خرید و اجاره آپارتمان در همدان

خرید-و-اجاره-آپارتمان-در-همدان

معرفی و تاریخچه‌ی شهر همدان

همدان جزو شهرهای غربی کشور ایران است. مرکز استان همدان، شهر همدان است. همدان از مناطق سردسیر است بطوریکه دمای آن در زمستان به 30 درجه زیر صفر نیز می‌رسد. این شهر در دامنه کوه الوند واقع شده و 3574 متر از دریا ارتفاع دارد. کلان‌شهر همدان، چهاردهمین شهر پرجمعیت ایران و همچنین یکی از قدیمی‌ترین شهرهای کشور است که تمدنی چند هزار ساله را در خود جای داده است.

این شهر محل زندگی اولین آریایی‌هایی بود که به ایران پا گذاشتند و نامشان مادها بود. شهر همدان در ادوار مختلف، پایتخت ایران بوده است. به علت پیشینه تاریخی غنی این شهر، همدان همواره شهری دیدنی برای بازدیدکنندگان بوده و یکی از مکان‌های توریستی کشور است. از مناطق دیدنی این شهر می‌توان به آرامگاه دو تن از شخصیت‌های پرآوازه آن یعنی بوعلی سینا و بابا طاهر عریان همدانی اشاره کرد. غار علی صدر و تپه هگمتانه نیز از مکان های دیدنی آن هستند.

طبق آخرین سرشماری در سال 1395، جمعیت شهر همدان 577458 نفر بوده و «پایتخت تاریخ و تمدن ایران» نام دیگری است که برای این شهر توسط مجلس شورای اسلامی ایران انتخاب شده است.

جالب است بدانید معماری این شهر براساس طراحی شهرهای دایره‌ای استوار است که طراح آن، معماری آلمانی به نام کارل فریش است.

در هر جای دنیا مجموعه‌ای از عوامل، تاثیر مستقیمی بر قیمت خانه دارد از جمله این عوامل؛ محله، متراژ خانه، امکانات جانبی مانند پارکینگ و آسانسور هستند. در این مقاله با ما همراه باشید تا درمورد خرید آپارتمان در همدان، اجاره آپارتمان در همدان و قیمت محله‌های مختلف آن آشنا شویم.

نکات ضروری در هنگام خرید آپارتمان در همدان

همدان شامل چهار منطقه است. مناطق یک و دو، مناطق بالاشهر هستند. منطقه سه و چهار به اصطلاح پایین شهر است. مناطق یک و دو جزو خوش آب و هواترین بخش‌های همدان است.

محله شهرک مدرس همدان

برای خرید خانه و آپارتمان در شهرک مدرس همدان به این نکته توجه داشته باشید که محله شهرک مدرس یکی از زیباترین محلات این شهر است که با درختان تنومند آن شناخته می‌شود. این محله در نزدیکی یکی از مهم‌ترین مراکز علمی و دانشگاهی، دانشگاه بوعلی سینا واقع شده است. شهرک مدرس یکی از اولین محلاتی بود که شهرسازی در آن انجام شد و به همین دلیل از شهرت زیادی برخوردار است. دسترسی این محله به نقاط مختلف شهر عالی است. این محله به بلوار شهید مصطفی احمدی روشن، چهارراه پژوهش، بلوار آیت‌الله نجفی، فلکه پاسداران و بلوار آزادگان دسترسی دارد.

خانه‌های محله شهرک مدرس جزو مناطق با قیمت متوسط محسوب می‌شود. شاید شما قصد اجاره کردن خانه در این شهر را داشته باشید، رهن و اجاره آپارتمان در همدان نیز از همین روال پیروی می‌کند و میزان اجاره‌ بهای مسکن در این شهر با توجه به منطقه محاسبه می‌شود.

خرید-خانه-و-آپارتمان-در-شهرک-مدرس-همدان

بررسی خرید آپارتمان در محلات گران قیمت شهر همدان

محله کوی استادان همدان

برای خرید آپارتمان در همدان، اگر از نظر مالی محدودیت ندارید، سری به جنوب این شهر بزنید، محله کوی استادان از مناطق گران قیمت همدان است که در جنوب شهر همدان واقع شده. درست شنیدید. تعجب نکنید، مناطق گران و اعیان‌نشین شهر همدان در جنوب این شهر واقع شده ومحله‌های ارزان آن در مناطق شمالی شهر قرار دارند. قیمت هر متر خانه در این ناحیه در سال 1400 حدود 33 میلیون است. از نکات قابل توجه و مثبت این محله، قرار نداشتن آن در طرح ترافیک است. کوی استادان به خیابان‌ فاطمیه، بلوار بعثت، میدان مالیات و خیابان شهرداری راه دارد. بوستان جوان، بوستان سپیده و یک‌‌شنبه بازار از مراکز دیدنی این محله است.

محله پردیس همدان

محله پردیس در خیابان آیت‌الله طالقانی واقع شده و از مناطق گران شهر است. از مناطق مهم این محله میتوان به پارک پرواز، بازار پرواز، پارک اعتمادیه و اردوگاه فجر اشاره کرد.

بررسی خرید آپارتمان در محلات با قیمت متوسط شهر همدان

خانه‌های با قیمت مناسب جهت خرید، رهن و یا اجاره آپارتمان در همدان در مرکز این شهر قرار دارد. مانند مرکز همه شهرها، در اینجا نیز مرکز شهر محله‌ای شلوغ و پرسرو صداست. فردوسی، بوعلی، تختی در این ناحیه واقع‌اند.

محله فردوسی همدان

میدان فردوسی در چهار راه به چهار مسیر مختلف زیر راه دارد: خیابان صدف، خیابان تختی، بلوار شهید چیت سازیان و خیابان آیت‌الله طالقانی. پارک کودک نیز در نزدیکی این میدان است.

محله بوعلی همدان

این میدان هم از آنجایی که در مرکز شهر قرار دارد، یکی از شلو‌غ‌ترین مکان‌های همدان است. این برج به خیابان‌های خواجه رشید، میدان امام، خیابان بوعلی و خیابان پاستور راه دارد. همانطور که برج میلاد نماد تهران است، این برج نیز نماد شهر همدان است. از نظر معماری این بنا شباهت زیادی با گنبد گرگان دارد.

قیمت دقیقی نمی‌توان برای خانه‌های این محلات بیان کرد، زیرا همانطور که گفته شد عوامل متعددی بر قیمت خانه اثر دارد اما بطور کلی خانه‌های واقع در این ناحیه از قیمت متوسطی نسبت به شمال و جنوب این شهر برخوردار است.

بررسی خرید آپارتمان در محلات ارزان قیمت شهر همدان

برای خرید آپارتمان در همدان با قیمت ارزان باید به مناطق شمالی این شهر سر بزنید. شهرک مدنی، حصار امام و شهرک فرهنگیان از این جمله‌اند.

بررسی-خرید-آپارتمان-در-محلات-ارزان-قیمت-شهر-همدان

شهرک مدنی همدان

این شهرک در شمال همدان واقع شده و بیمارستان آتیه (تامین اجتماعی) و مجتمع مسکونی سینا در آن قرار دارد. این شهرک از شرق به خیابان قدس و از شمال و جنوب به خیابان فردیس متصل می‌شود. در شهرک آیت‌الله مدنی می‌توانید با ارزان‌ترین قیمت ممکن در همدان خانه بخرید و یا اجاره کنید.

محله حصار امام همدان

محله حصار امام خمینی شامل طالقانی، صیفی و وحدت است. یکی دیگر از محله‌های شمال شهر همدان که با قیمتی ارزان می‌توانید در آن خانه اجاره و رهن کنید و یا بخرید.

شهرک فرهنگیان همدان

محله‌ای دیگر در شمال همدان که به بلوار همدانی، آیت‌الله نجفی، خیابان ولیعصر، جاده همدان-بیجار راه دارد. امکانات این محله، بوستان نماز، بوستان شهرداری، بوستان فدک، پارک شهرک فرهنگیان و کتابخانه عمومی فرهنگیان هستند.

کلام آخر در مورد خرید و رهن و اجاره آپارتمان در همدان

تا اینجا قیمت خانه در مناطق اعیان، متوسط و ارزان را در همدان بررسی کردیم. گفتیم که مناطق گران شهر در جنوب شهر همدان و مناطق ارزان شهر در شمال آن قرار دارد. مناطق اعیان شهر هم شامل محله کوی استادان و پردیس است. مناطق متوسط شهر در مرکز واقع‌اند که شامل فردوسی و بوعلی است و مناطق ارزان شهر که شامله محله حصار امام خمینی، محله شهید آیت‌الله مدنی و شهرک فرهنگیان است.

قدمت شهر همدان علاوه ‌براینکه این مکان را به محلی توریستی تبدیل کرده، تاثیر مستقیمی نیز بر روی قیمت خانه در محله‌های مختلف آن گذاشته است. ما در این مقاله سعی کردیم نگاهی کلی به وضعیت قیمت مسکن در همدان، خرید آپارتمان در همدان و رهن و اجاره آپارتمان در همدان بیندازیم، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به وبسایت و اپلیکیشن آریامرز، پلتفرم تخصصی ثبت و جستجوی املاک در ایران سر بزنید.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. ممنون که تا اینجا همراه ما بودید.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید