آیا به اجرای سقف شیشه‌ای با شیشه سکوریت فکر کرده‌اید ؟

اجرای-سقف-شیشه-ای-با-شیشه-سکوریت

شرکت نوآوران سپنتا شیشه با نام شناخته شده شیشه سپنتا ، سال های متمادی است که در زمینه تولید انواع شیشه ساختمانی و همچنین اجرای نمای ساختمان فعالیت دارد. این شرکت به تولید انواع شیشه لمینت ، شیشه سکوریت ، شیشه ضد گلوله ، شیشه دوجداره و سه جداره و سایر شیشه های ساختمانی می پردازد و برای اجرا و پیاده سازی هر یک از آن ها تبحر دارد. نمای شیشه ای بسیاری از سازه های مشهور در کشور همانند پل طبیعت، زیر گذر چهار راه ولیعصر، مجتمع تجاری مگامال و … به وسیله این شرکت طراحی و اجرا شده اند. سالن ها و خطوط تولید کارخانه تولید شیشه سپنتا از جدیدترین و مدرن ترین ماشین آلات تشکیل شده اند که از تکنولوژی های روز دنیا بهره مند بوده و از قابلیت تولید انواع شیشه با کاربردها و ضخامت های متنوع با بالاترین سطح کیفیت در نوع خود، برخوردار هستند.

 

ارتباط با شرکت سپنتا شیشه 

021-88102398

021-88725842

www.sepantaglass.com

یکی از محبوب ترین پروژه ها برای نماهای شیشه، اجرای سقف شیشه ای می باشد که در میان سازندگان ساختمان با عنوان اسکای لایت نیز شناخته می شود.

سقف شیشه ای چیست ؟

اسکای لایت یا سقف شیشه ای یکی از زیباترین عناصر در طراحی ساختمان ها است که به عنوان نورگیر در ساختمان ها اجرا می گردد. استفاده از چنین تکنیکی علاوه بر این که به شکلی کاملا طبیعی نور و روشنایی زیاد و زیبایی به ساختمان می بخشد، کاهش چشمگیر مصرف برق و انرژی را به دنبال دارد. سقف شیشه ای در ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری، تفریحی و … قابل اجرا است و به ویژه در ساختمان های با تابش نور کم بسیار مناسب خواهد بود. تکنولوژی ساخت شیشه هایی که در ساخت سقف شیشه ای به کار می روند، سبب می شود از ورود گرمای بیش از اندازه در فصل تابستان و ورود هوای سرد در فصل زمستان به درون محیط، جلوگیری به عمل آید.

 

مزایای اجرای سقف شیشه ای اسکای لایت

در سال های اخیر اجرای سقف شیشه ای بیش از پیش رواج پیدا کرده و آن به دلیل مزیت های زیادی است که میتواند ارائه دهد. برخی از این مزیت ها عبارت اند از :

صرفه جویی در مصرف انرژی در فصل های مختلف

اسکای لایت یک عایق بسیار کارآمد در برابر گرمای تابستان و سرمای زمستان می باشد؛ در حقیقت یکی از وظایف اصلی این نما حفظ برتری محیط داخل نسبت به محیط بیرون است چرا که اجازه ورود هوای بیرون به داخل را نمی دهد. همچنین این ویژگی سبب خواهد شد هوای محیط به طور طبیعی تهویه شده و مطبوع باقی بماند.

عایق آلودگی صوتی

سقف شیشه ای که با استفاده از شیشه سکوریت ساخته می شود، یک عایق بسیار قوی در برابر سر و صدا و آلودگی های صوتی محیط بیرون است. این سقف ها همانند سدی در برابر آلودگی صوتی و قوی تر از عایق های پلاستیک عمل می کنند و برای افرادی که در ساختمان حضور دارند، محیطی آرام فراهم می سازد.

تابش نور آفتاب در روز

اگر یک ساختمان مسکونی دارای سقف شیشه ای باشد، علاوه بر این که زیبایی منحصر به فردی به بنا می بخشد، نور خورشید را در طول روز به داخل ساختمان هدایت کرده که این نور طبیعی سبب از بین رفتن میکروب ها می شود؛ از طرف دیگر میان رنگ و روشنایی تعادل برقرار می کند که از فنون دکوراسیون است.

توانایی خود تمیز شوندگی

خود تمیز شوندگی یک تکنولوژی پیشرفته است که کارخانه سپنتا شیشه در ساخت، تولید و اجرای سقف شیشه ای از آن بهره می برد.

مزایای-اجرای-سقف-شیشه-ای-اسکای-لایت

انواع مختلف سقف شیشه ای

سقف های شیشه ای به دو گروه اصلی ثابت و متحرک تقسیم بندی می شوند:

سقف شیشه ای ثابت

براساس معیارهای موجود سقف شیشه ای ثابت طرفداران بسیار زیادی دارد و بیشتر ساختمان های مدرن دارای سقف شیشه ای از نوع ثابت آن بهره برده اند. دلیل استقبال گسترده از این نوع اسکای لایت امنیت بالاتر و نصب یکپارچه آن است که با استفاده از محاسبات دقیق علمی انجام می پذیرد.

سقف شیشه ای متحرک

اسکای لایت متحرک نوع دیگری از سقف های شیشه ای است که اغلب برای محیطی هایی مانند رستوران ها کاربرد دارد که به وسیله موتور الکتریکی و یا روش های دستی باز و بسته می شود. روش اجرایی این سازه ها به صورت ریل دار است و به دلیل برخورداری از ویژگی های خاص، در مکان های متنوعی مورد استفاده قرار می گیرد.

مقاومت سقف شیشه ای اسکای لایت

شاید برای نخستین بار هنگامی که نام سقف شیشه ای به گوش رسد، این تصور به وجود آید که سقف شیشه ای خطرناک و ناامن است، حال آن که این سقف ها با کمک شیشه ضد ضربه و فناوری های مدرن طراحی و اجرا می شوند و در برابر عوامل جوی مانند طوفان، باد، باران، تگرگ، برف و گرمای شدید کاملا مقاومت دارد. در زمان نصب و اجرای این سقف ها از آهن استفاده می شود که بار شیشه بر روی آن قرار می گیرد. از دیگر روش های مرسوم برای کاهش بار شیشه، ساخت آن ها به صورت شیب دار است که متوسط شیب آن بین 1 تا 5 درصد می باشد.

مقاومت-سقف-شیشه-ای-اسکای-لایت

قیمت سقف شیشه ای

قیمت تولید و اجرای سقف شیشه ای به عوامل مختلفی مانند متراژ و نوع شیشه مورد استفاده، وسعت سازه، تعداد پنجره ها و … بستگی دارد و قیمت شیشه سکوریت نیز بر هزینه های آن اثر می گذارد. شرکت شیشه سپنتا همواره در تلاش است بهترین محصولات را بالاترین کیفیت و قیمتی مناسب در اختیار معماران و مهندسان ساختمان قرار دهد.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید