بررسی نکات مهم تهاتر ملک تهران و شمال با شرکت درآوید

تهاتر یا همان معاوضه! این موضوع در بازار املاک بخاطر کمبود بودجه، جلوگیری از رکود بازار، سرعت در خرید و فروش ملک بسیار مرسوم است. در بازار مسکن باید هواس جمع بود و موضوع داغ این روزا یعنی تهاتر را با حساسیت بالایی انجام داد. تاخت زدن در شرایط مختلف برای هر کدام از طرفین اعم از فروشنده، خریدار و حتی سازنده به‌طور قطعی روشی کاملاً سودآور و منطقی است. با توجه به اینکه تهاتر هم مانند هر خدمات دیگری در بازار مسکن ممکن است محدودیت و مزایای خاص خودش را داشته باشد. اما این مسائل مستلزم شناخت این راه و داشتن اطلاعات کافیست تا بتوانید معامله را به خوبی پیش ببرید. در ادامه با شرکت درآوید همراه شوید تا اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید.

تهاتر چیست؟

قبل از هر چیزی بیایم کمی در مورد تهاتر صحبت کنیم که ببینیم چیه و چه کاربردی دارد. اصلاً این کلمه قراراست چه دردی را تو برو بیای بازار ملک دوا کند. شاید زیاد به گوشتان خورده است که طرف ملکش را طاق زده است که مطمئنا زیاد هم شنیده‌اید. اما طاق زدن اصطلاح عامیانه‌ی اشتباهی است که در بین مردم به اشتباه گفته می‌شود و شکل درست گفتاری آن تاخت زدن است. در واقع تهاتر ملک با اصطلاح تاخت زدن شناخته شده است اما این دو مقداری با هم در قانون متفاوتند برای اینکه کامل تر با تهاتر ملک آشنا شوید و قوانین و نکات آن را مطع شوید توصیه می‌کنیم مقاله تهاتر ملک چیست را مطالعه کنید. تهاتر در بازار املاک یکی از روش‌های انجام معاملات مسکن بوده که در جای خود می‌تواند بسیار روش سودمندی هم باشد.

تیم ساختمانی و سرمایه‌گذاری درآوید

تیم ساختمانی و سرمایه‌گذاری درآوید فعالیت خود را از دهه 80 در تهران آغاز کرده است. درآوید دو دهه سابقه‌ی درخشانش را مدیون وجود گروه اجرایی مجرب و متعهدی است که اعتماد، اعتبار و کیفیت را در ذهن همگان ماندگار کرده است. از این‌رو مجموعه‌ی درآوید مسئولیت این اعتبار و کیفیت را روز به روز با موفقیت‌های بیشتر به درستی پیش می‌برند. همچنین با ارائه خدمات ویژه در زمینه مدیریت و خدمات طراحی و ساخت، پروژه‌های با کیفیت در سطح ملی و جهانی را تحویل داده است. درآوید با تکیه بر کلیه مجوزات و امکانات حقوقی ضمن حفظ رعایت منافع طرفین خدمات خود را درزمینه تهاتر ملک با ملک، مشارکت در ساخت و به چرخش درآوردن هر گونه سرمایه راکد و یا تبدیل آن به نقدینگی به بهترین نحو ارائه خواهد داد.

در ادامه با درآوید همراه شوید تا با برخی از نکات مهم در زمینه تهاتر ملک آشنا خواهید شد.

کاربرد و مزایای تهاتر در بازار ملک

تهاتر از قدیم الایم رواج داشته و همان معاملات کالا به کالا در گذشته است. این روش معاملاتی امروزه در جاهای بسیاری ازجمله بازار ملک راه و رسمی برای خود پیدا کرده است. از خوبی‌های این روش می‌توان به صرفه‌جویی در وقت و انرژی اشاره کرد که سرعت کار را بالا می‌برد. به‌علاوه رهایی‌بخش جان و مال صاحبان ملک نیز است چراکه از دردسرهای بیار و ببر و خریدوفروش ملک هم رها می‌شوند.

شاید باز بپرسید چطور؟ در این رابطه باید گفت که تاخت زدن فرایند زمان‌بر خریدوفروش ملک را سرعت می‌بخشد. به گونه‌ای باید گفت با یک تیر دو نشان خواهید زد. یعنی از چک و چونه زدن و پیدا کردن مشتری و ملک جدید گرفته تا بستن چند تا قرارداد برای خریدوفروش نجات می‌یابید.

بررسی تهاتر از نظر اقتصادی

بازار مسکن یکی از ریسک‌پذیرترین بازارهاست که تهاتر یکی از راه‌هایی است که می‌تواند با مدیریت صحیح این ریسک را به حداقل برساند. شرایط پرتلاطم اقتصاد امروز ایران به گونه ایست که مردم با صدها مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کنند. بالا رفتن قیمت ملک و نداشتن نقدینگی دست مردم، سبب شده تا تهاتر گزینه خوبی در این زمینه باشد. به علاوه ریسک فاصله فروش ملک تا پیدا کردن ملک جدید را در این شرایط نابسامان تورم و گرانی کاهش می‌دهد. پس بهتر است با کارشناسی دقیق، تهاتر به‌درستی انجام شود تا طرفین قرارداد دچار ضرر نیز نشوند. در این زمینه کارشناسان حرفه‌ای شرکت درآوید می‌توانند همیار و مورد اعتماد مشتریان باشند و خدمات خود را در زمینه تهاتر ارائه دهند.

بررسی نکات مهم تهاتر ملک در تهران و شمال

تا اینجا تا حدودی در مورد تهاتر مقداری اطلاعات دریافت کردیم،  اما با این حال نکات مهمی در این زمینه وجود دارد که باید تا حدودی با اطلاعات کافی اقدام به معاوضه کنید. چراکه ممکن است گاهی به دلیل اینکه افراد در این زمینه سررشته ندارند ضررهای مالی و کلانی را نیز متحمل شوند.

معاملات تهاتر توسط فروشندگان املاک در تهران و شمال حال به‌گونه‌ای است که با گرفتن واحد ساختمانی درازای مصالح، کارهای ساخت‌وساز انجام می‌دهند. درواقع می‌توان گفت به دلیل هزینه‌های بالای مصالح ساختمان، تهاتر می‌تواند بهترین گزینه باشد. ویلا سازی در شهرهای شمالی باعث شده است که افراد بسیاری در مقابل ملک یا زمینی که در تهران و یا حتی شمال کشور دارند اقدام به تهاتر نمایند. اگر به شرکت نیازی دارید که کارهای تهاتر را برای شما انجام دهد، تهاتر ملک شمال با تهران با درآوید را پیشنهاد می‌کنیم.

نکات مهم در زمینه معامله تهاتر

مانند هر معامله‌ای دیگر نیاز به عقد قرارداد دارد و طرفین این معامله باید از کلیه قوانین مربوطه آگاهی داشته باشند تا به مشکلات احتمالی برنخورند.

  • در معامله معاوضه پرداخت نقدی وجود ندارد. مگر اینکه قیمت ملک باید دقیق و کارشناسی شده  تعیین شود و در صورت نداشتن ارزش یکسان ملک‌ها، مابه‌التفاوت پرداخت شود.

  • در هنگام معامله باید کلیه اطلاعات مهم اعم از جا و مکان ملک، ارزش واقعی ملک، مدارک، مصالح، امکانات، تجهیزات و به درستی بررسی شوند.

  • تهاتر مشارکت در ساخت مستلزم ارائه فاکتور خرید مصالح و تأسیسات و خدمات است.

قرارداد تهاتر ملک

در واقع قرارداد از مهمترین بخش های تهاتر است که قانون و قانونگذار باید در اجرای آن کاملا پایبند به مفاد قانونی باشند. در ادامه به صورت مختصر به نکات حائز اهمیت در قرارداد می‌پردازیم:

  • قرارداد تهاتری ملک دو طرفه است و فسخ قرارداد به هر دلیلی نیازمند رضایت طرفین است.

  • طرفین باید مدارک لازم با ذکر اطلاعات کامل را ارائه دهند.

  • معامله باید در دفاتر رسمی ثبت و اسناد صورت گیرد. کلیه اسناد و مدارک باید مورد استعلام و کنترل و وبررسی قرار بگیرند.

  • قرارداد یک تهاتر موفق به گونه‌ای است که سود طرفین را نیز در نظر می‌گیرد و هر دو طرف از سود معامله بهره‌مند خواهند شد. در واقع بازار داغ الان مشاورین املاک نیز در همین زمینه جذب رضایت مشتریان است. 

سخن نهایی

باید بدانید که تهاتر مانند داشتن نقدینگی برای شما آزادی عمل در انتخاب ملک مورد نظرتان را فراهم نمیکند. با این‌ وجود می‌تواند راه مناسبی برای رهایی از کمبود بودجه و حتی فعالان ساخت‌وساز باشد و بازار مسکن را از رکود نجات دهد. در واقع تهاتر نه تنها بازار مسکن بلکه برای معاوضه ملک با هر چیزی مانند ماشین یا بازار طلا و را نیز از رکود در می‌آورد. پس محکم‌کاری و درست و اصولی پیش رفتن  در این راه  باید بسیار دقیق و زیر ذره‌بین انجام شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تهاتر ملیک میتوانید به وب سایت گروه ساختمانی درآوید به آدرس doravidgroup.com مراجعه کنید

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید