اهمیت نورپردازی کابینت و معرفی روش های انجام آن

اهمیت نورپردازی در بخش های مختلف آشپزخانه

آشپزخانه های امروزی ویترین خانه محسوب می شوند بنابراین چگونگی طراحی و نورپردازی کابینت ها تاثیر بسزایی در زیباسازی این محیط دارد. از طرف دیگر، خانم خانه و دیگر اعضای خانواده ساعاتی از شبانه روز را در این فضا می گذرانند. لذا وجود یک نورپردازی زیبا، آرام بخش و در عین حال کاربردی در آشپزخانه اهمیت زیادی دارد. سبک نورپردازی آشپزخانه های مدرن امروزی با گذشته تفاوت های زیادی دارد. وجود چراغ های آویز مدرن در وسط آشپزخانه و بر روی کانتر، که نقش روشن کردن کل فضا را دارند، ظرفشویی و روی سطح کابینت ها را چندان روشن و نورانی نمی کنند.

بیشتر فعالیت ها در آشپزخانه بر روی کابینت ها انجام می پذیرد و افرادی که مشغول به کار هستند با ایستادن در مقابل نور و ایجاد سایه در انجام امور خود با مشکلات عدیده ای مواجه خواهند شد. این مسئله در زمان شستشوی ظروف نیز وجود خواهد داشت. هدف از نورپردازی کابینت ها، داخل کمد، کشو ها و کلیه فضاهای خالی بین آنها، علاوه بر جلوه بخشی محیط، تامین نور مورد نیاز در آشپزخانه می باشد..

نورپردازی کابینت و آشپزخانه و زیبایی چشم نواز آن

معرفی انواع تجهیزات نورپردازی کابینت

در نورپردازی کابینت ها، کمدهای دیواری، کشوها و بوفه ها از دو نوع تجهیزات استفاده می شود. نورپردازی کابینت به کمک چراغ های خطی کابینت از نوع ال ای دی و سنسور هوشمند کابینت. بخش های مختلفی از خانه یا آشپزخانه به وسیله این تجهیزات قابل نورپردازی هستند. از جمله این موارد می توان به نورپردازی سقف و دیواره های آشپزخانه، نورپردازی تاج، بین و زیر کابینت ها و روشنایی بخش داخلی کابینت ها، کمد ها و ویترین ها اشاره کرد.

بخش های مختلف آشپزخانه یا با هدف زیباسازی محیط نورپردازی می شوند یا برای روشنایی بخشی یا هردو. در هر صورت، مقوله نورپردازی کابینت ها و آشپزخانه از اهمیت زیادی برخوردار بوده و امروزه جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده است. تا حدی که، امروزه نور جزء مهمی از دکوراسیون داخلی خانه محسوب می شود. در ادامه قصد داریم در مورد انواع تجهیزات روشنایی کابینتی و آشپزخانه اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار دهیم.

نورپردازی به وسیله چراغ های خطی کابینت

یکی از متداول ترین روش های نورپردازی کابینت، استفاده از چراغ های خطی ال ای دی می باشد. این المان های روشنایی دارای مزایای بسیاری هستند از جمله آن که:

  • از قیمت مناسبی برخوردار هستند.

  • دارای تنوع زیادی در رنگ نور، سایز و مدل می باشند.

  • از عمر طولانی برخوردار بوده و با گذشت زمان از شدت و کیفیت نور آنها کاسته نمی شود.

  • استهلاک پایینی دارند.

  • مصرف پایین انرژی داشته و با روشن ماندن طولانی مدت داغ نمی شوند، بنابراین سبب وارد آمدن آسیب به کابینت ها یا کمدهای چوبی، ام دی اف، ملامینه و در اثر حرارت نخواهند شد.

  • به سادگی قابل تعمیر، تعویض و تمیز شدن هستند.

چراغ های خطی کابینت انواع مختلفی دارند. برخی از این چراغ ها به صورت مخفی و توکار اجرا می شوند. نصب این چراغ ها در زمان ساخت کابینت انجام می گیرد. زیبایی این نوع چراغ ها، از مخفی بودن آنها و نور غیر مستقیمی که ساطع می کنند، ناشی می شود. چراغ های زیر کابینتی روکار و کنج نوع دیگری از چراغ های خطی کابینت هستند که دارای سایزهای متنوعی بوده و به سادگی قابل نصب می باشند. هر یک از این چراغ ها از نظر مدل و نوع رنگ از تنوع زیادی برخوردار هستند.

نورپردازی به وسیله چراغ های کنج ال ای دی

نورپردازی به کمک سنسور هوشمند کابینت

این نوع تجهیزات، نقش مهمی در هوشمند سازی نورپردازی کابینت ها، کشوها و داخل کمد ها دارند. سنسور هوشمند کابینت این امکان را فراهم می آورد که در زمان مورد نیاز و به صورت کاملا اتوماتیک المان نورپردازی روشن شود. پیاده سازی این روش نورپردازی، به سیم کشی نیاز داشته و برای داخل آشپزخانه چندان مناسب نیست. از این روش، برای روشن کردن داخل کابینت، کمد، کشو و بوفه استفاده می شود. باز شدن درب کمد یا کشو، سبب فعال شدن سنسور هوشمند کابینت شده و روشن شدن چراغ را به دنبال خواهد داشت. با بسته شدن درب کمد یا کابینت این چراغ ها به طور خودکار خاموش خواهند شد.

سنسور کابینتی در دو نوع لمسی و حرکتی موجود بوده و قابل اجرا می باشد. سنسور لمسی همانطور که از نام آن پیداست با لمس بدنه و به صورت مستقیم یا پشت سطحی فعال یا غیر فعال می شود. سنسور حرکتی و حرکت دست و وجود شخص بوده و به کمک تکنولوژی مادون قرمز فرمان مورد نظر را اجرا خواهد کرد. این نوع سنسور کابینتی، حرکت را از فاصله دو یا سه متری تشخیص داده و با فعال یا غیر فعال شدن سبب روشن و خاموش شدن چراغ های آشپزخانه یا کابینت ها می شود.

نورپردازی کابینت با بهترین کیفیت و استفاده از به‌روزترین متدها

اگر مایلید برای زیباسازی آشپزخانه خود از انواع تجهیزات نورپردازی کابینت مانند چراغ‌های خطی و … استفاده نمایید، شرکت اسمارت سنس یکی از مجموعه‌هایی است که می‌تواند این دسته از محصولات را به همراه انواع سنسور کمد،لمسی و …. در اختیار شما قرار دهد .

ارسال دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید