بهترین برند تولید کننده کلید و پریز ماژولار در ایران چیست؟

برای کارایی بهتر و مناسب تر، محصولات مختلف دستخوش تغییرات بسیاری می شوند. کلید و پریز ها نیز از این مسئله پیروی می کنند. برای کارایی بهتر روی کلید ها و پریز ها تغییرات بسیاری ایجاد شده است. این تغییرات گاه روی ظاهر آن ها و گاه در سیستم و مکانیزم داخلی آن ها بوده اما برخی تغییرات حاصل اضافه شدن قطعات بیشتری به این محصولات هستند.

در ادامه به معرفی انواع کلید و پریز ماژولار و تولید کننده آن ها همچنین بررسی این محصولات خواهیم پرداخت.

 

معنای کلمه ماژولار چیست؟

در ایران کلمه ماژول به اشتباه پورت معنی می شود اما در واقع ماژول در کلید و پریز ها به معنای ابعاد متفاوت آن ها است. کلید های یک ماژول ابعادی کوچک تر از کلید های دو ماژول دارند. روی حالت تک ماژول مکانیزم های شبکه و تلفن نصب می شود اما بر روی نوع دو ماژول از مکانیزم های بسیاری استفاده می شود مانند پورت های USB، VGA، HDMI، سوکت های فیبر نوری و سوکت برق فشار قوی.

کلید و پریز ماژولار چیست؟

کلید و پریز ماژولار در واقع ابزار هایی هستند که به وسیله آن ها می توان به انواع مکانیزم های ماژولار دسترسی داشت. این مکانیزم های ماژولار عبارت اند از پریز برق، کلید پل، پریز های آنتن، پریز تلفن، سوکت USB، سوکت VGA ، سوکت HDMI . با ساخت چنین سیستمی دیگر هنگام وقوع حوادث و یا خرابی ها نیازی نیست تمام کلید ها و یا پریز تعمیر و یا تعویض شود، در چنین مواقعی تنها کافی است تا فرد ماژول خراب را با ماژول درست جایگزین کند. یکی دیگر از مزایا مهم در کلید و پریز های ماژولار آن است که با استفاده از آن ها سیم کشی ساختمان نظم بسیار پیدا خواهد کرد.

کلید و پریز های ماژولار در مدل ها مختلفی تولید می شوند اما معروف ترین آن ها مدل ها دو خانهM2 ، سه خانه M3 و هفت خانهM7  هستند. این به آن معنا است که این سیستم تشکیل شده از یک پریز و یک کلید است یا در مدل سه خانه یک پریز، یک کلید و یک پورت خواهد بود، کلمه خانه در چنین مواقعی به معنای تعداد ماژول خواهد بود.

در ادامه به معرفی شرکت های ایرانی تولید کننده کلید و پریز ماژولار خواهیم پرداخت.

معتبر ترین شرکت های تولید کننده کلید و پریز ماژولار در ایران

خوشبختانه شرکت های معتبر و شناخته شده ای در ایران مشغول به ساخت و تولید کلید و پریز ماژولار هستند. شرکت هایی که محصولاتی با کیفیت بالا و قابل رقابت با انواع خارجی آن ها تولید می کنند. در ادامه به معرفی مختصر دو شرکت بزرگ و پیشرو در حوزه کلیدو پریز ماژولار خواهیم پرداخت تا شما عزیزان به راحتی انتخاب مطمئنی از لحاظ کیفیت، کارایی و گارانتی و خدمات پس از فروش داشته باشید.

شرکت تولیدی کلید و پریز خیام الکتریک

شرکت خیام الکتریک در سال 1365 فعالیت خود را در زمینه تولید کلید و پریز آغاز کرد. این شرکت یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان کلید و پریز در ایران است تا جایی که سالیانه حدود 400 هزار کلید و پریز توسط این شرکت تولید می شود. همانطور که گفته شد محصولات این شرکت از کیفیت بالایی بهره می برند و به کشور های آسیایی و ارویپایی نیز صادر می شود.

شرکت تولیدی کلید و پریز ایران الکتریک

یکی دیگر از بزرگ ترین و با تجربه ترین شرکت های تولیدی مدل های ماژولار کلید و پریز ایران الکتریک است. این شرکت از سال 1361 محصولاتی تولید می کند که در کنار داشتن قیمت مناسب از کیفیت بالایی بهره می برند. محصولات شرکت ایران الکتریک نیز مانند شرکت خیام الکتریک به کشور های آسیایی و اروپایی صادر می شود.

در ادامه به معرفی محصولات با کیفیت این دو شرکت ایرانی خواهیم پرداخت.

کلید و پریز ماژولار ایران الکتریک

کلید و پریز ماژولار برند خیام الکتریک مدل گرند ماژولار

این کلید و پریز در رنگ بندی سفید، نقره ای و بژ تولید می شود. خریداران این محصول می توانند این محصول را در سایز های مختلف M2، M3، M4 و M7 سفارش دهند. دیگر قابلیت این محصول امکان استفاده با انواع مکانیزم یک پل، دوپل، تبدیل و آنتن و دیگر مکانیزم های موجود است. کلید و پریز گرند ماژولار قابل استفاده از داخل داکت و ترانکینگ و یا به صورت مجزا خواهد بود.

کلید و پریز ماژولار برند ایران الکتریک مدل درسا

این محصول از شرکت ایران الکتریک در رنگ بندی سفید، بژ، زغال سنگی، نقره ای و زرشکی تولید می شود. خریداران کلید و پریز ماژولار درسا می توانند این محصول را در سایز های مختلف M2، M3، M4 و M7 سفارش دهند.

کلید و پریز ماژولار برند ایران الکتریک مدل دیاموند

کلید پریز مدل دیاموند دارای رویه ای در رنگ بندی سفید، کرم، بژ، زغال سنگی، نقره ای و زرشکی است. همچنین قاب های این محصول در سایز بندی M2 ، M3، M4 و M7 و رنگ های متنوع سفید، کرم، بژ، زغال سنگی، نقره ای و زرشکی تولید می شود.

کلام نهایی

کلید و پریز ها از آن دسته محصولاتی هستند که برای کارایی بهتر دستخوش تغییرات بسیاری شده اند. ماژولار شدن این محصولات سبب شد تا سیم کشی ساختمان ها نظم بیشتر و بهتری پیدا کند. یکی دیگر از مزایا ماژولار شدن کلید و پریز ها دسترسی راحت تر به انواع مختلف دکمه های کنترل کننده در ساختمان است.

دو شرکت ایرانی خیام الکتریک و ایران الکتریک از بزرگ ترین تولید کنندگان محصولاتی چون کلید و پریز ماژولار هستند. تولیدات این دو شرکت دارای کیفیتی مثال زدنی است تا جایی که برخی کشور های آسیایی و اروپایی مقصد محصولات صادر شده این دو شرکت است.

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان هرچه بیشتر با شرکت های ایرانی تولید کننده کلید و پریز و ویژگی ماژولار آن ها آشنا شوید. امیدواریم این مقاله مفید واقع شده باشد.

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید