بکرترین مناطق شمال برای اجاره ویلا

بکرترین-مناطق-شمال-برای-اجاره-ویلا

شمال ایران یکی از متنوع‌ترین اقلیم‌های کشور است که افرادی با سلیقه‌های مختلف را به خود جذب می‌کند. از گلستان تا گیلان پر از مناطق بکر و دست نخورده است. هر چند وقتی صحبت از بکر بودن طبیعت باشد، در تمام مناطق ایران می‌توان به مواردی شگفت انگیز اشاره کرد.

 

اجاره ویلا در مناطق بکر شمال

طبیعت بکر ارتباطی ناگسستنی را با روح آزاد انسان برقرار می‌کند. انسان امروز که در گرفتاری‌های روزمره غرق شده است، به دنبال محیطی می‌گردد که در آن با آرامش خاطر به جزیی‌ترین صداهای طبیعت گوش دهد. چشم انسانی که در پی آرامش است، مناظری را جستجو می‌کند که توسط بشر دست‌کاری نشده باشند و شکوه طبیعت در آنها به قوت خود باقی مانده باشد.

در شمال ایران که از پر طرفدارترین مناطق گردشگری در ایران است، نقاطی وجود دارند که کمتر کسی آنها را می‌شناسد. ویژگی بارز این مناطق به غیر از زیبایی بی‌نظیری که دارند، بکر بودن آنهاست. مناطقی که در میان انبوه درختان گم شده‌اند یا در ارتفاعاتی واقع هستند که زمین شهرها زیر پای آنهاست. این مناطق دیدنی هر چند که دورافتاده هستند، اغلب دارای خانه‌ها و کلبه‌های روستایی یا ویلاهایی بسیار زیبا هستند که برای اقامت گردشگرهایی که به طبیعت عشق می‌ورزند، بنا شده‌اند. سفر به مناطق بکر و دورافتاده نوعی از سفر است که روحیه خاص خود را می‌طلبد. عشق به طبیعت، سکوت و آرامش ویژگی مشترک گردشگرهایی است که این نوع سفر را انتخاب می‌کنند. در ادامه این مطلب شما را با چند مورد از مناطق دیدنی و بکر در شمال ایران آشنا می‌کنیم. برای اجاره ویلا در شمال هم می‌توانید به صورت آنلاین از جاباما استفاده کنید.

 

جواهرده رامسر

رامسر یکی زیباترین شهرهای استان مازندران است که با ییلاق‌های شگفت‌انگیزی احاطه شده است. این شهر زیبا که کوه، دشت و دریا را در دل خود جا داده‌ است از محبوب‌ترین مناطق ایران است. ییلاق جواهرده یکی از مناطق بکر حوالی رامسر است. ویلاها و کلبه‌های چوبی که در ارتفاعات بنا شده‌اند، حال و هوای دلنشینی را به سرزمین گم شده در که داده‌اند که بی‌شباهت به زندگی در رویا نیست. برای اجاره ویلا استخردار در رامسر یا رزرو کلبه‌های چوبی در ارتفاعات رامسر می‌توانید به صورت آنلاین اقدام کنید.

روستای جواهرده در فاصله ۲۷ کیلومتری رامسر و در ارتفاع ۲۰۰۰ متری رشته کوه البرز واقع شده‌است. این روستا در دهستان سخت سر قرار گرفته و طبیعت آن دارای چشمه‌های فراوان، دشت‌های دیدنی، آبشار و جنگل‌های انبوه است.

غیر از جاذبه‌های طبیعی این منطقه، جواهرده جاذبه‌های تاریخی جذابی نیز دارد که در میان آنها می‌توان به گورهای گبری، مقبره شاه یحیی و مسجد آدینه اشاره کرد. دیدن این جاذبه‌ها نیز در میان طبیعت جذاب جواهرده خالی از لطف نیست.

 

اولسبلانگاه ماسال

اولسبلانگاه-ماسال

استان گیلان نیز از استان‌های شمالی کشور است که با جاذبه‌های طبیعی فراوانی که دارد به یکی از مناطق پر طرفدار گردشگرهای داخلی و خارجی بدل شده است. شهرستان‌های گیلان هر کدام به نوعی مقصد مناسبی برای سفر هستند که ماسال در میان آنها شهرت خوبی دارد. شهرت ماسال از بابت ییلاق‌های بکر و جذابی است که در اطراف خود دارد. ویلاهایی با امکانات زیاد و همچنین کلبه‌های روستایی با صفا برای اقامت مسافران در نظر گرفته شده‌اند. ییلاق اولسبلانگاه که در انتهای مسیری دیدنی در ۲۰ کیلومتری ماسال واقع شده در اغلب روزهای سال منظره‌ای دیدنی از اقیانوس ابر را به نمایش می‌گذارد.

جنگل‌های انبوه این مناطق با فاصله‌ای از جاده شروع شده و با قدم زدن در آنها به سرزمینی رویایی ورود می‌کنید که تنها واژه آرامش بیانگر احوالات آن است. صدای پرندگان خاصی که در میان درختان این جنگل‌ها پرواز می‌کنند، یکی از زیباترین سمفونی‌های طبیعت را می‌سازد تا به آن گوش بسپارید و لبخند روی لب‌هایتان نقش ببندد. شاید قبلا اقامت در ماسال یک چالش محسوب می‌شد ولی امروزه به لطف اینترنت می‌توانید از بین انواع اقامتگاه‌های زیبا در این منطقه، گزینه‌ی مورد علاقه‌تان را انتخاب و رزرو کنید. جاباما با داشتن تنوع زیادی از اقامتگاه در این منطقه کار شما را ساده‌تر هم کرده است.

 

دریاچه ولشت مرزن‌آباد

مرزن آباد یکی از مناطق زیبای استان مازندران است. طبیعت این منطقه بکر و دیدنی در دریاچه ولشت شکل متفاوتی به خود می‌گیرد. دریاچه ولشت که دریاچه آب شیرین است از چشمه‌های آب شیرین زیرزمینی تغذیه می‌شود. رنگ زیبای این دریاچه در میان کوه‌هایی که اطرافش را فرا گرفته است، چون یاقوتی گران‌بها زیر پرتو نور خورشید می‌درخشد. اطراف دریاچه مناظر متنوعی چون نیزار، دشت‌های بکر و کوه‌هایی با پوشش سبز به چشم می‌خورند که شگفتی این منطقه را صد چندان می‌کنند. در آب دریاچه قایق‌های پدالی قرار گرفته که مسافران بتوانند در دریاچه زیبا گردش کنند. عده‌ای که به ماهیگیری نیز علاقه دارند، می‌توانند در این دریاچه به صید ماهی‌هایی نظیر اردک ماهی بپردازند.

 

توسکستان گرگان

توسکستان-گرگان

توسکستان روستایی بهشتی است که در ۱۸ کیلومتری گرگان واقع شده و زیبایی آن در پاییز به اوج خودش می‌رسد. هزار رنگی که برگهای درختان را می‌پوشانند، منظره‌ای را پدید می‌آورند که می‌توانید در آن ساعت‌ها به تماشای هنر طبیعت بنشینید. این روستای بکر و دیدنی در میان جنگلی به نام جنگل ساسر قرمز و زرد قرار گرفته که بهترین زمان برای گردش در آن فصل پاییز است. آبشار بسیار زیبایی نیز در این روستا وجود دارد که از جاذبه‌های مهم روستا محسوب می‌شود. در نزدیکی این روستا ویلاها و اقامتگاه‌هایی ساخته شده‌اند که هر کدام در نوع خود جذاب هستند.

 

گرسماسر رامسر

یکی دیگر از ییلاق‌های بکر و شگفت انگیز شهر رامسر، گرسماسر است که در دامنه کوهی به نام سماموس قرار دارد. این کوه زیبا برای کوهنوردان نامی آشناست ولی برای اقامت و گردش در ییلاق لازم نیست حتما پای پیاده مسیر را طی کنید. این منطقه دیدنی در میان کوه‌های سر به فلک کشیده چشم‌اندازی بی‌نطیر دارد. چشمه‌ها و آبشارهای گرسماسر این ییلاق را به محیطی دلنشین تبدیل کرده‌اند. استراحت در چنین ییلاق‌های بکر و آرامی می‌تواند انرژی لازم برای تجدید قوا را در ما به وجود آورد تا بتوانیم با روحیه‌ای بهتر به حل کردن گرفتاری‌های روزمره بپردازیم و زندگی را پیش برویم.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید