طراحی و دکوراسیون داخلی با ایده‌های خلاقانه در شرکت‌های طراحی داخلی

طراحی-و-دکوراسیون-داخلی-با-ایده‌های-خلاقانه

برای داشتن یک طراحی و دکوراسیون داخلی خوب نیاز به آموختن تکنیک‌های جدید و ایده گرفتن از آن ها داریم.

باید با شناختن وسعت هر بخشی که می خواهیم تغییری در آن ایجاد کنیم، بتوانیم در مواردی مانند انتخاب رنگ، گچ دیواری، کاغذ، پارچه، آینه و قاب بندی تزئینی برای دیوارها و سقف یک اتاق تصمیمات درستی بگیریم. طراحی و دکوراسیون داخلی دارای بخش های مختلفی است که در ادامه راجع به آن ها خواهیم گفت.

 

عوامل فضایی

در طراحی و دکوراسیون داخلی برای کار روی دیوارهای یک مکان باید عواملی مانند حال و هوا و شخصیت افراد ساکن آن مکان و همچنین ابعاد و اندازه ی ظاهری اتاق را در نظر گرفت. اگر از بخواهید یک مکان کوچک تر یا بزرگتر، روشن تر یا تیره تر به نظر برسد باید از نقش‌ها، رنگ‌ها، بافت‌ها و جزئیات معماری به صورت مناسب استفاده کنید. همچنین سقف‌ها نیز می توانند برای بهتر شدن ابعاد یا به منظور ایجاد فرو رفتگی برای نصب یک نور پردازی خوب، پائین آورده شوند. یا می توان برخی از سقف ها را اگر در زیر اتاق بالایی فضای کافی وجود داشته باشد، کمی بالاتر برد.

 

آیتم های مورد توجه در طراحی دکوراسیون داخلی اداری

طراحی داخلی اداری همانطور که اشاره شد، یکی از مهمترین و اصلی ترین موضوعاتی می باشد که امروزه ذهن بسیاری از مدیران را به سوی خود مشغول کرده است و شما می توانید بهترین و باشکوه ترین دکوراسیون اداری شیک را از همین وب سایت اینترنتی ما به دست آورید. از مهمترین مواردی که در طراحی دکوراسیون داخلی اداری بایستی به آن توجه کرد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حتما به متراژ شرکت و اداره ی خود توجه لازم را داشته باشید.
  • توصیه می شود از رنگ های بسیار مناسب و معقولی استفاده نمایید.
  • بهتر است که قبل از اجرای هر گونه طراحی داخلی مربوط به اداره، هزینه های مورد نیاز را به شکل احتمالی به دست آورید.

شما می توانید با در نظر گرفتن تمام این موارد و آیتم ها، بهترین و بی نظیرترین طراحی را در شرکت خود پیاده کرده و از مزیت های مربوط به این طراحی برخوردار شوید.

 

سقف های تزئینی از دیدگاه مهران طاهری

برای داشتن یک دکوراسیون داخلی خوب می توان با انجام برخی از اقدامات روی سقف ها، کاری کرد که سقف های تزئینی زیبایی داشته باشیم و اتاق های خانه شکل بهتری داشته باشند و دیگر خسته کننده و یکنواخت نباشند. این اقدامات اجرائی شامل مواردی است از جمله به کارگیری گچ بری یا قرنیزها روی سقف، به همراه رنگ آمیزی ویژه آن ها، استفاده از پارچه برای ایجاد یک فضای چادر مانند و یا چسباندن یک کاغذ مناسب روی سقف.

برای داشتن سقف های تزئینی می توان یک سقف را به صورت ابر و مه، یک نقش دیواری یا حتی یک سقف که نسبت به دیوارها، تیره تر رنگ آمیزی یا سایه پردازی شده رنگ آمیزی کرد. اما باید توجه داشت که برای داشتن یک دکوراسیون داخلی مناسب، هنر ترکیب رنگ و استفاده بهینه از طیف های رنگی در کنار یکدیگر باید به گونه ای انجام شود که اولا در دراز مدت باعث دلزدگی نشود و ثانیا متناسب با چیدمان و دکوراسیون داخلی محل باشد.

 

دیوار ها و سقف

تا سال 1920 دیوارها و سقف‌ها طرح های مختلف و متنوعی داشتند اما متاسفانه از آن به بعد هیچ تنوع خاصی در طرح ها ایجاد نشد. اما همچنان می توان برای تغییر دکوراسیون داخلی و تغییر فضای کلی یک اتاق، دیوار ها و سقف ها را به گونه ای طراحی کرد که  باعث ایجاد فضای مناسب شوند زیرا دیوارها و سقف بزرگ ترین و مهم ترین بخش از چارچوب یک اتاق هستند.

 

ایده های طراحی و دکوراسیون داخلی توسط شرکت مهران طاهری

بهتر است از ایده های زیر برای داشتن دکوراسیون داخلی خوب کمک بگیرید.

 

اگر سقف ها ارتفاع متناسبی دارند

1- اگر قرنیز وجود دارد، بالای آن را با رگه هایی از برنج یا با یک گچ بری، لبه دار کنید.

2- خط خاتم کاری بالای قرنیز را با صفحات طلایی و یا نقره ای بپوشانید.

3- اگر گچ بری ندارد، از گچ بری و یا یک رز سقفی استفاده کنید. گچ و ساروج، زیباترین و گران ترین این تزئینات هستند. اما اگر سقف به اندازه ی کافی ارتفاع دارد، از فایبرگلاس یا پلی پروییلین استفاده کنید، که ارزان تر هستند و نصب آن ها ساده می باشد.

 

اگر سقف ها خیلی بلند هستند

1- یک ریل تصویر زیر سقف نصب کنید، سپس دیوار بالای آن را همرنگ سقف کنید، تا نگاه را به سمت پائین بیاورد.

2- سقف را تیره تر از دیوارها، رنگ آمیزی کنید.

3- سقف را پائین بیاورید و چند نورپرداز نصب کنید که توجه را به سمت چیزی که روی دیوار است جلب کند.

 

اگر سقف ها خیلی کوتاه هستند

1-  یک ریل صندلی نصب کنید و آن را به صورت ازاره درآورید تا ارتفاع دیوارها را بشکند.

2- کاغذهای دیواری که راه راه عمودی یا نقاشی شده دارند می توانند نگاه را به سمت بالا هدایت کنند تا تصویر ارتفاع بیش تر را ایجاد کنند.

3- چوب پرده ها را به جای بالای پنجره، دقیقا زیر سقف نصب کنید.

4- از طریق گچ بری، رنگ یا کاغذ، قاب هایی بلند و باریک برای دیوار ایجاد کنید تا دیدگان را به سمت بالا بکشند.

5- روی سقف از رنگی که از خود نوری ضعیف ساتع می کند، استفاده کنید.

6- سقف آشپزخانه با استفاده از رنگ تیره، کوتاه تر به نظر می رسد. همچنین حباب چراغ آویزان در ارتفاع پایین و کف صیقلی نیز به کاهش ارتفاع کمک می کنید.

 

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید