه است بهتر است بدانید خرید خانه در محله جمشیدیه ریسکی را به دنبال نداشته و می‌توانید در این محله با خیالی آسوده سرمایه‌گذاری کنید. هم‌چنین، جهت یافتن منزل مورد علاقه خود در جمشیدیه، می‌توانید به وب‌سایت زومیلا که موتور جستجوی آنلاین ملک در سراسر کشور است مراجعه کنید.
از سری مقالات زومیلا در مورد آشنایی با محله‌ها می‌توانید مقاله در مورد محله های منطقه یک تهران چه می دانید؟ را مطالعه فرمایید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در بخش نظرات پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید. از این که تا پایان همراه ما بودید از شما سپاسگزاریم.

نویسنده: رویا سهرابی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید