خرید آپارتمان در جهانشهر کرج و نکات مهم آن!

خرید آپارتمان در جهانشهر کرج

برای خرید آپارتمان در جهانشهر کرج لازم است نکات مهمی را مدنظر داشته باشید تا بتوانید در نهایت با توجه به میزان توان مالی‎‌تان از انتخاب خود خشنود شوید. در این مقاله قصد داریم ابتدا به طور مختصر محله جهانشهر کرج را معرفی کنیم و سپس با حدود قیمت آپارتمان و در نهایت نکات مربوط به خرید آپارتمان در جهانشهر کرج آشنا شویم.

محله جهانشهر کرج

محله جهانشهر که در منطقه 8 شهرداری کرج قرار گرفته، در گذشته دارای باغ‌های فراوانی بوده است، اما با مرو زمان و افزایش ساخت و ساز، این باغ‌ها از بین رفتند. از معروف‌ترین افرادی که در جهانشهر صاحب باغ‌های زیادی بوده می‌توان به محمد صادق فاتح اشاره کرد. نام جهانشهر را از نام همسر محمد صادق فاتح، جهان (موسسه محله جهانشهر)، گرفته‌اند.

محله جهانشهر کرج از شمال به حاجی آباد، از غرب به کوی کارمندان شمالی، از جنوب به محله چهارصد دستگاه و از شرق به بلوار طالقانی شمالی منتهی می‌شود.

از مهم‌ترین اماکن تفریحی این محله می‌توان باغ خانواده و پارک تنیس را نام برد. از آنجا که جهانشهر نزدیک به مرکز شهر قرار گرفته است، جزو یکی از پر امکانات ترین وبهترین محله های کرج به شمار می‌آید.

خرید آپارتمان در جهانشهر کرج

خرید آپارتمان در محله جهانشهر کرج

قیمت خرید آپارتمان در محله جهانشهر کرج با توجه به موارد مختلف از جمله تعداد خواب، طبقه، سن بنا و غیره متفاوت است. به طور کلی چنین می‌توان گفت که قیمت خرید آپارتمان در این محله از متری 3 میلیون و 500 هزار تومان شروع شده و تا متری 11 میلیون تومان ادامه دارد. به عنوان مثال آپارتمانی 110 متری، نوساز، دارای 2 خواب، واقع در طبقه اول 850 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

خرید آپارتمان در جهانشهر کرج

نکات مهم خرید آپارتمان در جهانشهر کرج

هنگام خرید خانه، ملک یا ساختمان نکات بسیار مهمی وجود دارد که لازم است به آن‌ها توجه کنید. در ادامه به صورت خلاصه و اشاره وار آن‌ها را معرفی می‌کنیم. توصیه می‌کنیم این موارد را هنگام خرید نادیده نگیرید.

هزینه‌های جانبی

به هزینه‌هایی که ممکن است هنگام خرید وجود داشته باشد توجه داشته باشید مانند هزینه سند، دفتر ثبت اسناد،پایان کار مالیات و کمسیون املاک

انتخاب طبقه

اگر سر و صدا آزارتان می‌دهد و به دنبال آرامش هستید طبقه همکف یا اول را انتخاب نکنید؛ زیرا سر و صدای خودروها در پارکینگ، آرامش را از شما سلب خواهد کرد.

اگر منظره و چشم‌انداز برایتان مهم است بهترین طبقه آپارتمان طبقه‌های بالاتر خواهد بود، اما هرگز به سراغ طبقه‌های آخر نروید؛ زیرا این طبقه‌ها مشکلات مربوط به خودشان را دارند. مشکلاتی از قبیل پشت بام. لازم به ذکر است که در طبقه‌های بالاتر امکان فرار اضطراری در موقع زلزله و آتش سوزی کمتر خواهد بود.

قبل از اقدام به خرید آپارتمان در جهانشهر کرج به تعداد واحدهای ساختمان توجه کنید. اگر دلتان نمی‌خواهد درگیر مشکلات مدیریت ساختمان شوید، به سراغ واحدهای 15 تا 30 واحدی بروید. کمتر از این تعداد مدیریت ساختمان را سخت کرده و تعداد بیشتر باعث شلوغی طبقات و راهرو‌ها خواهد شد.

تعداد واحدهای هر طبقه برایتان مهم باشد. مخصوصا اگر واحد‌ها در هر طبقه کنار هم قرار گرفته باشند و درب آن‌ها نزدیک به هم باز شود. بهترین حالت در مورد آپارتمان‌های چند واحدی در یک طبقه، آپارتمان‌های مقابل هم و یا نیم طبقه است. البته شکل ایده آل آن است که در هر طبقه یک واحد باشد یا حداقل هر واحد در هر طبقه راهروی مخصوص به خود را داشته باشد.

خرید آپارتمان در جهانشهر کرج

 

این مطلب را از دست ندهید: مقایسه قیمت ویلا در کردان کرج و اطراف آن

 

سرمایش، گرمایش، تهویه و عایق کاری آپارتمان

یکی از مهم‌ترین جاهایی که در یک ملک و ساختمان باید بازرسی شود سیستم سرمایش و گرمایش آن است.

حتما از شوفاژخانه یا موتورخانه بازدید کنید و دقت کنید که موتورخانه دارای پنجره تهویه و اعلام حریق باشد همچنین به نفع شماست که از سیستم‌های پیشرفته سرمایش و گرمایش استفاده شده باشد.

حصول اطمینان از عدم اتلاف انرژی در ساختمان، زیرا اتلاف انرژی به مرور زمان برای شما هزینه‌های زیادی خواهد داشت.

حصول اطمینان از طراحی درست و اجرای صحیح عایق کاری‌های رطوبتی

طراحی درست و اجرای صحیح عایق کاری‌های حرارتی، به منظور جلوگیری از تبادل حرارت

از ضد صوت بودن یا راه‌های کاهش ورود صدا به داخل ساختمان اطمینان حاصل کنید.

بازدید ملک یا ساختمان مورد نظر در چندین نوبت شبانه روز برای اطمینان از دید، نوردهی و عوامل محیطی دیگر مهم است.

حصول اطمینان از نبود آلودگی صوتی و جلوگیری از انتقال صدا از بیرون به داخل ساختمان و از واحدی به واحد دیگر در ساختمان

پارکینگ

به پارکینگ‌ها توجه کنید. وضعیت پارکینگ باید به نحوی باشد که هر خودرو طوری قرار بگیرد که مزاحم توقف خودروهای همسایگان دیگر نباشد و ورود و خروج به آن به سهولت امکان پذیر باشد. مسلما اگر در ورودی پارکینگ از نوع قابل کنترل از راه دور باشد، ایمن‌تر است. علت فقط در راحتی باز و بسته کردن در نیست متأسفانه سرقت خودرو‌ها در هنگامی که راننده به قصد بستن در پیاده شده، امر شایعی است.

خرید آپارتمان در جهانشهر کرج

نورگیر بودن آپارتمان

نورگیر بودن یک آپارتمان اهمیت زیادی داشته و به مسائل مختلفی بستگی دارد. اولین نکته، موقعیت قرار گرفتن ساختمان است. اکثر ساختمان‌های جنوبی از نظر نور مشکلی ندارند، مگر آنکه اطراف آن را ساختمان‌های بلندتری احاطه کرده باشند. معمولا ساختمان‌های شمالی نورگیری مناسبی ندارند ولی از همه بد‌تر، ساختمان‌های شرقی- غربی است که در هنگام طلوع و غروب خورشید به خصوص در فصل تابستان نورگیری بیش از حد داشته و چشم را به شدت آزار می‌دهد.

اگر قرار باشد فضایی بیشتر از بقیه نورگیر‌تر باشد بهتر است این فضا اتاق خواب‌ها و نشیمن باشند. چون بیشتر ساعت عمرمان را در طول شبانه روز در این منطقه از منزل می‌گذرانیم.

باید در مورد نور آشپزخانه هم دقت کنیم. بهتر است پنجره‌ای از خانه یا حداقل نورگیر ساختمان در آشپزخانه وجود داشته باشد.

نتیجه گیری

بهتر است قبل از اقدام به خرید آپارتمان در جهانشهر کرج فاکتورهای بالا را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید تا متوجه شوید ملکی که می‌خواهید بخرید در چه وضعیتی قرار دارد.

نویسنده: رویا سهرابی/تیم تحریریه وب سایت زومیلا

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید