سفری اقتصادی و مفرح به جزیره کیش با راهنمای سفر یول بیر

 

هر موقع که چند روزی تعطیلی پیش می‌آید و موقعیت سفر برایمان فراهم می‌شود، خیلی سریع کوله‌بارمان را برداشته و راهی جاده شمال می‌شویم! فرقی نمی‌کند این تعطیلات عید نوروز باشد، تابستان باشد و یا حتی تعطیلی به خاطر کرونا! در هر حال سر و ته‌مان را بزنی راهی شمال شده‌ایم تا به قول خودمان تعطیلات را در خانه نپوسیم!

درست است که شمال ایران یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جاها برای مسافرت به شمار می‌رود اما آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که این‌بار تعطیلات را به جنوب ایران سفر کنید؟ جایی که درست در میان آب‌های نیلگون خلیج، جزیره‌ای پر از زیبای قرار گرفته و با جذابیت‌های تماشایی خود دل هر مسافری را آب می‌کند. بله، کاملا درست حدس زدید! منظورم جزیره زیبای کیش است.

جزیره‌ای که هر روز خورشید از پس آب‌های نیلگون آن سربرآورده و شب را به پشت آن می‌خزد. جزیره‌ای برای کشف ماهیان رنگارنگ دریایی و غواصی در دل خلیج فارس یا شاید پروازی در بالای آن! در هر حال اصلا نگران نباشید چرا که این جزیره همواره چیزی برای غافلگیری شما وجود خواهد داشت!

سفر به کیش؛ سفری پر از خاص‌ترین تفریحات!

کیش عروس خلیج فارس است، با دامنی از جنس مرجان و ساحلی نقره فام که از دل تاریخ سربرآورده و اکنون به مکانی بسیار جذاب و تماشایی تبدیل شده است. جاهای دیدنی کیش بسیار زیبا و تماشایی بوده و بازدید از آن‌هاسفری خاص و متفاوت را برایتان به ارمغان خوهد آورد. این جزیره همچون نگینی در میان آب‌های خلیج درخشیده و شیرین‌ترین خاطرات را برایتان رقم خواهد زد.

برای سفر به کیش و خلق سفری متفاوت، باید با بهترین زمان سفر به کیش، لیست جاهای دیدنی کیش و بهترین تفریحات آن آشنا باشید تا بتوانید با یک برنامه‌ریزی مناسب، سفری لذت‌بخش را تجربه کنید. راستش را بخواهید اولین باری که قرار شد به کیش بروم بسیار اتفاقی بود! برای شروع کاری به بندرعباس رفته بودم و بعد از اتمام پروژه قرار بر این شد تا سری به کیش زده و بعد از یک هفته سخت کاری، نفسی تازه کنم.

بهترین زمان سفر به کیش؛ جزیره سواحل مرجانی

فاصله بندرعباس به کیش با کشتی در حدود 300 کیلومتر است. سوار بر کشتی شده و این فاصله را با نگاه بر امواج خروشان دریا و لذت از زیبایی خلقت گذارندیم تا به جزیره برسیم. بعد از این که کشتی به مقصد رسید، پا در جزیره‌ای گذاشتم که هیچ شناختی از آن نداشتم و همین امر مرا بسیار مستاصل و آشفته کرده بود! فکر این که زمان به سرعت در حال گذر است و من حتی نمی‌دانم به کجا باید بروم دیوانه‌ام می‌کرد!

دست آخر دل را به دریا زدم و از چند نفر از اهالی سراغ هتلی را گرفتم تا اندکی استراحت کرده و خستگی راه را از تن به در کنم؛ اما راستش را بخواهید بعد از این که اتاق خود را تحویل گرفتم به این نکته پی بردم که آثاری از هیچگونه خستگی در من وجود ندارد! مانند این بود که جان تازه‌ای در من دمیده شده و انرژی نهفته‌ای در من آزاد شده و من این احساس را از اعجاز سفر می‌دانستم! در هر حال تصمیم گرفتم تا به جای ماندن در هتل و زل زدن به در و دیوار آن، راهی جاهای دیدنی و مراکز تفریحی کیش شده و از سفر خود نهایت استفاده را ببرم.

دیدنی‌ترین جاهای کیش؛ دیدنی‌هایی خاص در یک جزیره خاص!

از آن جایی که بسیار عاشق کشف چیزهای جدید و به دست آوردن تجارب جذاب هستم، مرکز غواصی کیش را به عنوان اولین جای تفریحی انتخاب کرده و راهی این مرکز هیجان انگیز شدم. تماشای نمایشی جذاب از دلفین‌ها و برخی دیگر از پستانداران دریایی تجربه‌ای متفاوت برای من بود. بعد از اتمام نمایش به سراغ بخش‌های دیگر دلفیناریوم رفته و به نغمه خوش پرندگان در محیط باصفای این مجموعه گوش سپردم.

هنگامه غروب زمانی که در کنار پارک ساحلی کیش به قدم زدن مشغول بودم، وجود کشتی به گل نشسته‌ای توجه‌ام را به خود جلب کرد. بعد از نزدیک شدن و پرس‌وجو از چند نفر متوجه شدم که یک کشتی یونانی است که بیش از نیم قرن پیش در نزدیکی ساحل به گل نشسته و لکنون به یک جاذبه دیدنی برای گردشگران تبدیل شده است. تصور این کشتی آن هم در هنگام غروب یکی از زیباترین تصاویری بود که از سفر به کیش به ثبت رساندم.

پارس سافاری کیش؛ ثبت خاطرات مهیج در دیدنی های کیش

سفر به کیش بدون رفتن به پارک آبی آن سفری ناتمام است! فکرش را بکنید حتی منی که برای اولین بار بود به این جزیره سفر می‌کردم و هیچ اطلاعی از جاهای دیدنی آن نداشتم اسم پارک آبی کیش را چندین و چند بار شنیده بودم! آکواریوم کیش، ساحل درختان نارگیل، ساحل مرجان، گذر هنرمندان، دره پرتغالی‌ها، روستای باغو، کلبه هور، مرکز خرید دامون، بازار مرجان و پارک ساحلی مرد ماهیگیر از جمله زیباترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی کیش بودند که بازدید از آن‌ها لذت‌بخش‌ترین و به یادماندنی‌ترین خاطرات را برای من رقم زدند.

تجربه اقتصادی‌ترین و خاص‌ترین سفرها با مجله گردشگری یول بیر

بالا رفتن مخارج و هزینه‌ها باعث شده تا بسیاری از ما از خیر سفرهایی که دوست داریم بگذریم و دیگر خیال سفر به هیچ شهری را نداشته باشیم. مجله گردشگری یول بیر به آدرس https://mag.yol1.ir به عنوان یک مجله تخصصی در حوزه گردشگری در تلاش است تا با ارائه راهکارها و شناساندن بهترین زمان سفر به هر شهر، آشنایی با جاهای دیدنی، بهترین، لوکس‌ترین و حتی ارزان‌ترین هتل‌ها، رستوران‌ها و نیز برآورد هزینه سفر به هر شهر تجربه‌ای از یک سفر اقتصادی و به صرفه را برای شما به همراه داشته باشد.

اگر به دنبال سفری خاص، متفاوت، جذاب و نیز اقتصادی هستید، بهتر است قبل از این که کوله بار سفر را بسته و راهی سفر شوید، سری به مجله گردشگری یول بیر زده و اطلاعات مفیدی در مورد سفر به شهر مورد نظر خود پیدا کنید. یول بیر اقتصادی‌ترین و خاص‌ترین سفرها را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید