7 نکته طلایی برای دکوراسیون داخلی منزل کوچک

7-نکته-طلایی-برای-دکوراسیون-داخلی-منزل-کوچک

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل کوچک ممکن است سخت‌تر از منازل بزرگ به نظر برسد؛ ولی اگر به نکات طلایی مقاله ما عمل کنید، خواهید توانست منزلی زیباتر و دلبازتر از هر خانه بزرگی داشته باشید.

مهم‌ترین موردی که در دکوراسیون داخلی منزل کوچک باید به آن توجه کنید این است که باید از تمام بخش‌های منزل استفاده کنید. به عبارت دیگر، حتی بخشی به اندازه چند سانتی‌متر نیز می‌تواند نقش بزرگی ایفا می‌کند. با ما همراه باشید تا با 7 نکته طلایی آشنا شوید.

آینه‌ها می‌توانند دکوراسیون داخلی منزل کوچک شما را بزرگ نشان دهند

هر چه آینه شما بزرگ‌تر باشد، خانه شما در نظر مهمانان وسیع‌تر دیده خواهد شد. دلیل این امر، انعکاس درون آینه است. همچنین آینه‌ها می‌توانند نور را نیز انعکاس دهند و نقش مهمی در نور منزل کوچک شما ایفا کنند. انتخاب مکان آینه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای مثال، یک آینه یک متری یا یک و نیم متری در ورودی منزل یا چند آینه دکوراتیو روی دیوار پذیرایی قرار دهید.

دیوارها فضایی خالی در دکوراسیون داخلی منزل کوچک به شمار می‌روند

بیشتر مردم تنها به چیدمان وسایل روی زمین توجه می‌کنند و از فضای خالی روی دیوارها غافل می‌شوند. شما می‌توانید قفسه‌ها و شلف مختلفی مانند قفسه کتاب، قفسه لیوان و حتی قفسه‌ای برای عکس‌های خود روی دیوار نصب کنید. اگر بودجه کافی برای خرید قفسه و شلف ندارید، خودتان نیز می‌توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و آن‌ها درست کنید.

سیبارون-دکوراسیون

مرتب کردن منزل کوچک را در اولویت قرار دهید

مهم‌ترین مزیت مرتب کردن منزل کوچک این است که فضاهای خالی در منزل افزایش خواهد یافت. شما خواهید توانست ایده‌های مختلفی در این فضاهای خالی اجرا کنید و مهمانان نیز منزل شما را بزرگ‌تر از اندازه واقعی تصور خواهند کرد.

از فضای زیر پله نیز نهایت استفاده را بکنید

شما می‌توانید یک کمد برای فضای زیر پله درست کنید و کفش‌ها یا سایر وسایل اضافی خود را درون آن قرار دهید. اگر زیر پله‌های شما به اندازه‌ای بزرگ است که گذاشتن کمد زیر آن مناسب به نظر نمی‌رسد، می‌توانید آن بخش را به یک کتابخانه یا محلی برای استراحت تبدیل کنید.

از گل و گیاه در دکوراسیون داخلی منزل کوچک غافل نشوید

گیاهان علاوه بر آن که می‌توانند هوای خانه شما را پاک‌تر کنند، جلوه زیبا و دلپذیری در منزل کوچک شما پدید می‌آورند. گلدان‌های خود را روی یک میز یا استندهای چوبی در بخشی مناسب قرار دهید تا هر مهمانانی با دیدن آن‌ها حس کند دکوراسیون داخلی منزل کوچک شما بزرگ‌تر از اندازه واقعی است. آویزان کردن گلدان‌های کوچک را روی دیوار نیز فراموش نکنید.

پرده‌ها را به سقف متصل کنید

اگر می‌خواهید سقف منزل کوچک شما بلندتر دیده شود، این نکته طلایی دکوراسیون داخلی منزل کوچک را فراموش نکنید. اگر اتاق پذیرایی شما در مرکز خانه واقع شده است و مکانی پرتردد است، متصل کردن پرده‌ها به سقف در مقایسه با سایر خانه‌ها از اهمیت بالاتری برخوردار است.

طراحی-و-اجرای-دکوراسیون-داخلی

از طرح‌ها و رنگ‌های متنوع بهره بگیرید

بیشتر مردم تمایلی به استفاده از رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی منزل کوچک ندارند؛ ولی چند مبل طرح‌دار و رنگی با فرش‌های رنگارنگ می‌توانند دکوراسیون داخلی منزل کوچک شما را وسیع‌تر کنند. به احتمال زیاد با خود فکر می‌کنید منظور ما از کلمه رنگی چه رنگ‌هایی را شامل می‌شود. ما رنگ‌های روشنی را که بتوانند شادی دکوراسیون داخلی منزل کوچک را افزایش دهند پیشنهاد می‌دهیم. پس روانشناسی رنگ‌ها را مطالعه کنید و مطمئن شوید رنگ‌های دکوراسیون با یکدیگر همخوانی دارند.

سخن آخر

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل کوچک ممکن است در بعضی مواقع سخت‌تر و وقت‌گیرتر از دکوراسیون‌های دیگر باشد. برخی اوقات فضاهای خالی منزل کوچک به اندازه‌ای کم است که نمی‌توان بدون خلاقیت آن را بزرگ‌تر و دلبازتر کرد. در چنین شرایطی رنگ‌ها و نور طبیعی می‌توانند کمک بزرگی به شما کنند.

امروزه مشغله‌های خانواده‌ها به حدی رسیده است که وقت و حوصله توجه به دکوراسیون داخلی منزل کوچک را ندارند. سیبارون دکوراسیون آماده است با خدماتی در عالی‌ترین کیفیت و بهترین قیمت این خانواده‌ها و خانواده‌هایی را که می‌خواهند دکوراسیون داخلی منزل کوچک خود را طبق جدیدترین اصول و با استفاده از تجربه بالای متخصصان طراحی و اجرا کنند یاری کند. با ایده‌های خلاقانه مجموعه سیبارون دکوراسیون داخلی منزل کوچک شما چشم‌گیر‌تر از هر خانه کوچک و بزرگی خواهد بود.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید