محله مجیدیه تهران | محله ارمنی‌نشین پایتخت

محله مجیدیه تهران

وقتی قصد دارید خانه‌ای بخرید یا اجاره کنید یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در نظر بگیرید انتخاب درست محله است. سکونت در محله‌ای که دسترسی مناسبی به سایر نقاط شهر داشته باشد، از امکانات رفاهی به میزان مطلوبی برخوردار بوده و ساکنین آن بافرهنگ باشند، کیفیت زندگی شما را بالا خواهد برد. به همین خاطر افراد هنگام جست‌وجو برای خرید خانه یا اجاره خانه با توجه به نیازهایی که در خود احساس می‌کنند و مواردی که برایشان اولویت دارد تلاش می‌کنند تا متناسب با بودجه‌شان بهترین محله را برای زندگی انتخاب کنند. در این راستا مجیدیه (محله استاد حسن بنا) یکی از محلات محبوب شرق تهران است که بسیاری از افراد تمایل به سکونت در آن دارند. در این مطلب مجله زومیلا می‌خواهیم شما را با محله مجیدیه تهران آشنا کنیم تا اگر قصد سکونت در این محله را دارید به خوبی آن را بشناسید.

مجیدیه منطقه چند تهران است ؟

محله مجیدیه واقع در شرق تهران توسط بزرگراه رسالت به دو بخش مجیدیه شمالی و مجیدیه جنوبی تقسیم شده است. نکته جالب درباره این محله، تفاوت منطقه‌ی دو بخش شمالی و جنوبی آن است. در واقع مجیدیه شمالی در منطقه ۴ و مجیدیه جنوبی در منطقه ۸ شهرداری تهران قرار دارد.

مجیدیه جنوبی تهران

دسترسی محله مجیدیه تهران

مجیدیه از شمال به بزرگراه زین‌الدین، از جنوب به مسیل باختر، از شرق به خیابان کرمان و از غرب به بزرگراه صیاد شیرازی محدود می‌شود. با این وجود می‌توان گفت مجیدیه محله خوش‌مسیری محسوب می‌شود و دارای دسترسی بسیار خوبی به سایر نقاط شهر است. اگر بخواهید با وسیله شخصی تردد کنید می‌توانید از بزرگراه سردار سلیمانی (رسالت) و خیابان استاد حسن بنا وارد مجیدیه شوید. در ضمن خیابان‌های کرمان، گلبرگ، مسیل باختر و ریحانی خیابان‌های اصلی برای دسترسی به این محله هستند. از طریق بزرگراه امام علی هم می‌توانید تا محله‌هایی مثل دارآباد، آجودانیه، شیان و لویزان بروید. همین دسترسی خوب و موقعیت مکانی خاص باعث شده افراد زیادی مشتاق خرید خانه در مجیدیه باشند.

حمل‌ونقل عمومی

محله مجیدیه تهران به لحاظ حمل‌ونقل عمومی هم در وضعیت مناسبی قرار دارد. اگر ماشین شخصی ندارید هم باز دسترسی شما به این محله آسان خواهد بود.

نزدیک ترین ایستگاه مترو به مجیدیه

ایستگاه‌های مترو صیاد شیرازی و خواجه عبدالله انصاری دو ایستگاه نزدیک به محله مجیدیه هستند که رفت‌وآمد را آسان‌تر می‌کنند. همچنین ساکنان بخش شرقی مجیدیه هم به ایستگاه مترو جانبازان یا همان گلبرگ سابق دسترسی دارند.

تاکسی و اتوبوس

به جز اتوبوس‌های عادی که در این محله در ایستگاه‌های مختلف مسافرگیری می‌کنند، خط بی‌آرتی پایانه آرژانتین به پایانه علم و صنعت نیز از بزرگراه رسالت عبور کرده و در محله مجیدیه ایستگاه دارد. در ضمن تاکسی‌رانی نیز وضعیت خوبی دارد و در اکثر معابر، تاکسی در دسترس است. همچنین وضعیت تاکسی‌رانی مجیدیه جنوبی به خاطر وجود میدان سبلان بهتر از مجیدیه شمالی است. از دو ایستگاه میدان رسالت و چهارراه پاسداران هم برای محله مجیدیه تاکسی وجود دارد.

در این رابطه بخوانید : محله‌های منطقه ۴ تهران؛ منطقه‌ای در شمال شرقی پایتخت

مجیدیه برای زندگی

تاریخچه محله مجیدیه تهران | محله ارامنه

محله مجیدیه به محله ارامنه معروف است و تعدادی زیادی از ارامنه ایران در این محل سکونت دارند. داستان از این قرار است که این محله به خاطر این که زمین‌های مناسبی برای کشاوری نداشته تا مدت‌ها جمعیت بسیار کمی داشته تا این که ارامنه از دهه ۳۰ شروع به ساخت‌وساز خانه و اشتغال در این محله می‌کنند و آن‌جا ساکن می‌شوند. در واقع می‌توان گفت شهرنشینی در محله مجیدیه با ورود ارامنه به این محله توسعه یافت. گفته می‌شود در ابتدا ۸۰ خانواده ارمنی در این محله ساکن شدند و به مشاغل مختلفی روی آورند که اصلی‌ترین آن‌ها شیرینی‌پزی و تولید کالباس بوده است. در حال حاضر هم مجیدیه تعداد زیادی مغازه کالباس‌فروشی و شیرینی‌فروشی دارد.

در ضمن قاجاریان باغ باشکوه و بسیار زیبایی به اسم باغ شازده در این محله ساخته بودند که بعد از حکومت قاجاریان و رفتن آن‌ها به خارج از کشور باغ مورد بی‌توجهی قرار گرفت و تنها ویرانه‌ای از آن به جا ماند.

علت نامگذاری مجیدیه

نام محله مجیدیه از عبدالمجید بختیار، از خان‌های ایل بختیاری، که املاک فراوانی در این محله داشته، گرفته شده است. روایت دیگری می‌گوید که مجیدیه را عبدالمجید میرزا عین‌الدوله، صدراعظم محمدعلی شاه‌ آباد کرد و به همین خاطر این محله به مجیدیه معروف شده است.

در این رابطه بخوانید : راهنمای خرید خانه در شرق تهران

بهترین محلات شرق تهران

امکانات محله مجیدیه تهران

محله مجیدیه محله‌ای است که به لحاظ امکانات رفاهی در سطح قابل‌قبولی قرار دارد و ساکنین آن تقریبا به هر چیزی که بخواهند در محل خودشان دسترسی خواهند داشت. ضمن این که مجیدیه با محله‌هایی همجوار است که این محله‌ها نیز از امکانات خوبی برخوردارند.

مراکز خرید مجیدیه

مرکز خرید دنیای نور اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین مرکز خرید این محله است که در مجاورت بزرگراه رسالت قرار دارد. همچنین تعداد زیادی مغازه و فروشگاه از سوپرمارکت و لباس‌فروشی گرفته تا تعمیرات موبایل و مکانیکی در خیابان‌های این محله قرار دارند که نیازهای ساکنین را برطرف می‌کنند. در ضمن اهالی محل برای خرید مایحتاج روزانه نیز می‌توانند به فروشگاه‌های زنجیره‌ای مثل افق کوروش و شهروند و بازار میوه و تره‌بار که روبه‌روی بوستان مجیدیه قرار دارد مراجعه کنند.

در این رابطه بخوانید : آشنایی با محله‌های منطقه ۸ تهران

محله مجیدیه تهران خوبه

بوستان‌های محله مجیدیه تهران

محله مجیدیه از بوستان‌ها و فضای سبز خوبی برخوردار است که از جمله معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به بوستان مجیدیه، پارک شهید جهان‌پناه، پارک شهروند، بوستان دهقان و بوستان صبا اشاره کرد.

مراکز مذهبی

یکی از نکات بسیار جالب درباره محله مجیدیه تنوع باورهای مذهبی در آن است. ساکنان ارمنی و مسلمان مجیدیه به خوبی و با احترام به عقاید یکدیگر، در این محله در کنار هم زندگی می‌کنند و مسجد و کلیسا نیز در فاصله کمی از هم قرار دارند. علاوه بر چندین مسجد و حسینیه، کلیسای گریگور لوساووریچ نیز از دیگر مراکز مذهبی محله مجیدیه تهران است.

سایر امکانات

در ضمن این محله به لحاظ امکانات درمانی (داروخانه‌ها، کلینیک‌ها و سایر مراکز درمانی) و امکانات آموزشی (مدارس و آموزشگاه‌های زبان و هنری و…) به خوبی پاسخگوی نیازهای ساکنین است. از معروف‌ترین غذاخوری‌ها و رستوران‌های مجیدیه هم می‌توان به رستوران روکو، آش و حلیم سید مهدی، رستوران سیب ۳۶۰ و رستوران پیاله اشاره کرد.

خیابان های مهم مجیدیه

خیابان استاد حسن بنا یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین خیابان‌های محله مجیدیه است. این خیابان از جنوبی‌ترین نقطه مجیدیه جنوبی آغاز می‌شود و تا شمالی‌ترین نقطه مجیدیه شمالی ادامه می‌یابد و بعد از آن هم وارد حسین‌آباد شده و تا نزدیک میدان هروی می‌رسد. از دیگر خیابان‌های مهم محله مجیدیه تهران می‌توان خیابان‌های ریحانی، منصوری، شانزده متری اول و شانزده متری دوم، شهید کرد، کاووسی و امیرنیا را نام برد. همچنین اگر به دنبال بهترین منطقه مجیدیه هستید باید بگوییم خیابان ریحانی از مناطق خوش‌نام محله مجیدیه است و شرایط خوبی برای سکونت دارد.

خیابان های مجیدیه

قیمت خانه در مجیدیه تهران

قیمت خانه در محله مجیدیه تهران همانند سایر محلات با توجه به تورم، متراژ خانه، موقعیت مکانی خانه، نوساز یا کهنه‌ساز بودن و امکانات موجود، تعیین می‌شود و متغیر خواهد بود. به طور کل اما می‌توان گفت قیمت ملک در مجیدیه متوسط رو به بالاست. در ضمن گفته می‌شود میانگین قیمت خانه در مجیدیه شمالی بالاتر از مجیدیه جنوبی است. اکثر خانه‌های محله مجیدیه به شکل آپارتمان نوساز است. اما هنوز هم در این محله می‌توانید خانه‌های قدیمی که بازسازی شده‌اند را با قیمت مناسب پیدا کنید.

سخن پایانی

در این مطلب شما را با محله مجیدیه و ویژگی‌ها و امکانات آن آشنا کردیم. بخواهیم معایب این محله را هم به شما بگوییم تا بتوانید با آگاهی برای سکونت در آن تصمیم بگیرید، باید به ترافیک و آلودگی هوا (که البته کجای تهران این مشکلات را ندارد؟) اشاره کنیم. فارغ از این‌ها محله مجیدیه تهران با توجه به تنوع متراژ و قیمت خانه‌ها برای قشر متوسط جامعه مناسب خواهد بود. اگر قصد خرید خانه در مجیدیه یا اجاره خانه در مجیدیه را دارید با مراجعه به سایت زومیلا و مشاهده قیمت و اطلاعات خانه‌ها، می‌توانید تصویر خوبی از شرایط و قیمت مسکن در مجیدیه به دست آورید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید