قیمت کابینت ام‌دی‌اف و بهترین روش قیمت‌گیری آن را بدانید!

قیمت-کابینت-ام‌دی‌اف-و-بهترین-روش-قیمت‌گیری-آن-را-بدانید!

در بین تمامی کابینت‌های موجود در بازار، کابینت ام­دی­اف به خاطر مزایا و خصوصاً قیمت اقتصادی آن، نسبت به سایر کابینت‌ها بسیار پرطرفدارتر است. اما آیا با قیمت کابینت ام دی اف و روش صحیح قیمت گیری آن آشنایی دارید؟

دانستنِ نکات قیمتی کابینت ام دی اف، باعث می‌شود تا در هنگام خرید آن کلاه سرتان نرود. بنابراین در این مقاله قصد داریم شما را با جدول قیمتی کابینت ام دی اف، نحوه قیمت گیری و سایر نکات قیمتیِ مهم آشنا کنیم.

جدول قیمت متری کابینت ام دی اف

همه‌روزه افراد زیادی با هدف تغییراتی جزئی یا کلی در فضای آشپزخانه خود به کابینت سازان مراجعه می‌کنند. شما هم اگر تصمیم دارید با قیمت کابینت ام ­دی­ اف (MDF) به صورت حدودی و متری آشنا شوید، می‌توانید به جدولی که در زیر ارائه شده است، مراجعه کنید. البته توجه کنید که قیمت‌ها در این جدول به صورت متری هستند و فقط برای آشنایی اولیه شما با قیمت کابینت ام دی اف، آورده شده اند. روش قیمت گیری دقیق کابینت ام دی اف، جور دیگری است که در ادامه به آن پرداختیم.

نوع کابینت حداقل قیمت (تومان) حداکثر قیمت (تومان) توضیحات
قیمت کابینت ام‌دی‌اف ایرانی 2,700,000 3,300,000 ورق ام دی اف ایرانی
قیمت کابینت ام‌دی‌اف خارجی 3,200,000 3,600,000 ورق ام دی اف خارجی

 

حالا که با حدودی از قیمت کابینت ام دی اف آشنا شدین، بهتر است که به بررسی روش‌های قیمت‌گیری کابینت ام دی اف بپردازیم.

روش‌های قیمت گیری کابینت ام دی اف چیست ؟

قیمت کابینت ام­دی­اف  به دو روش زیر انجام می‌شود:

  • روش اشتباه: قیمت‌گیری متری
  • بهترین روش: قیمت گیری نهایی و دقیق

در ادامه به تجزیه و تحلیل هر یک از این روش‌ها پرداختیم.

1-    روش قیمت‌گیریِ متری کابینت MDF چیست و چرا روش درستی نیست ؟

روش قیمت‌گیری متری، روشی حدودی برای محاسبه قیمت کابینت ام­دی­اف  است که روند کار به این شکل هست که قیمت‌ها بر اساس یک متر طول کابینت استاندارد مشخص می‌گردد. هر متر نیز به‌صورت یک متر کابینت زمینی و یک متر کابینت دیواری محسوب می‌شود، که ارتفاع و عمق آن مشخص است.

اما چرا روش قیمت گیری متری کابینت MDF، روش درستی نیست ؟

معمولاً بیشتر افراد برای کابینت ام­دی­اف قیمت متری می‌گیرند، اما قیمت متری کابینت اصلا دقیق نیست و کاملا حدودی است. موقع بستن قرارداد، قیمت حدودی افراد را دچار اشتباه می‌کند، زیرا عوامل زیادی وجود دارند که می‌توانند  قیمت کابینت ام­دی­اف را کم‌ و زیاد کنند که هیچ کدام از این عوامل درقیمت گیری متری لحاظ نمی‌شوند.

برای مثال:

  • اگر فردی ارتفاع کابینت دیواری‌اش را بیشتر از استاندارد بخواهد، قیمت کابینت افزایش می‌یابد، ولی این افزایش قیمت در قیمت‌دهی به روش متری لحاظ نمی‌شود.
  • یا اینکه ممکن است کابینت ساز هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل را در ابتدا به شما نگوید، اما بعدا آن را در قیمت تمام‌شده لحاظ کند، درنتیجه نمی‌توانید صرفاً به قیمت متری اکتفا کنید.

بنابراین…

قیمت متری فقط قیمت متر طول کابینت ام دی اف را بیان می‌کند و اصلا به جزئیات توجهی ندارد. برای همین هم هست که در روش قیمت‌گیری متری، معمولا پولی که کابینت سازها در پایان کار از شما دریافت می‌کنند، خیلی بیشتر از مبلغی است که در ابتدای کار به شما گفته اند. پس اگر قیمت گیری را به روش صحیحِ آن انجام ندهید، ممکن است ضرر کنید و یا خدایی نکرده احساس کنید که کلاه سرتان رفته است.

سلام-ساختمان

اما در ادامه به بررسی روش اصولی و درستِ قیمت گیری کابینت ام دی اف می‌پردازیم.

2-   بهترین روش برای قیمت گیری درستِ کابینت MDF چیست ؟

در روش قیمت گیری درستِ کابینت ام دی اف، کابینت ساز قبل از شروع به کار، به ما یک قیمت دقیق و نهایی را با در نظر گرفتن تمام جزئیاتِ کابینت ارائه می‌دهد. روش قیمت گیری نهایی، بهترین روش برای سفارش کابینت است.

مراحل انجامِ روش قیمت گیری نهایی به صورت زیر است :

1.       بازدید حضوری

در اولین مرحله کابینت ساز به‌صورت حضوری ابعاد دقیق کابینت دلخواه شما را اندازه‌گیری می‌کند.

2.      طراحی اولیه

کابینت ساز یک طراحی اولیه بر اساس طرح انتخابی شما انجام می‌دهد. در این طراحی مشخص می‌شود که چند متر کابینت کمدی دارید، اپن یا جزیره آشپزخانه به چه صورت است، کابینت سوپری و جزئیات دیگری مانند تاج و سرستون و …، همه و همه در طراحی اولیه مشخص می‌شود.

3.     تعیین قیمت نهایی

سپس کابینت ساز بر اساس متراژی که در بازدید حضوری اندازه گرفته و نیز طبق طرحی که مورد تائید شما هست، قیمت نهایی را محاسبه می‌کند.

4.     قرارداد کابینت

در نهایت، کابینت ساز با شما قراردادِ کابینت می‌بندد. این دقیقا همان کاری است که در سلام ساختمان انجام می‌شود.

سلام ساختمان چیست و چه کار می‌کند ؟

«سلام ساختمان» یک بازار آنلاین برای پیداکردن کابینت ساز حرفه‌ای به صورت رایگان، در سراسر کشور هست که تمام کابینت سازهای آن موظف اند تا با شما قرارداد کابینت ببندند.

عقد قراردادِ کابینت زیر نظر سلام ساختمان، از مزایای زیادی مثل تضمین قیمت‌ منصفانه، تضمین کیفیت و … برخوردار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای سفارش کابینت در سلام ساختمان، می‌توانید به سایت سلام ساختمان مراجعه کنید.

معمولاً جزئیات نصب و اجرای کابینت به حدی زیاد است که افراد عادی از آن به‌سختی سر درمی‌آورند، به ویژه اگر بار اولتان هست که می‌خواهید کابینت سفارش دهید!

بنابراین…

شما می‌توانید قیمت حدودی کابینت ام دی اف خودتان را از دو روش زیر نیز به دست آوردید تا قیمت‌ها دستتان بیاید:

  • از طریق ماشین قیمت سلام ساختمان که به طور اتومات و با وارد کردن یکسری اطلاعات، به شما قیمت می‌دهد
  • از طریق مشاوره گرفتن از افراد متخصص در سلام ساختمان

چه عواملی در تعیین قیمت نهایی کابینت ام دی اف تاثیرگذار هستند ؟

همانطور که گفتیم، قیمت گیری متری به جزئیات توجهی ندارد، اما همین جزئیات، در قیمت گیری نهایی خیلی تاثیر گذار هستند. اکنون برخی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت نهایی و دقیق کابینت ام­دی­اف را معرفی می‌کنیم:

  1. نوع ورق ام­دی­اف، ایرانی یا خارجی بودن
  2. طرح کابینت
  3. جنس روکش ام­دی­اف
  4. کیفیت چسبی که برای آب‌بندی آن استفاده می‌شود
  5. میزان دستمزد و مهارت کابینت ساز
  6. نوع و جنس یرآق آلات، دستگیره‌ها و سایر جزئیات اجرای کار

همچنین…

می‌توانید برای اطلاعات بیشتر درباره‌ی قیمت کابینت ام­دی­اف روی لینک داده‌شده کلیک کنید.

جنس-روکش-ام¬دی¬اف

توصیه آخر !

امیدواریم با خواندن مطالب بالا تا حدودی با قیمت کابینت ام­دی­اف و عوامل مؤثر در تعیین قیمت آشنا شده باشید و بدانید که قیمت گیری متری کابینت ام دی اف، اصلا کار درستی نیست. روش درست به صورت قیمت‌گیری نهایی است که در مورد آن صحبت کردیم. اگر قصد تغییر در کابینت آشپزخانه‌تان را دارید برای اینکه بتوانید به‌صورت رایگان از مطالب مفیدی که درزمینه‌ی کابینت ام­دی­اف نوشته‌شده مطلع شوید، می‌توانید به سایت سلام ساختمان مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید