آموزش ساخت دیوار سبز در خانه در سه سوت!

دیوار سبز در خانه

با کمک این راهنمای گام به گام ساخت دیوار سبز ، قطعه ای از بهشت را بر روی دیوار ایجاد کنید و با گیاهان دلخواه خود زندگی کنید. دیوار سبز یکی از داغ ترین روندهای باغبانی سال 2019 است! این روند جدید می تواند در خانه ها با کمک افراد خانواده و امکانات کم، مجموعه ای از گیاهان در دیوار با عنوان دیوار سبز به ارمغان آورد. دیوار سبز یک راه عالی برای گنجاندن گیاهان به خانه شما و تازه کردن یک فضا است، با ساخت دیوار سبز یک نگاه مدرن و جذاب و رنگ را به خانه خود اضافه کنید.

دیوار سبز زیبا

آموزش گام به گام ساخت دیوار سبز

دیوار سبز را می توان به راحتی بر روی هر سطح جامدی نصب کرد. دیوارهای سبز را می توان در داخل یا خارج از فضای خانه ساخته و به اندازه مد نظر شما بزرگ یا کوچک باشد، به این معنی که می توان آن را متناسب با اندازه فضای خود تنظیم کرد.

انتخاب فضای مناسب نصب دیوار سبز و قاب اصلی

شما می توانید دیوار سبز را بر روی هر دیوار جامد یا حصار بسازید، مثلا در طرف حیاط خانه خود، با ایجاد یک دیوار سبز بر روی حصار باغی یک گرین وال در حیاط خانه داشته باشید. پس از انتخاب محل مورد نظر برای نصب دیوار سبز، شما باید یک قاب محکم برای ایجاد دیوار سبز در نظر بگیرید. ساختار این قاب بهتر است شامل ردیف هایی با تناسبات 2×1 (طول دو برابر عرض) به فاصله ارتفاعی ۴۰ سانتی متر باشد تا حد فاصل طبقه ها به خوبی پر شوند.

گلدان دیوار سبز

پس از انتخاب و نصب یک قاب محکم کلی برای دیوار سبز، شما نیاز به گلدان هایی دارید که گیاهان در آن ها قرار بگیرند. گلدان های پلاستیکی می توانند انتخاب خوبی باشند، گلدان ها را متناسب با ابعاد قاب اصلی بر روی ردیف هایش نصب کرده و با استفاده از پیچ محکم کنید.

سیستم آبیاری دیوار سبز

پس از فیکس و پر کردن گلدان ها با خاک حاصلخیز از بالای قاب دیوار سبز، دیوار خود را با یک شلنگ آبیاری کنید. برای دیوار سبز باید یک سیستم مخزن آب طراحی کنید تا آب را در طول یک هفته در خود نگه دارند. یک سیستم آبیاری قطره ای بین گلدان های پلاستیکی ایجاد کنید که آب را به یکدیگر انتقال دهند. در قسمت پایینی دیوار سبز زهکشی مناسبی برای جمع شدن آب های اضافی در نظر بگیرید.

کاشت گیاهان دیوار سبز

گیاهان مناسب دیوار سبز را با گیاهان انتخابی مورد علاقه خود در گلدان ها با حد فاصل 12-13 سانتی متری پر کنید. گیاه را با دقت و بدون آسیب به ریشه هایش از گلدان اصلی خود جدا کنید و آن را مستقیما در گلدان دیوار سبز بکارید و مطمئن شوید که گیاهان در خاک محکم شده اند. حد فاصل بین گیاهان را پر کنید تا دیوار سبز شما زیبا به نظر بیاید.

نکات و تجهیزات دیوار سبز

  • اگر دیوار سبز خود را مستقیما به دیوار خانه متصل می کنید، توصیه می کنیم قبل از شروع ساخت دیوار سبز یک پوسته ضد آب، برای جلوگیری از مسائل رطوبتی بر روی دیوار نصب کنید.
  • یک دیوار سبز را هر دو تا سه روز بسته به آب و هوای فضای خود (هر چند که شما یک سیستم آبیاری اتوماتیک به دیوار سبز اضافه کرده اید) آبیاری کنید. بیشتر در تابستان، با کشیدن انگشت بر روی خاک، میزان خشکی خاک دیوار سبز را بررسی کنید و در صورت نیاز آبیاری کنید.
  • اگر در دیوار سبز خود گیاهان گلدار کاشته اید، برای گل دهی گل های تازه در فصل بعد نیاز به مراقبت دارید. سایر گیاهان کاشته شده هم نیاز به مراقبت و هرس کردن دارند. به طور کلی،، سالیانه ها از خوراک مایع گیاهان در فصل تابستان بهره ببرید. از کودهای طبیعی هم به صورت فصلی استفاده کنید، دیوار سبز نیاز به تغذیه دارد تا بتواند بهترین باشد.
  • تهویه طبیعی یا مکانیکی از الزامات مهم برای تجهیزات دیوار سبز می باشد. دقت کنید که اگر دیوار سبز در داخلی فضای خانه استفاده می شود حتما تهویه مکانیکی در اطراف آن قرار بدهید.
  • زهکشی سیستم آبیاری دیوار سبز را فراموش نکنید. زهکشی مناسب قاب دیوار سبز را انتخاب کنید که آب اضافی نشستی نکند.

برای درک تفاوت بین دیوار سبز در خانه و پنل خزه ای این مقاله را مطالعه کنید : کاربرد پنل خزه ای در دکوراسیون داخلی

گیاهان مناسب برای دیوار سبز

طیف وسیعی از گیاهان علفی، چمن های همیشه سبز، درختچه های کوچک، گیاهان و حتی میوه و سبزیجات را می توان در دیوار سبز مورد استفاده قرار داد. سعی کنید از گیاهان عجیب و غریب و گل های فصلی خاص استفاده کنید، اما گیاهان مناسب برای دیوار سبز را حتما در ترکیب با گیاهان مورد علاقه خود، ترکیب کنید.

  • انواع سرخس شامل : سرخس شمشیری – سرخس لاله پرنده ای – سرخس پای خرگوشی – سرخس شاخ گوزنی

انواع سرخس مناسب دیوار سبز

  • انواع پیتوس : ‌پیتوس پایه طلایی – پیتوس سبز

پیتوس برای دیوار سبز

  • عروس چمن

گل عروس چمن

  • پاپیتال

پاپیتال مناسب دیوار سبز

  • اسکیانتوس
  • یاسمن
  • هوستا
  • کروتون
  • اقاقیا
  • دراسینا
  • هویا کارنوزا

گل مناسب برای دیوار سبز

دیوار سبز مدولار

در ادامه تصاویری از جدید ترین مدل های دیوار سبز را مشاهده می کنیم، که شما برای ساخت دیوار سبز در منزل خود ایده بگیرید.

ساخت دیوار سبز در حمام دیوار سبز مدولار ساخت دیوار سبز گرین وال زیبا ساخت دیوار سبز در آشپزخانه دیوار سبز شیک ساخت دیوار سبز در پذیرایی ساخت دیوار سبز در نشیمن ساخت دیوار سبز بر روی دیوار ساخت دیوار سبز در تراس دیوار سبز در تراس دیوار سبز در غذاخوری قاب دیوار سبز ساخت دیوار سبز در فضای باز دیوار سبز مدرن

نویسنده : الناز اسدی / تیم تحریریه وب سایت زومیلا
برگرفته از : idealhome.co.uk

 

3 نظرات

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید