محله حشمتیه تهران کجاست | مشاوره خرید خانه

محله-حشمتیه-تهران-کجاست

محله حشمتیه تهران بافت قدیمی و نوستالژیک زیبایی دارد. از طرفی دسترسی به آن هم بسیار آسان بوده و به خیابان‌های اصلی متصل می‌شود.

محله حشمتیه تهران در کدام منطقه قرار دارد ؟

محله حشمتیه تهران تقریبا در مرکز شهر تهران قرار دارد. حشمتیه در منطقه 7 تهران بزرگ قرار دارد. محله حشمتیه از سمت شرق با بزرگراه صیاد شیرازی و میدان سبلان، از غرب با خیابان دکتر شریعتی، از شمال با خیابان قدوسی و از جنوب با خیابان‌های اجاره دار، باباخانلو، اسماعیل و پلیس احاطه شده است.

محله‌های همسایه محل حشمتیه تهران کدام مناطق هستند ؟

محله حشمتیه تهران به دلیل اینکه در مرکز شهر قرار دارد، با بسیاری از محله‌ها همسایگی دارد. برای مثال این محله با محله‌های عباس آباد، سبلان، کاج، ارامنه، عباس آباد، نیلوفر و…. همسایه است.

محله-حشمتیه-تهران-در-کدام-منطقه-قرار-دارد

ازدحام جمعیت در محله حشمتیه تهران

تراکم جمعیت در این منطقه زیاد است. این محله پر است از انسان‌های خونگرم و با معرفت که در همه حال به فکر همسایگان هستند.

ازدحام ساختمان‌ها و املاک

محله حشمتیه تهران مملوء از آپارتمان، ساختمان‌های چند طبقه و خانه‌های قدیمی زیباست. به همین دلیل با کمی جست‌و‌جو در وبسایت زومیلا می توانید خانه زیبای خود را پیدا کنید.

قدمت  و تاریخ محله حشمتیه تهران

منطقه حشمتیه تهران تاریخ طولانی دارد. برای اثبات این موضوع به موارد زیر دقت کنید :

نزدیکی به مناطق مسکونی تهران قدیم

محله حشمتیه تهران از جمله محله‌های با بافت قدیمی است. طبق تاریخ تهران بزرگ، این منطقه از زمان‌های خیلی قدیم، زمانی‌که تهران هنوز به این وسعت پهناور خود نرسیده بود، محل زندگی بوده است. طبق تاریخ، حشمتیه از سال‌های 1330 محل زندگی انسان‌ها بوده است.

حشمتیه از سال‌های دور محل زندگی انسان‌ها بوده است، همانطور که گفته شد، این منطقه در مجاورت تپه‌های عباس آباد قرار گرفته است. این تپه از سالیان دور محل زندگی انسان‌ها بوده است. به همین دلیل حشمتیه هم به احتمالات خیلی بالا محل سکونت بوده است.

وجود قنات‌های قدیمی در حشمتیه

در زمان‌های قدیم، قنات‌های بسیار زیادی در محله حشمتیه تهران وجود داشته است. همانطور که می‌دانید، وجود آب یعنی وجود زندگی در آن منطقه. پس این موضوع هم سابقه زندگی طولانی در این محله را تایید می‌کند.

نکته جالب: گفته‌اند بعد از ساخته شدن زندان قصر، قنات معروف حشمتیه به قنات زندان قصر تبدیل شد و از آن برای تامین آب زندان استفاده می‌شده است. این موضوع باعث به وجود آمدن ضرب المثل آب خنک خوردن در زندان شده است. زیرا زندانیان آن زمان از آب خنک قنات حشمتیه استفاده می‌کردند.

ایجاد زندان قصر یا زندان حشمتیه

تاریخ ساخت زندان قصر به زمان‌های خیلی دور برمی‌گردد. حتی قبل از ساخت این زندان هم حشمتیه وجود داشته و محل زندگی بوده است و حتی زندان قصر به زندان حشمتیه هم معروف شده است.

زندان-قصر-یا-زندان-حشمتیه

امکانات حمل و نقلی در محله حشمتیه تهران

با توجه به تراکم جمعیت بالا در منطقه حشمتیه، برای آسایش و رفاه ساکنین این منطقه حتما باید امکانات حمل و نقلی بالایی فراهم شود. خوشبختانه محله حشمتیه در مرکز تهران قرار دارد. این موضوع باعث شده است که رفت و آمد به این منطقه بسیار آسان گردد.

ایستگاه‌های اتوبوس و مترو در محله حشمتیه تهران

در محله حشمتیه تهران ایستگاه‌های اتوبوس و مترو زیاد است و شما برای رفت و آمد مشکلی نخواهید داشت.

در این منطقه ایستگاه‌های مترویی مانند مصلی امام خمینی، بهشتی، قدوسی، سهروردی و… قرار دارد.

تاکسی همیشه در دسترس

حشمتیه در مرکز تهران قرار دارد و به خیابان ها و بزرگراه‌های زیادی متصل است. به همین دلیل در اکثر ساعات شبانه روز می‌توانید به تاکسی دسترسی داشته باشید.

دسترسی‌های ضروری

خوشبختانه محله حشمتیه تهران به سوپرمارکت‌ها، هایپر‌مارکت‌ها، داروخانه‌ها، پمپ بنزین‌ها، مراکز خرید، رستوران‌ها و….. زیادی دسترسی دارد. این موضوع برای کمتر کردن هزینه‌های رفت و آمد و همچنین زمان اختصاص داده شده به این موارد بسیار مهم است.

 

مناطق گردشگری حشمتیه تهران

محله حشمتیه تهران جزء مناطق قدیمی تهران محسوب می‌شود. در این محل مناطق گردشگری زیادی وجود دارد. به همین دلیل ساکنین این منطقه می‌توانند در زمان کم به منطقه تفریحی زیبایی برسند و از اوقات فراغت خود استفاده نمایند.

برخی از اماکن گردشگری محله حشمیته به شرح زیر است.

  • عمارت کلاه فرنگی
  • باغ موزه مینیاتور
  • منزل مفیدی
  • موزه رضا عباسی
  • برجک زندان قصر
  • باغ موزه قصر
  • شهربازی امیرپارس و….

باغ-موزه-مینیاتور

قیمت ملک و زمین در حشمتیه

قیمت ملک در منطقه حشمتیه تهران در محدوده متوسط قرار دارد. حتی گاهی اوقات می‌توانید قیمت‌های خیلی مناسب‌تری نسبت به قیمت منطقه در این محل بیابید.

رنج قیمتی در محله حشمتیه تهران با توجه به نوساز بودن یا نبودن ملک و متراژ می‌تواند متفاوت باشد. حتما در هنگام خرید خانه و ملک دقت کنید و همه جوانب را بسنجید. با مراجعه به وبسایت زومیلا و مشاهده قیمت و مشاوره با مشاورین املاک معتبر این منطقه می‌توانید انتخاب بهتری داشته باشید.

برای اطلاع از قیمت آپارتمان و رهن واجاره در حشمتیه تهران به سایت زومیلا مراجعه کنید.

سوالات متداول

 آیا در منطقه حشمتیه مدرسه و مسجد هم در دسترس است؟

بله، در محله حشمتیه پنج مسجد و پانزده مدرسه وجود دارد.

آیا حشمتیه محیط امنی برای رشد کودکان و نوجوانان است؟

حساسیت شمارا در موضوع محیط مناسب رشد کودکان و فرزندانتان درک می‌کنیم. بله حق با شماست. محیط زندگی حتما باید از ناهنجاری‌ها و بزه، دور باشد. خوشبختانه مردم خونگرم محله حشمتیه محیط مناسبی برای زندگی ایجاد کرده‌اند. خیالتان راحت!!

به عنوان یک فرد میانسال به دنبال آرامش محیط هستم. آیا حشمتیه می‌تواند محل زندگی مناسبی برای من باشد؟

بله، محله حشمتیه تهران هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان محیط مناسب است. فرهنگ بالای ساکنین باعث شده است که شما در این محل دغدغه همسایگان بد را نداشته باشید.

مناطق-گردشگری-حشمتیه-تهران

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی محله حشمتیه تهران پرداختیم. همان‌طور که اشاره شد، حشمتیه از بافت قدیمی و نوستالژیکی تشکیل شده است. اما این بدین معنی نیست که آپارتمان‌های جذاب و مدرن در این منطقه وجود ندارد. امروزه خرید خانه در تهران به یکی از دغدغه‌های بسیار بزرگ تبدیل شده است. خیلی از پایتخت‌نشین‌ها از خرید خانه کاملا ناامید شده‌اند. در اکثر مواقع کمبود بودجه باعث بروز این اتفاق شده است. اما در مواردی هم عدم آگاهی باعث شده است حتی کسانی که بودجه مناسبی دارند نتوانند خانه مناسب خود را پیدا کنند.

متاسفانه بازار ملک در تهران باعث سردرگمی خیلی از پایتخت نشینان شده است. ما در زومیلا به قصد شکست این قاعده آمده‌ایم. صادقانه‌ترین و معقول‌ترین قیمت‌هارا از ما بخواهید. کادر پشتیبانی زومیلا از افراد حرفه‌ای در زمینه املاک تشکیل شده است. حتی اگر اطلاعات خیلی کمی در حوزه خرید خانه در منطقه حشمتیه تهران دارید، به ما اعتماد کنید. زومیلا به دنبال مشتریان دائمی و وفادار و کسب نام نیکی برای برند خود است.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید